2026-06-18, 21:02
Medlem
På frökens story kan man nu se hennes foderlada där hon förvarar sitt hö!

Håll i er... oplastade balar på bar backe - under bar himmel !
Hur mycket dom balarna dammar efter ett par dagar med omväxlande sol och regn vill jag inte tänka på.

Hennes djur gör inte slut på en bal varannan dag direkt så nog hinner det bli dåligt...
Citera
2026-06-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
På frökens story kan man nu se hennes foderlada där hon förvarar sitt hö!

Håll i er... oplastade balar på bar backe - under bar himmel !
Hur mycket dom balarna dammar efter ett par dagar med omväxlande sol och regn vill jag inte tänka på.

Hennes djur gör inte slut på en bal varannan dag direkt så nog hinner det bli dåligt...

Har hon tagit ner den nu eller? Hittade ingen sån story och det skulle väl inte va första gången
Citera
2026-06-19, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yohannanas
Har hon tagit ner den nu eller? Hittade ingen sån story och det skulle väl inte va första gången

Nej den är kvar. Hunden hampus blir filmad och en rundbal syns i bakgrunden. (Även rester från tidigare balar)

Närbild på balen så man ser det är hö och inte halm får vi när hon sitter bredvid balen och filmar sig själv.
Citera
2026-06-19, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Hur hon ska lösa det blir intressant. Hittade också ett papper från domstolen där hon på heder och samvete skrivit under att hon inte tjänade en krona, hade inga bidrag, inga försäkringar och inte ägde nåt och bad domstolen/staten om hjälp att betala sina advokat.....

Var såg du detta? Jag hittar inte. Kan du länka? Finns det bevis på allt så tycker jag det är viktigt att detta inkluderas, så att folk inte bara tror det är hittepå för att vi är ”haters som bara vill trakassera och förstöra”.
Citera
2026-06-19, 10:01
Medlem
Citat:
Nej den är kvar. Hunden hampus blir filmad och en rundbal syns i bakgrunden. (Även rester från tidigare balar)

Närbild på balen så man ser det är hö och inte halm får vi när hon sitter bredvid balen och filmar sig själv.

Jag trodde bara det va en bal hon asat ut för att fora med, tänkte det va konstigt att ge en hel rundbal till två hästar 😅
Citera
2026-06-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantWindow
Var såg du detta? Jag hittar inte. Kan du länka? Finns det bevis på allt så tycker jag det är viktigt att detta inkluderas, så att folk inte bara tror det är hittepå för att vi är ”haters som bara vill trakassera och förstöra”.

Här har du den aktbilagan

https://gofile.io/d/svREoG
Citera
2026-06-19, 11:36
Avslutad
Jag kan inte låta bli att bli chockad varje gång jag kikar in på Michelles facebook, iofs bara 3ggr men herregud vad allt går ut på jag jag jag och sen naturligtvis swish tiggeri. Vad är det för följare hon har egentligen! Är dom korkade, samtidigt fascinerande att hon lyckas manipulera sina följare. Den här kvinnan är obehaglig.
Citera
2026-06-19, 19:30
Medlem
Citat:
Här har du den aktbilagan

https://gofile.io/d/svREoG
Så.. ingen hemförsäkring?
Och 0, 0, 0 kronor i inkomst. Men visst, grispengarna använder hon inte..
Citera
2026-06-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yohannanas
Så.. ingen hemförsäkring?
Och 0, 0, 0 kronor i inkomst. Men visst, grispengarna använder hon inte..

Vad lever människan av? Hon har kryssat 0 på precis allting och har inte ens försörjningsstöd. Hon måste ju ha pengar på banken eller lever hon på donationerna. Eftersom hon är 40 år känns det som hon är för gammal att leva på sina föräldrar. Syskon, vänner etc lär väl inte försörja henne utan säga åt henne att söka försörjningsstöd i första hand.
Citera
2026-06-20, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Vad lever människan av? Hon har kryssat 0 på precis allting och har inte ens försörjningsstöd. Hon måste ju ha pengar på banken eller lever hon på donationerna. Eftersom hon är 40 år känns det som hon är för gammal att leva på sina föräldrar. Syskon, vänner etc lär väl inte försörja henne utan säga åt henne att söka försörjningsstöd i första hand.

Det är ju rätt höga krav om man ska få försörjningsstöd. Att bo på gård med massa djur godkänner dom nog inte tyvärr... Hon skulle aldrig fått försörjningsstöd i huset på Önnestad t.ex.
För stort och för dyrt.

Kom ihåg att denna ansökan gjordes när hon hyrde en bostad som kostade över 10000 kr i månaden.
Undra hur hon betalade hyran?
Ibland gjorde hon inte det.
Men när hyran betalades kom pengarna in från hennes vänner i form av swish.

Hon säger själv att hon aldrig gått på bidrag.
Hon lever helt på andra människor. Dålig relation med sin familj.

Tidigare i tråden näms det ju att hon träffade en tjej, dom blev tillsammans och reste runt i världen med tjejens pengar.

Hon har ju nyligen blivit kompis med nån mörkhårig tjej som ofta har cowboyhatt, ser man på hennes story. Jag gick in på den tjejens facebook och michelle verkar gå all in på den tjejen. "hon är såååå het" skriver hon ofta.

Undra om den stackaren är förmögen...Hon kör nån cab iallafall, den borde ha kostat en del?
Citera
2026-06-20, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joanna

Det står att hon inte har några tillgångar = inga pengar på banken, inget sparkonto eller nåt sånt.
Citera
2026-06-20, 17:37
Medlem
Det största problemet i den här historien är att M B har allvarliga psykiska problem vilket hon själv skriver om I sina inlägg, fast där kallas det "trauma, utbränd, hatad".
En person som har så svåra psykiska problem driver en djurfristad och är HELT BEROENDE AV ANDRAS PENGAR OCH HJÄLP.

Det säger sig själv att mår man så dåligt och dessutom bara äger kläderna på kroppen (som hon får i gåvor) så är man inte kapabel att ta hand om varken djur eller människor.

Skulle någon av er lämna sina barn eller djur till en person med dom problemen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in