Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Det är vad kritikerna av islam menar är sant. De som påstår att folk flyr från islam snarare än söker sig till ställen där de kan få vara troende ifred från statliga påbud.
Ännu mer huvudlöst är idéer om att muslimer inte kommer hit för ett bättre liv utan är här för att begå brott och utgör fotsoldater för en imperialistisk övertygelee om ett världsomspännande islamiskt kalifat.
Jag tror att det är något mitt i mellan. Ja de kommer hit för ett bättre liv, men de valde Sverige just för de fruktansvärt höga bidragen. I alla fall hittils så har man kunna stapla bidrag på varandra.
Som alla Vet så kan muslimska familjer ha många barn. 4-5-6-7- är inget konstigt. Då får de inte bara barnbidrag utan max flerbarnstillägg också. Sen har vi säg två vuxna som får socialbidrag också. Lägg där tilla tt båda går SFI så får de SFI bidrag. Kanske får de bostadsbidrag också, men det stoppar inte där, finns mer bidrag att få också, men jag minns inte exakt vilka de är.
Poängen är att de får så höga bidrag att om en av dom, säg kvinnan skulle ta ett jobb och börja jobba med ett låglöneyrke som städare så förlorar de pengar varje månad.
Därav vill ju folk inte jobba. Även om de skulle vinna lite grann på det, säg 1000 kr per månad så är det ju så klart fortfarande inte värt att jobba. Är kvinnan hemma så kan hon ju sköta om barn och alla sysslor i hemmet vilket hon säkert gör, men jobbar hon så går ju inte det. Måste nog till många tusenlappar i extra inkomst av jobb över bidrag för att de skulle överväga att jobba.