2026-06-19, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Är du en sån som anser dig ha rätt att åka gyrokopter till jobbet också? Det krävs mycket periferi-syn, så isåfall får du ha på dig hijaben så att du ser ut som en tjockkindad chipmunk som i Alvin och gänget.

Jag fattar fortfarande knappt vad du skriver. Om du vill förolämpa mig så föreslår jag att du gör det som en karl. Om du är det alltså. Annars kan du väl fortsätta lite.
Citera
2026-06-19, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Reinfeldts första Alliansregering 2006-2010 var omåttligt populär efter nära ett decennium av Socialdemokratisk politik under Persson.
Opinionssiffrorna 2010 var (som vi redan diskuterat) mycket bättre för högerpartierna än de är idag.

Hur tror du att Tidö v2.0 kommer prestera i valet med tanke på att Löfven och Anderssons regeringar har blivit i principt synonymt med gängskjutningar, massinvandring, kissa svennebarn i munnen-förnedringsrån, korruptionsskandaler, lotteriskandaler med mera? Jag säger inte att Tidö är perfekt, långt ifrån. Inte SD heller när man går runt och knäböjer för bosättarpolitiker i Israel. Men jag är ganska säker på att vänstersidan är befläckad med ovan nämnda.
Citera
2026-06-19, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Jag fattar fortfarande knappt vad du skriver. Om du vill förolämpa mig så föreslår jag att du gör det som en karl. Om du är det alltså. Annars kan du väl fortsätta lite.

Jag kanske är full eller något, men jag anser att jag skriver på korrekt svenska.
Citera
2026-06-19, 00:24
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
SD och CO och kraftigt minskad invandring, hårdare lagar mot brott, sänkta skatter, kraftigt sänkt bensinkostnad eller sossarnas sida, ökad invandring och därmed mer brott, högre skatter på arbete och sparande, högre skatt på företagande så att företagen flyr Sverige = högre arbetslöshet, MEN vadå, alla arbeteslösa får ju skyhöga bidrag och det får invandrarna också så varför gnälla som svensk när man får allt mindre kvar i plånboken pga alla skatter samt får betala 25 kronor litern för bensin istället för 14 som det snart blir inom ett par veckor.

Ja det låter ju underbart med sosseregering. Vilket jävla pucko skulle rösta på all den försämring som kommer bli då? Jo arbetslösa och invandrare.
Blir det en vänsterregering 2026 så kommer de knappast röra rådande lagstiftning, eftersom de vet att det är kärnfrågorna för de flesta högerväljare. Får de kritik för detta kan de bara skylla på nuvarande regering.
De flesta verkar även glömma att de senaste vänsterregeringarna styrt landet med en borgerlig budget, eftersom den avgörs i Riksdagen, där högerblocket regerat de senaste decennierna.
En borgerlig budget betyder borgerlig ekonomisk politik, och det är det du sett under de senaste 20 åren av privatiseringar och nedskärningar i välfärden, även under vänsterregering.
Citera
2026-06-19, 00:26
Medlem
semen.12s avatar
Jag snackade med en vän till min son om detta. Hon sade att folk som jobbat med i hemntjänsten i flera år har börjat med hijab de två senaste åren?
Fuck them säger jag bara. När jag blir gammal hänger jag mig hellre än att ha en äcklig muslim som byter min blöja eller duschar min kropp

RÖSTA SD
Citera
2026-06-19, 00:26
Medlem
Citat:
Du tänker på niqab tror jag? Där delar jag din syn. Du är välkommen att röra vid min hijab om du tror att du törs.

Visst, du har rätt i att det var det jag tänkte på, men oavsett. Det jag gillar med människor är att kunna se så mycket som möjligt av dom. INte bara kvinnor för att jag är man utan även män och då är jag 100% straight.

På sommaren tycker jag om att se kvinnor gå kortklätt, man kan se deras ben, deras armar, HELA deras asnsikte, kanske tight tröja så man ser brösten poppa.

Men jag tycker samma om männen. Att man kan se att detta är en vältränad man, kraftiga muskler, en annan är fet, en annan är bara smal, man ser kroppsformen, man ser hela dem. Man ser hur dom är helt enkelt.

Jag gillar för övrigt inte de klassiska romska kvinnornas dräkter heller där de kan gömma en hel bankomat under sin kjol och gör det också ibland. Nåja, kanske inte en bankomat, men de stjäl under sina stora kjolar.

Min poäng är att Niqab är väl värst, men allt därimellan mot en vanligt klädd svensk är inte önskvärt heller. Man ska kunna se människor. De ska inte gömma sig under kläder och även om hijab är aningen bättre än Niqab så är det ändå ett STORT steg i fel riktning. Vi ska inte gömma oss, det skapar otrygghet.
Citera
2026-06-19, 00:27
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Det som för mig att sätta hopp till SD är för att de som vanligt briljerar i sociala medier, inget parti är ens i närheten i meme-magi.
Jag är beredd att hålla med dig, men så är det även främst SD-medlemmar som lägger ned tid på sociala medier och forum, som här på Flashback. De som röstar på de andra partierna verkar mer upptagna med jobb och familj och annat.
Att de flesta på Sverigevännergrupper på Facebook och Flashback håller på SD betyder inte att partiet har mer uppslutning än de skulle ha, annars skulle opinionsmätningarna visat detta.
Citera
Avslutad
Citat:
Jag kanske är full eller något, men jag anser att jag skriver på korrekt svenska.

Du skriver korrekt svenska, men du är obegriplig. Jag vet inte om det beror på att vi missförstår varann. Nu är jag dock less på det här, helt meningslös diskussion.
Citera
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Jag snackade med en vän till min son om detta. Hon sade att folk som jobbat med i hemntjänsten i flera år har börjat med hijab de två senaste åren?
Fuck them säger jag bara. När jag blir gammal hänger jag mig hellre än att ha en äcklig muslim som byter min blöja eller duschar min kropp

RÖSTA SD

Rösta Svenskt
Citera
2026-06-19, 00:28
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Jag kan i princip lova att det fortfarande finns ett stigma bland vanliga röstare. Det är knappt att de som går och lyssnar på Jimmie Åkesson vill vara med på bild. Det ser man utifrån alla solglasögon i publiken.
Du är medveten om att de statistiska opinionsundersökningarna görs anonymt?
Senast redigerad av kato85 2026-06-19 kl. 00:40.
Citera
2026-06-19, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Blir det en vänsterregering 2026 så kommer de knappast röra rådande lagstiftning, eftersom de vet att det är kärnfrågorna för de flesta högerväljare. Får de kritik för detta kan de bara skylla på nuvarande regering.
De flesta verkar även glömma att de senaste vänsterregeringarna styrt landet med en borgerlig budget, eftersom den avgörs i Riksdagen, där högerblocket regerat de senaste decennierna.
En borgerlig budget betyder borgerlig ekonomisk politik, och det är det du sett under de senaste 20 åren av privatiseringar och nedskärningar i välfärden, även under vänsterregering.

Men det går så klart inte göra något bra av att regera som sosse på högerpolitik eller tvärt om heller för den delen.

Det går ju rakt emot vad båda sidor vill så det är ju det sämsta för landet. Hellre en sosse regering som styrs av sosse budget och tvärtom, en högerbudget som styr av högerpartier än en mix. Det blir ju som sagt det sämsta möjliga.
Citera
2026-06-19, 00:30
Medlem
Citat:
Du skriver korrekt svenska, men du är obegriplig. Jag vet inte om det beror på att vi missförstår varann. Nu är jag dock less på det här, helt meningslös diskussion.

Använder jag så svåra ord att du inte ens orkar googla synonymer? Ja vi säger så, ta gyrokoptern och flyg. Eller om du stoppar en tändstubin upp i fittan medan du flyger upp i stratosfären som en en lit flygekorre i din hijab. Ta kort på det och gör tiktok-live.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in