2026-06-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Som jag skrev så hade flickan väldigt hög närvaro på förskolan, vilket alla pedagogerna vittnade om.

Därför jag skrev att jag är tämligen säker på att vabbdagarna mamman hade var för att mamman inte ville jobba, och därför fick flickan vara hemma.

Framgår det någonstans att flickan var hemma från dagis när mamman jobbade på vardagar?
Vad jag kunde se från rapporterna så var flickan hemma när mamman vabbade.

Det var en del vabbdagar nämligen, och med tanke på flickans höga närvaro så rimmar det illa att flickan ska varit borta både när mamman vabbade samt ibland när mamman jobbade (inte helg)

Men hon lämnades hemma ensam när mamman jobbade helg.

Sen om mamman var hemma hos flickan när mamman vabbade är en annan fråga, det kan lika gärna ha varit att hon sov hos killen o ringde förskolan om att flickan var "sjuk" samt jobbet att hon behövde vabb.

Allt går att kolla om man orkar matcha flickans frånvaro från förskolan och mammans vabb med tiderna hon var hos killen.

Inget jag hinner ikväll men kanske imorgon.

Orkar inte gå igenom hela fupen ännu en gång, men här är exempel

Danaya ses ensam i vardagsrummet i Biskopsgården och Emma positionerar på arbetet i Guldheden,
torsdagen 2025-05-15
 Danaya ses ensam i vardagsrummet i Biskopsgården och Emma positionerar på arbetet i Guldheden,
fredagen 2026-01-09

Emma har registrerat arbetstid i sin tidrapport från klockan 06:31 till 14:58 fredagen 2025-10-03. 151
Danaya har registrerad ledighet fredagen 2025-10-03 hos förskolan.

Danaya har registrerad ledighet onsdagen 2025-10-08 hos förskolan. 159
Emma har registrerat arbetstid i sin tidrapport från klockan 08:47 till 14:59 onsdagen 2025-10-08. 160

Danaya har ingen registrerad närvaro fredagen 2025-10-31 hos förskolan. 176
Emma har registrerat arbetstid i sin tidrapport från klockan 09:18 till 13:02 för fredagen 2025-10-31. 177
Citera
2026-06-18, 21:47
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Orkar inte gå igenom hela fupen ännu en gång, men här är exempel

Danaya ses ensam i vardagsrummet i Biskopsgården och Emma positionerar på arbetet i Guldheden,
torsdagen 2025-05-15
 Danaya ses ensam i vardagsrummet i Biskopsgården och Emma positionerar på arbetet i Guldheden,
fredagen 2026-01-09

Emma har registrerat arbetstid i sin tidrapport från klockan 06:31 till 14:58 fredagen 2025-10-03. 151
Danaya har registrerad ledighet fredagen 2025-10-03 hos förskolan.

Danaya har registrerad ledighet onsdagen 2025-10-08 hos förskolan. 159
Emma har registrerat arbetstid i sin tidrapport från klockan 08:47 till 14:59 onsdagen 2025-10-08. 160

Danaya har ingen registrerad närvaro fredagen 2025-10-31 hos förskolan. 176
Emma har registrerat arbetstid i sin tidrapport från klockan 09:18 till 13:02 för fredagen 2025-10-31. 177
Ja jag kollade igenom närvarorapporten från nya förskolan Aug 25 - > , där var det rapporterat ( i mina ögon) väldigt mycket frånvaro.
Ändå sitter alla pedagogerna i förhör o pratar om vilken bra närvaro hon hade och att hon endast varit borta ett fåtal ggr.

Viktor sa i förhör att Emma oftast lämnade samtidigt som honom på morgnarna.

Gissar på att det kan ses ett mönster angående nätter hos honom ( och killen i Borås innan) och flickans frånvaro från förskolan.
Citera
2026-06-18, 21:52
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Det fetade: syftar du på bilden som finns på Brunothesuperstars stories så är det AI.

Angående filmen, har inte facebook så är bara tillåten att se några foton och en film. På den filmen är hon tillfreds och leker i ett litet bollhav så jag antar att det inte är den du menar. Har du lust att berätta vad den andra filmen visar?
Jag reagerade också lite på videon

Hon börjar "gnällgapa" men som att hon kommer på sig själv och slår handflatorna ganska hårt över munnen
Hon tar sedan bort händerna och stänger munnen men slutar aldrig "tjuta" under hela tiden
Man kan ju göra ljud med stängda läppar
Senast redigerad av israelisinnocent 2026-06-18 kl. 21:57.
Citera
2026-06-18, 22:00
Medlem
Mercedes avatar
Tanken på att Emmas kompis har egna barn....

(s 1294)
"Hur länge tror du att Danaya hade klarat sig själv hemma?
Utifrån vad jag tror, definitivt några timmar, det hade inte varit några konstigheter.

Vid vilken ålder tänker du då att Danaya är när du säger att hon kan vara hemma
några timmar?

Då tänker jag 4-5år, slutet.

Hur tror du att Danaya kände över att vara själv hemma en längre stund?
Alltså, svårt för mig att säga hur hon känner.

Vad tror du Danaya skulle göra om hon var hemma själv så många timmar?
Hon hade tillgång till surfplattan, sina leksaker. Jag vet inte, hon hade tillgång till allt i
lägenheten så sätt."

Ja till och med tändare hade hon tillgång till
Citera
2026-06-18, 22:41
Medlem
Citat:
Tanken på att Emmas kompis har egna barn....

(s 1294)
"Hur länge tror du att Danaya hade klarat sig själv hemma?
Utifrån vad jag tror, definitivt några timmar, det hade inte varit några konstigheter.

Vid vilken ålder tänker du då att Danaya är när du säger att hon kan vara hemma
några timmar?

Då tänker jag 4-5år, slutet.

Hur tror du att Danaya kände över att vara själv hemma en längre stund?
Alltså, svårt för mig att säga hur hon känner.

Vad tror du Danaya skulle göra om hon var hemma själv så många timmar?
Hon hade tillgång till surfplattan, sina leksaker. Jag vet inte, hon hade tillgång till allt i
lägenheten så sätt."

Ja till och med tändare hade hon tillgång till

Sjukaste. Hennes ungar borde orosanmälas.
Vetat om att hon lämnat henne som hon va 2,5 år, då för att kunna gå ut och träffa killar när Danaya sov. Emma har ju själv berättat om kameraövervakningen etc för den här kvinnan.
Citera
2026-06-18, 22:51
Medlem
Det är inte min tankevurpa, det är ett dokumenterat psykologiskt fenomen. Sök på “maternal filicide media coverage” eller läs Barnett (2006) om du är nyfiken. Det innebär kort att folk reagerar starkare när mamman är förövaren och alltså inte på att brottet objektivt sett är värre. Ingen sa att det var det.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
varför skulle det vara allvarligare än om fadern begår brottet?.

Din tankevurpa här är stor
Citera
2026-06-18, 22:58
Medlem
Någon som kan lägga upp en annan länk till FUP? Den som ligger vid trådstart går ej att öppna efter nedladdning. Tack!
Citera
2026-06-18, 23:50
Medlem
https://www.facebook.com/share/v/1J9XTpf8i5/?mibextid=wwXIfr

Här kan man höra hur antagligen E pratar med D… fattar inte vad hon gör för fel dock?
Citera
2026-06-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ja jag kollade igenom närvarorapporten från nya förskolan Aug 25 - > , där var det rapporterat ( i mina ögon) väldigt mycket frånvaro.
Ändå sitter alla pedagogerna i förhör o pratar om vilken bra närvaro hon hade och att hon endast varit borta ett fåtal ggr.

Viktor sa i förhör att Emma oftast lämnade samtidigt som honom på morgnarna.

Gissar på att det kan ses ett mönster angående nätter hos honom ( och killen i Borås innan) och flickans frånvaro från förskolan.

Mm som sagt orkade inte gå igenom hela fupen ,för mig ännu mer frånvaro datum fanns o emma jobba
Citera
2026-06-19, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattimilis

Här kan man höra hur antagligen E pratar med D… fattar inte vad hon gör för fel dock?

Nej inget fel alls? Utöver att existera..
Pappan har en hel del filmer och bilder i sin profil… 🥹 och la upp ett sorgligt inlägg i stil med ”40 dagar utan dig min skatt”
Citera
2026-06-19, 00:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
fast då upplever vi olika? vet att det finns två videosar på när hon åker rutschkana på leklandet från samma datum men två olika inlägg och det ena är ju då när hon börjar skrika å sen hålla för sin mun.
å den andra videon åker hon rutschkanan å springer å åker den igen.
Det finns en video på facebook.
Ja hon håller för sin mun - men hon skriker inte, och hon uppträder inte som om hon var rädd eller hade panik. Hon uppträder på samma sätt som många andra barn i samma ålder - och hon trotsar pappan och åker igen, vilket han skrattar åt.

https://www.facebook.com/100072645857649/videos/pcb.336955482069311/126189627247237
Citera
2026-06-19, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattimilis

Det låter som om hon säger till en hund.

Jag uppfattar det som att Emma anser att D ska hålla sig stilla på knädjupt vatten.

Medan D, som alla friska barn, vill leka i vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in