Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Jag tror att brottsbekämpningen inte får samma prioritet i debatten som tidigare år.
Om det är detta Tidö 2.0 kommer stödja sig på (vilket du tror) så tror jag inte de kommer vinna valet.
Om de däremot fokuserar på saker som energifrågan, a-kassan, pensionerna, det låga barnafödandet, friskolorna och vården så har de en mycket bättre chans.
Ta det inte personligt, men jag tror du är alltför färgad av invandrardebatten här på Flashback och anser att den har en större prioritet än den egentligen har.
Flashback är precis som vissa grupper på Facebook inget annat än en eko-kammare för folk som tycker samma sak.
Jag tror, TYVÄRR, att sossepakten är så invand i Sverige att den är svår att rubba på kort tid.
Jag är 40 + så har varit med ett bra tag i alla fall och under alla mina år, från under 10 fram tills idag så hör jag fortfarande om hur sosseväljandet går i arv i generationer. Det handlar ofta om folk som kanske inte är jätteinsatta i politiken, men deras far och deras fars far har sagt att man rösta sosse så då gör man ju så klart som släkten eller? De tänker itne själva och bildar sin egen uppfattning utan bara följer med släkten.
Det är ändå fantastiskt att SD gått från att vara under 1% till idag runt 20% men det hade aldrig hänt om inte tidigare regeringar hanterat migrationspolitiken på rätt sätt.
Hade de gjort som SD och de flesta partier är överens om idag så hade SD troligen aldrig kommit in i riksdagen ens, men det krävde grova felbedömningar och riktigt dåliga beslut från både höger och vänsterpartier innan de fattade poängen och nu är inte SD längre utfryst för de hade rätt hela tiden.