Citat:
Ursprungligen postat av
Draperi
Ja du ser... genomskinligt för den ena men förblindande för någon annan.
Jag fattar inte hur folk är förblindande, man behöver inte vara ett geni direkt. Jag vet att det låter som en gammal repig skiva men jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan tycka att det hon gör är fantastiskt.
Min egen åsikt hade varit radikalt annorlunda om det fanns lite ärlighet. Att det ibland finns sorg i djur som går bort (som inte är den där 17 000:- kremeringen), att man ibland vid räddning inte omgående kan hålla djur under optimala förhållanden och framför allt att man behöver ha en permanent plats och inkomst för att försörja djuren!
Jag blir så satans provocerad.
Vi har ca 25 djur, de kostar oss cirka 9 tkr i månaden. Då ingår 70 kg färskfoder, alla är försäkrade (utom ankorna, ingen vill försäkra ankor av någon anledning), det sparas till alla och dessutom är kostnaden för vaccin och hälsokontroller utslagna på hela året och därmed inräknade i dom 9 000. Och vi SLÖSAR. För vi jobbar, heltid, för att säkerställa en trygg plats som ingen ska bli avhyst från, alla ska ha tillgång till vård och alla ska få äta lyxig mat, alltid. Tar man sig an ett liv så får man sörja för det, inte hoppas att någon annan vill tömma plånboken.
Det är så jävla oansvarigt.