2026-07-07, 09:54
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Brukar vara en speciell typ av människor som blir aktivister.....

Detta oavsett vad de tycks ha för ursäkt för att få ge sig på andra människor .
Vilken typ av människa är då Michelle?
Jag hade en gammal kompis en gång som blev militant vegan, liknande aktivist som Michelle.
Citera
2026-07-07, 10:02
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Vilken typ av människa är då Michelle?
Jag hade en gammal kompis en gång som blev militant vegan, liknande aktivist som Michelle.
Den typiska aktivisten :
Totalt omedveten om sina egna fel och tillkortakommanden
Allt är någon annans fel
Alla som inte håller med är idioter / nazister / klimatförnekare
Alltid offer för olyckliga omständigheter / konspirationer

Folk med detta beteende tenderar att flytta runt eftersom de hamnar i konflikt med alla i närheten.
Citera
2026-07-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Hehehe låter annat på hennes facebook ikväll.
Det är ju på grund av alla sabotörer som vill göra skada på djuren hon inte kan ta emot besökare mer...
Suck.

Det är ju ett inlägg på hennes fb om hur synd det är om henne som inte kan ta emot besökare och barn. Många frågar varför hon inte kan och hon vägrar svara förutom att skriva att folk saboterar vilket tolkas som att folk är elak med djuren.
Men vad är den egentliga andledningen till att hon inte tar emot besök? Hon har ju dels inget "djurparkstillstånd" vilket framgår av filer jag läst. Men ett sådant går ju skaffa om man har pengar. Man behöver ett sånt om man tar emot mer än 10 grupper per år. Är det sant att lst förbjudit henne ta emot folk pga att grisarna bits? Eller är hon bara rädd att besökare anmäler hennes dåliga djurhållning till lst? Eller skäms hon för att hon bor på nåt som mest liknar en soptipp? Jag tycker det är konstigt hon klagar över att hon inte kan ta emot besökare, utan att berätta varför. Vad är det som hänt som hon tycker är sabotage?
Citera
2026-07-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Förresten, hur gick det med att Michelle gapade och skrek på sin Facebook att hon som ägde gården var var skyldig henne 220 000 kr?
Det var ju ett jädrans hålla på Michelle om det och "hon skulle be sin advokat ta itu med det när advokaten kom tillbaka från semestern".

Det skrev Michelle i februari, ny är det juli. Det var en låååååång semester den advokaten har.....

Det skulle vara intressant att veta hur det går i huvudet på M ang saken.
Citera
2026-07-07, 19:22
Medlem
Ja det är nog lite besvärande att visa upp sig som Guds gåva till grisarna/djuren, och sen visa upp nåt som mest liknar en konkursmässig fattigbrukare, där det mesta är rost&röta.
Citera
2026-07-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Det är ju ett inlägg på hennes fb om hur synd det är om henne som inte kan ta emot besökare och barn. Många frågar varför hon inte kan och hon vägrar svara förutom att skriva att folk saboterar vilket tolkas som att folk är elak med djuren.
Men vad är den egentliga andledningen till att hon inte tar emot besök? Hon har ju dels inget "djurparkstillstånd" vilket framgår av filer jag läst. Men ett sådant går ju skaffa om man har pengar. Man behöver ett sånt om man tar emot mer än 10 grupper per år. Är det sant att lst förbjudit henne ta emot folk pga att grisarna bits? Eller är hon bara rädd att besökare anmäler hennes dåliga djurhållning till lst? Eller skäms hon för att hon bor på nåt som mest liknar en soptipp? Jag tycker det är konstigt hon klagar över att hon inte kan ta emot besökare, utan att berätta varför. Vad är det som hänt som hon tycker är sabotage?

Hon gjorde en insamling förut till besökstillståndet men hon lät bli att söka. När länsstyrelsen uppmanade henne att söka så benämndes besökare som volontärer istället (detta var på önnestad)

På skroten har hon inte haft några besökare så vitt jag vet förutom nära vänner eller om hon måste haft dit nån låda.

Det finns inga dokument från länsstyrelsen mellan 2021-2026 som styrker det påståendet om bitna barn.

Jag tror hon vet att det är stor risk att folk anmäler hennes djurhållning om dom får se den live och därför är paranoid på vilka som får komma eller inte.

Men vafan, är ni sugna på ett besök för att se djuren är det ju bara att åka på loppis eller kanske golfa lite!

Fontänens B&B är ett trevligt ställe. Tips på resmål i sommar!
Citera
2026-07-07, 21:41
Medlem
Citat:

Jag tror hon vet att det är stor risk att folk anmäler hennes djurhållning om dom får se den live och därför är paranoid på vilka som får komma eller inte.

Hon kan ju inte heller bestämma sig.
På sin egen tråd så säger hon
"[...] Det handlar absolut inte om platsen. Det handlar om att inte orkar med att vara orolig för vilka människor som kommer vara de som gör allt för att förstöra ens liv framöver. Jag orkar verkligen inte vara rädd för människor längre och det är bättre om jag bara låter bli att bjuda in folk. För djurens bästa."

och

"det finns folk som gör skadliga saker för djuren, ja"

I tråden på Malvadal säger hon
"det som behövs är fler med samma dröm. Jag klarar det inte på egen hand. Jag kan ta hand om djuren själv, men inte bygga upp den verksamhet som jag så länge drömt om."

Som vanligt så väljer man lämpligt narrativ.
Citera
2026-07-07, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yohannanas
Hon kan ju inte heller bestämma sig.
På sin egen tråd så säger hon
"[...] Det handlar absolut inte om platsen. Det handlar om att inte orkar med att vara orolig för vilka människor som kommer vara de som gör allt för att förstöra ens liv framöver. Jag orkar verkligen inte vara rädd för människor längre och det är bättre om jag bara låter bli att bjuda in folk. För djurens bästa."

och

"det finns folk som gör skadliga saker för djuren, ja"

I tråden på Malvadal säger hon
"det som behövs är fler med samma dröm. Jag klarar det inte på egen hand. Jag kan ta hand om djuren själv, men inte bygga upp den verksamhet som jag så länge drömt om."

Som vanligt så väljer man lämpligt narrativ.

Ja du ser... genomskinligt för den ena men förblindande för någon annan.
Citera
2026-07-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ja du ser... genomskinligt för den ena men förblindande för någon annan.

Jag fattar inte hur folk är förblindande, man behöver inte vara ett geni direkt. Jag vet att det låter som en gammal repig skiva men jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan tycka att det hon gör är fantastiskt.

Min egen åsikt hade varit radikalt annorlunda om det fanns lite ärlighet. Att det ibland finns sorg i djur som går bort (som inte är den där 17 000:- kremeringen), att man ibland vid räddning inte omgående kan hålla djur under optimala förhållanden och framför allt att man behöver ha en permanent plats och inkomst för att försörja djuren!

Jag blir så satans provocerad.

Vi har ca 25 djur, de kostar oss cirka 9 tkr i månaden. Då ingår 70 kg färskfoder, alla är försäkrade (utom ankorna, ingen vill försäkra ankor av någon anledning), det sparas till alla och dessutom är kostnaden för vaccin och hälsokontroller utslagna på hela året och därmed inräknade i dom 9 000. Och vi SLÖSAR. För vi jobbar, heltid, för att säkerställa en trygg plats som ingen ska bli avhyst från, alla ska ha tillgång till vård och alla ska få äta lyxig mat, alltid. Tar man sig an ett liv så får man sörja för det, inte hoppas att någon annan vill tömma plånboken.

Det är så jävla oansvarigt.
Citera
2026-07-08, 20:15
Avslutad
Men hon har 0 inkomst! Då är det väl uppenbart att hon snyltar på gåvo pengarna? En människa behöver väl åtminstone 10k i månaden till mat och övrigt. Michelle känns mer som en lögnare och samtidigt inte vill ta ett vanligt arbete.

Jag blir mest förvånad att hennes följare köper hennes bullshit. Kan inte en människa bli sköntaxerad av skatteverket! Enligt Michelle så lever hon på luft och kranvatten. Nej detta är en parodi/fars..
Citera
2026-07-08, 20:50
Medlem
Detta sammanfattar henne otroligt bra som person - MYCKET intressant för er som är intresserade av psykologi.

https://youtu.be/dW1zd-ePPoQ
Citera
2026-07-08, 21:30
Medlem
Någon som sett Apple Cider Vinegar, en serie på Netflix som är verklighetsbaserad och som handlar om Belle Gibson, en australisk influencer, kokboksförfattare och dömd svindlare.

Belle Gibson och allas vår Michelle skulle kunna vara stöpta i samma form.

Om ni inte sett den! Se den!

https://youtu.be/u2Yj_rmCzhE

https://sv.wikipedia.org/wiki/Belle_Gibson?wprov=sfti1#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in