2026-06-19, 14:39
  #4609
Medlem
Är det bara Ture och Birk som besöker sin mamma nu?
Citera
2026-06-19, 14:59
  #4610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loosec
Är det bara Ture och Birk som besöker sin mamma nu?
Tråkigt för barnen att behöva fira på olika håll. Inte för att jag höjer på ögonbrynen om någon inte firar just midsommar, det känns som en mindre viktig högtid kan jag tycka. Men nu gissar jag att det handlar om en uppdelning av firandet snarare än ett uteblivet sådant.
Citera
2026-06-20, 13:31
  #4611
Medlem
Nils och Signe följer väldigt sällan med på
aktiviteter. Nils är verkligen bunden till mobiltelefonen. Ture och Birk har Hampus positivitet. Ture är så gulligt när hela tiden vill vara med och hjälp till och han är så vetgirig och klok. När dem fick simkorten så ser Nils helt nollställd ut. Han drar aldrig på smilbanden i onödan. Undrar hur länge det dröjer tills barnen får bankkort och Swish?
Citera
2026-06-21, 09:58
  #4612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maelha
Kan hända det är så. Jag gissar att Moa vill ha alla sina föräldrar med en sån dag. Konstigt att som mamma låta alla andra känslor förta viljan att dela dagen med Moa. Studenten kan man bara fira där och då!

PS: Punkt, kommatecken och nya meningar skulle göra dina texter mer lättlästa och förståeliga.

👍
Citera
2026-06-21, 10:04
  #4613
Medlem
Nu ska Linda och Erik ha barnen i tre veckor.
Signe nämnde att Erik skulle till Göteborg med barnen och hälsa på sin släkt. I Polyfamiljen såg man dem aldrig umgås. Det måste vara roligt att få stanna längre än en snabb kopp kaffe innan det skulle stressas vidare
Citera
2026-06-21, 10:28
  #4614
Medlem
Dom yngre barnen verkar befinna sig på olika håll. L publicerade att midsommar firats med dom två yngsta, E publicerade att tvillingarna och deras storasyster har gett honom blommor. Stämmer det man får se så träffar hon i princip bara två av sina barn. Det innebär att fyra hemmaboende barn , räknat från när skilsmässan initierades, har valt att flytta ifrån henne. Hur det inte kan vara en väckarklocka för henne i sin föräldraroll är bortom mitt förstånd.
Citera
2026-06-21, 10:59
  #4615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Nu ska Linda och Erik ha barnen i tre veckor.
Signe nämnde att Erik skulle till Göteborg med barnen och hälsa på sin släkt. I Polyfamiljen såg man dem aldrig umgås. Det måste vara roligt att få stanna längre än en snabb kopp kaffe innan det skulle stressas vidare
Framgår tydligt i deras gamla blogg att relationen till E:s familj inte verkar ha varit de bästa. Jag får känslan att det kan ha varit så redan när E och L var i ett monogamt förhållande:

Citat:
"Det vi kan skriva här är att ingen bestämmer mer än någon annan i familjen av oss vuxna.. Alla tre står lika inför varandra och vi är delaktiga i förhållandet på samma villkor och vi älskar varandra alla tre.
Ingen av oss har hindrat barnen att träffa sina släktingar.."
"Det gällde även innan vi bildade polyfamilj.. Att intresset var ganska litet från vissa håll att umgås. "
- Inlägg
Citat:
"Jag vill ha en bra relation till mina svärföräldrar och hoppas på att det ska fungera bättre med pappa2s än pappa1 som tyvärr varit rätt dålig och ansträngd under alla år och nu tyvärr obefintlig. Jag känner att för att det ska fungera med som nu då svärföräldrarna måste det bjudas till från båda håll, inte bara att en part ska rätta sig efter den andres åsikter och tankar vilket tyvärr är fallet med pappa1`s föräldrar"
- Inlägg
Citat:
"Tycker väl att det är onormalt och tror att det är mamman som bestämt detta och vill ha två karlar."
- Inlägg
Citera
2026-06-21, 11:21
  #4616
Medlem
Svartmöglet i Hampus torkrum 🤦🏽‍♀️ han forsätter att strunta i barnens mående men tur han fokusera på dom roliga grejerna istället så som träning, fästmannen och underhålla cykeln 🙄
Citera
2026-06-21, 11:57
  #4617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loosec
Är det bara Ture och Birk som besöker sin mamma nu?

Signe verkar vilja helst umgås med Moa som är i Strömsund och Nils verkar vilja umgås med pappa som är lugnet själv och han verkar behöva det och nån som ser han, Linda och Hampus ser bara sig själv och verkar inte se Nils behov och dom yngsta är väl dom ända som vill umgås med mamma och har inte samma krav som tvillingarna och kan faktiskt umgås med Linda några dagar
Citera
Igår, 10:41
  #4618
Medlem
Antagligen är detta en tråd där flashbacks oskulder hängare och gottar sig i förhållanden som spricker. Synd för er dock att de flesta hittar en ny partner snabbt. Hoppas jag inte förstörde er dag nu
Citera
Igår, 11:05
  #4619
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Antagligen är detta en tråd där flashbacks oskulder hängare och gottar sig i förhållanden som spricker. Synd för er dock att de flesta hittar en ny partner snabbt. Hoppas jag inte förstörde er dag nu

Ptja, det verkar gå sådär för Linda i det avseendet. Säkert inga problem för henne att få ett ligg men verkar inte vara direkt kö till något mer seriöst än så.
Citera
Igår, 11:47
  #4620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Ptja, det verkar gå sådär för Linda i det avseendet. Säkert inga problem för henne att få ett ligg men verkar inte vara direkt kö till något mer seriöst än så.

Okey. Du gjorde min dag med denna informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in