2026-06-19, 00:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Visst, du har rätt i att det var det jag tänkte på, men oavsett. Det jag gillar med människor är att kunna se så mycket som möjligt av dom. INte bara kvinnor för att jag är man utan även män och då är jag 100% straight.

På sommaren tycker jag om att se kvinnor gå kortklätt, man kan se deras ben, deras armar, HELA deras asnsikte, kanske tight tröja så man ser brösten poppa.

Men jag tycker samma om männen. Att man kan se att detta är en vältränad man, kraftiga muskler, en annan är fet, en annan är bara smal, man ser kroppsformen, man ser hela dem. Man ser hur dom är helt enkelt.

Jag gillar för övrigt inte de klassiska romska kvinnornas dräkter heller där de kan gömma en hel bankomat under sin kjol och gör det också ibland. Nåja, kanske inte en bankomat, men de stjäl under sina stora kjolar.

Min poäng är att Niqab är väl värst, men allt därimellan mot en vanligt klädd svensk är inte önskvärt heller. Man ska kunna se människor. De ska inte gömma sig under kläder och även om hijab är aningen bättre än Niqab så är det ändå ett STORT steg i fel riktning. Vi ska inte gömma oss, det skapar otrygghet.

Hijab är väldigt mycket synligare än niqab. Det blir så mycket diffusa gränsdragningar i sån här skit. Hijaben stannar, niqaben kan ryka. Skjut mig om ni har problem med det era jävla nötter. Sen tar ni upp det med Al-Khaliq sen.

Ah just det, det kan ju blir lite svårt…
Citera
2026-06-19, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Du är väl medveten om att de statistiska opinionsundersökningarna görs anonymt?

Givetvis, men de flesta görs fortfarande via telefon innan man hinner installera membran i luren och förvränga rösten.
Citera
2026-06-19, 00:35
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Hur tror du att Tidö v2.0 kommer prestera i valet med tanke på att Löfven och Anderssons regeringar har blivit i principt synonymt med gängskjutningar, massinvandring, kissa svennebarn i munnen-förnedringsrån, korruptionsskandaler, lotteriskandaler med mera? Jag säger inte att Tidö är perfekt, långt ifrån. Inte SD heller när man går runt och knäböjer för bosättarpolitiker i Israel. Men jag är ganska säker på att vänstersidan är befläckad med ovan nämnda.
Jag tror att brottsbekämpningen inte får samma prioritet i debatten som tidigare år.
Om det är detta Tidö 2.0 kommer stödja sig på (vilket du tror) så tror jag inte de kommer vinna valet.

Om de däremot fokuserar på saker som energifrågan, a-kassan, pensionerna, det låga barnafödandet, friskolorna och vården så har de en mycket bättre chans.

Ta det inte personligt, men jag tror du är alltför färgad av invandrardebatten här på Flashback och anser att den har en större prioritet än den egentligen har.
Flashback är precis som vissa grupper på Facebook inget annat än en eko-kammare för en typ av folk som delar samma värderingar jämfört med resten av nationen.
Citera
2026-06-19, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Hijab är väldigt mycket synligare än niqab. Det blir så mycket diffusa gränsdragningar i sån här skit. Hijaben stannar, niqaben kan ryka. Skjut mig om ni har problem med det era jävla nötter. Sen tar ni upp det med Al-Khaliq sen.

Ah just det, det kan ju blir lite svårt…

Ingen aning om vad eller vem Al-Khaliq är, men det är väl nån islamist antar jag som du drömmer om?
Citera
2026-06-19, 00:36
Avslutad
Citat:
Använder jag så svåra ord att du inte ens orkar googla synonymer? Ja vi säger så, ta gyrokoptern och flyg. Eller om du stoppar en tändstubin upp i fittan medan du flyger upp i stratosfären som en en lit flygekorre i din hijab. Ta kort på det och gör tiktok-live.

Men ditt jävla virus. Behöver vi vaccineras? Svara på det ditt förbannade jävla ljushuvud. Tänk att ni finns överallt, era äckliga vidriga små as. Fega jävla kryp som dräller runt på stan, redo att välla fram och desinficeras. Jag ser dig, D.
Citera
2026-06-19, 00:37
Avslutad
Citat:
Ingen aning om vad eller vem Al-Khaliq är, men det är väl nån islamist antar jag som du drömmer om?

Varför pratar du om skit som du inte fattar nåt om. Gör dig själv en tjänst och håll dig borta.
Citera
2026-06-19, 00:38
Medlem
Citat:
Jag tror att brottsbekämpningen inte får samma prioritet i debatten som tidigare år.
Om det är detta Tidö 2.0 kommer stödja sig på (vilket du tror) så tror jag inte de kommer vinna valet.

Om de däremot fokuserar på saker som energifrågan, a-kassan, pensionerna, det låga barnafödandet, friskolorna och vården så har de en mycket bättre chans.

Ta det inte personligt, men jag tror du är alltför färgad av invandrardebatten här på Flashback och anser att den har en större prioritet än den egentligen har.
Flashback är precis som vissa grupper på Facebook inget annat än en eko-kammare för folk som tycker samma sak.

Precis som jag skrev tidigare till någon annan så handlar det ju också om vilken civilisation man vill vara. Går det rykten om att sossarna inte har förmåga att tukta invandringsextremisterna på vänstersidan till lydnad så tror jag folk fattar ett och annat. Det handlar i grund och botten om att man inte vill ha in fler människor som lever i en helt annan civilisation mentalt än den som de flesta Sverigebor lever i. Man vill inte kasta sin egen civilisation på tippen och ersätta den med en varmblodig och hetsig arabisk sådan. I övrigt har du rätt, och där kan ju högern lätt bevisa att det var sossarna och MP som gjorde det olönsamt att driva kärnkraft i det här landet, till exempel.
Citera
2026-06-19, 00:39
Medlem
Citat:
Men ditt jävla virus. Behöver vi vaccineras? Svara på det ditt förbannade jävla ljushuvud. Tänk att ni finns överallt, era äckliga vidriga små as. Fega jävla kryp som dräller runt på stan, redo att välla fram och desinficeras. Jag ser dig, D.

Fan vad omogen du är. Ta en chill-pill och lugna sig lite?
Citera
2026-06-19, 00:40
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Men det går så klart inte göra något bra av att regera som sosse på högerpolitik eller tvärt om heller för den delen.

Det går ju rakt emot vad båda sidor vill så det är ju det sämsta för landet. Hellre en sosse regering som styrs av sosse budget och tvärtom, en högerbudget som styr av högerpartier än en mix. Det blir ju som sagt det sämsta möjliga.
Så är det, men när det är demokrati får man bara acceptera att man ibland är tvungen att styra med en budget som konstruerats av motståndarsidan.
Alternativet är att ändra valreglerna och låta det block som har majoritet i Riksdagen att bilda regering, då kan man även garantera att Regeringen styr landet med sin egna budget.
Citera
2026-06-19, 00:40
Medlem
Citat:

Flashback är precis som vissa grupper på Facebook inget annat än en eko-kammare för folk som tycker samma sak.

Jag tror, TYVÄRR, att sossepakten är så invand i Sverige att den är svår att rubba på kort tid.

Jag är 40 + så har varit med ett bra tag i alla fall och under alla mina år, från under 10 fram tills idag så hör jag fortfarande om hur sosseväljandet går i arv i generationer. Det handlar ofta om folk som kanske inte är jätteinsatta i politiken, men deras far och deras fars far har sagt att man rösta sosse så då gör man ju så klart som släkten eller? De tänker itne själva och bildar sin egen uppfattning utan bara följer med släkten.

Det är ändå fantastiskt att SD gått från att vara under 1% till idag runt 20% men det hade aldrig hänt om inte tidigare regeringar hanterat migrationspolitiken på rätt sätt.

Hade de gjort som SD och de flesta partier är överens om idag så hade SD troligen aldrig kommit in i riksdagen ens, men det krävde grova felbedömningar och riktigt dåliga beslut från både höger och vänsterpartier innan de fattade poängen och nu är inte SD längre utfryst för de hade rätt hela tiden.
Citera
2026-06-19, 00:41
Medlem
Citat:
Varför pratar du om skit som du inte fattar nåt om. Gör dig själv en tjänst och håll dig borta.

Det var du som tog upp det där namnet. Det är väl ändå du som ska förklara vad eller vem det är? Jag har ju som sagt ingen aning, så beskyll inte mig för att prata om saker som du tog upp.
Citera
2026-06-19, 00:42
Avslutad
Citat:
Fan vad omogen du är. Ta en chill-pill och lugna sig lite?

Din brist på vad som genuint och vackert äcklar mig, ditt fega as. Lägg märke till hur din blick viker nästa gång. Tänk på mig då, ditt lilla gullefjun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in