2026-06-16, 16:47
Avslutad
Min fd tandläkare i Enköping hade gård med grisar och kossor och mängder med djur, men hon jobbade 75% som tandläkare och hennes man hade också deltidsarbete. Räkningen på 30k för kattens tänder är också mycket, men tydligen så kan det kosta så oförsäkrad. Men hur kommer det sig att Michelle alltid har utgifter som hon självklart behöver swish hjälp att betala? Tycker som tidigare att det luktar skojeri och lurendrejeri. Men så länge folk fortsätter att swisha så kommer det bara nya "utgifter " Host host host..
Citera
2026-06-16, 17:23
Medlem
Ja det sunda hade ju varit att skriva om när ett djur fått vård och ett bra fortsatt liv och sen ev visat kostnaden för att isåfall få in mer följare/pengar. Det är iaf tämligen osunt att skaffa sjuka djur som man inte har täckning för rent ekonomiskt!
Citera
2026-06-16, 17:31
Medlem
När insamlingen till kattens tänder är avklarad, så kommer det säkert att läggas upp bilder från nån av favoritkrogarna eller nån lastbilsträff hon besökt!
Hur kan hon lämna djuren...är de ensamma eller är det nån som ställer upp och hjälper till med det. Såg att det hade installerats övervakningskameror för att se grisarna. Bor hon ens på samma ställe som fär djuren vistas? Bor hon i ngt hus eller då ?Börjar närma sig Midsommar snart och då lär väl hennes veganvänner komma dit med mat och alkohol till henne.
Citera
2026-06-16, 18:09
Medlem
Jag förstår inte varför Malvadal Gristristad ska hålla på och samla in pengar till en katt som bor någon annanstans. Piggybank (hennes vän) har ju inte ens lagt upp om nån insamling på sin egen Facebook.
Citera
2026-06-16, 18:45
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Jag förstår inte varför Malvadal Gristristad ska hålla på och samla in pengar till en katt som bor någon annanstans. Piggybank (hennes vän) har ju inte ens lagt upp om nån insamling på sin egen Facebook.

Äsch!
Det är ju en Win-Win situation för nymfomanen...
Hon blir hyllad som djurvän och en sann hjälte samtidigt som andra människor betalar för alltihop....
Citera
2026-06-16, 21:09
Medlem
"Vi har fått en som kan köra men det kommer att gå åt 900 i bensinpengar. Kan vi hjälpas åt?"

"Det som finns i lådorna är bröd, frukt och grönsaker till djuren. Det är väldigt viktigt för oss att de kommer hit, men de som brukar köra kan inte den här gången."

Tiggeri tiggeri, suck
Citera
2026-06-17, 15:23
Medlem
Satt precis och läste rättens beslut gällande tvisten mellan Michelle och förra hyresvärden. Jag kunde inte låta bli att småle (läs: asgarva) när ja kom till ett avsnitt.

"Därtill har det nu visat sig att installationen av kommunalt vatten som Michelle
Berghäll skulle ombesörja på fastigheten utfördes på ett sådan sätt att den
installatör Michelle Berghäll anlitade inte kopplade på vattnet till stallbyggnaden. Detta faktum hade Michelle Berghäll inte informerat Sandra Kakolewska om. Därför måste nu hela området kring brunnen grävas upp och
en ny rörledning dras till stallbyggnaden.
"

HUR DUM???
Kära nån vad förbannad jag skulle bli! Jag hoppas verkligen att de kräver Michelle på den kostnaden.
Citera
2026-06-17, 18:54
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Nu när insamlingarna för att hjälpa katten och att döpa hönsen (intäkter ca 15 000 kr) är avklarade och det rullar in minst 32 000 kronor varje månad, så är det dags att byta fokus och söka sympati över allt hat som M*chelle tvingas utstå och följarna kommer till snabb undsättning med en massa beröm....

Postades givetvis på båda Facebook-konton, så att ingen missar det!

Konstigt att hon inte gjorde en video, där hon har svårt att prata när tårarna rinner nedför kinderna.

Hon är verkligen en självgod, självupptagen, girig och narcisistisk drama-queen!
Senast redigerad av SmalFetLagom 2026-06-17 kl. 19:04.
Citera
2026-06-17, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Nu när insamlingarna för att hjälpa katten och att döpa hönsen (intäkter ca 15 000 kr) är avklarade och det rullar in minst 32 000 kronor varje månad, så är det dags att byta fokus och söka sympati över allt hat som M*chelle tvingas utstå och följarna kommer till snabb undsättning med en massa beröm....

Postades givetvis på båda Facebook-konton, så att ingen missar det!

Konstigt att hon inte gjorde en video, där hon har svårt att prata när tårarna rinner nedför kinderna.

Hon är verkligen en självgod, självupptagen, girig och narcisistisk drama-queen!

Nä du skojar?! Brukar det dyka upp såna? Jag kommer ärligt talat inte klara av att se något sånt. Att se på sånt är på den där nivån att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta bakom skämskudden.
Nej nej nej… låt oss slippa!
Citera
2026-06-17, 21:30
Medlem
Hon får nog dra igång en ny insamling illa kvickt. Domaren bestämde att Michelle skulle betala sina egna advokat kostnader med 70 000kr....
Japp ni läste rätt. 70 000 !
Citera
2026-06-17, 21:37
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Hon får nog dra igång en ny insamling illa kvickt. Domaren bestämde att Michelle skulle betala sina egna advokat kostnader med 70 000kr....
Japp ni läste rätt. 70 000 !

En lastbils-chaffis per dag × 1000 kronor i 70 dagar....Problem solved!!
Jag är ironisk för jag tror inte någon doppar där för en tusenlapp, men det ska bli spännande att se hur länge det dröjer innan nästa viktiga insamling kommer...
Senast redigerad av SmalFetLagom 2026-06-17 kl. 22:16.
Citera
2026-06-17, 22:21
Medlem
Hur hon ska lösa det blir intressant. Hittade också ett papper från domstolen där hon på heder och samvete skrivit under att hon inte tjänade en krona, hade inga bidrag, inga försäkringar och inte ägde nåt och bad domstolen/staten om hjälp att betala sina advokat.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in