Citat:
Ursprungligen postat av
jcocker
Du tänker på niqab tror jag? Där delar jag din syn. Du är välkommen att röra vid min hijab om du tror att du törs.
Visst, du har rätt i att det var det jag tänkte på, men oavsett. Det jag gillar med människor är att kunna se så mycket som möjligt av dom. INte bara kvinnor för att jag är man utan även män och då är jag 100% straight.
På sommaren tycker jag om att se kvinnor gå kortklätt, man kan se deras ben, deras armar, HELA deras asnsikte, kanske tight tröja så man ser brösten poppa.
Men jag tycker samma om männen. Att man kan se att detta är en vältränad man, kraftiga muskler, en annan är fet, en annan är bara smal, man ser kroppsformen, man ser hela dem. Man ser hur dom är helt enkelt.
Jag gillar för övrigt inte de klassiska romska kvinnornas dräkter heller där de kan gömma en hel bankomat under sin kjol och gör det också ibland. Nåja, kanske inte en bankomat, men de stjäl under sina stora kjolar.
Min poäng är att Niqab är väl värst, men allt därimellan mot en vanligt klädd svensk är inte önskvärt heller. Man ska kunna se människor. De ska inte gömma sig under kläder och även om hijab är aningen bättre än Niqab så är det ändå ett STORT steg i fel riktning. Vi ska inte gömma oss, det skapar otrygghet.