2026-06-18, 11:16
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vem har sagt något om polygami ?
Snarare platsen där det går finna en tjej ...

Arbetsplatser, skolor och dating-sidor?

Men förstår ändå inte riktigt vad du vill ha sagt.
Citera
2026-06-18, 11:22
Medlem
Rymdkommissaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Här i Sverige detaljstyr vi inte hur folk skall klä sig. Det var ju massinvandringen man skulle sätta stopp för, inte agera moralpolis och införa klädkod för invånarna.
Djävla pajasparti.

Varför inte förbjuda SD? Skämt åsido men SD blir bara värre och värre jag gillade dom förut men nu är det ett rent tramsparti. SD vet mycket väl att den här idiotlagen aldrig kommer att införas i Sverige allt är bara röstfiske och fjanteri. SD har inte kommit med ett enda förslag eller idéer om att förbättra något för Sverige och svenskarna, dom håller bara på med förbud och kontroll och idiotiska utspel.
Citera
2026-06-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Domstol direkt vet jag inte, kanske man kan göra som vid fortkörningsböter: bot i första hand, domstol vid nekande.
Att domstolar har ont om tid borde inte stoppa lagar, eller hur?
Hijab är definierad. Copy Paste från Islams egna handböcker. Där får du också svar på din halsduksfråga.

Har du några frågor om vilka mönster och färger på Hijaben som är OK, eller hur sömmarnas utformning kan ställa till det? Kanske materialet kan göra lagstiftning omöjlig? Vad händer om Hijaben vrids 3 grader mot normalt? Fortfarande Hijab?
Menar du med handbok det där du länkade till? Mycket att läsa, men såg bara att man skulle dölja halsen, inte att halsduken måste vara fastsydd och i samma färg. Men här https://sv.wikipedia.org/wiki/Zeina_Mourtada ingen riktig muslim, ser hals och kinder. Tillåtet då? Jag tänkte mig om man tar fram litet hår. Om de syr dit falskt hår? Peruker?
Citera
2026-06-18, 16:03
Medlem
Graavargs avatar
Om SD verkligen hade velat förbjuda slöjor har man haft fyra år på sig och kontinuerligt sabbat sig.

Det känns inte som ett parti man vill ha i sitt lands regering, antingen har de inte fått ändan ur vagnen eller så saknar de kompetens så till den milda grad att de inte fått nånting klart på fyra år. Ojdå, de har ju faktiskt inte ens fått till ett förslag...

Eller så vill de bara röster, gud vet att det finns tillräckligt med dummkopfar i Sverige som inte kan tänka längre än näsan och lång och därför går på "Wow! Skitbra! SD är de enda som vågar! Wow!"

Om det alls gnistrar till mellan öronen, ens emellanåt, så uppstår ju frågan om det är nån skillnad vad SD lovar om de ändå inte får nåt gjort på de fyra år de skulle sitta vid makten...
Citera
2026-06-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Muslimer är väl i Sverige för att ändra. Och ta över.

Kan bara visa hur det ser ut på min arbetsplats. Vi har ca 400 anställda, kanske lite mer.
Det är inte inom vård eller hemtjänst, inte heller städ eller liknande.

Den här veckan började det drygt 40 nya medarbetare. Utav dessa drygt 40 hade ca 4-5st svenska vanliga namn. 35 av dom är av karaktären att jag inte kan uttala förrutom att det fanns flera stycken av dom som hade olika varianter av förnamnet Mohammed. och det kan man väl uttala.

T.ex.
Mohammed, Mohamed, Muhammed, Muhamed.
Tror det var 4st bara med det namnet. Men som sagt, de flesta namn skulle jag inte ens försöka att uttala. Förstår inte vad min arbetsplats håller på med och varför de nästan bara anställer folk med utländsk bakgrund. Är det dom enda som är arbetslösa? Resten kanske får finare jobb, kanske är därför?
Citera
2026-06-18, 17:40
Medlem
Citat:
Domstol direkt vet jag inte, kanske man kan göra som vid fortkörningsböter: bot i första hand, domstol vid nekande.
Att domstolar har ont om tid borde inte stoppa lagar, eller hur?
Hijab är definierad. Copy Paste från Islams egna handböcker. Där får du också svar på din halsduksfråga.

Har du några frågor om vilka mönster och färger på Hijaben som är OK, eller hur sömmarnas utformning kan ställa till det? Kanske materialet kan göra lagstiftning omöjlig? Vad händer om Hijaben vrids 3 grader mot normalt? Fortfarande Hijab?
"Att domstolar har ont om tid borde inte stoppa lagar, eller hur?" Inte stoppa, men kanske betänka vad om är viktigt.
Citera
2026-06-18, 17:44
Medlem
Citat:
SD formulerade sig så här i sin interpellation: heltäckande slöja, hijab och andra värderingsstyrda plagg

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/forbud-mot-anvandande-av-heltackande-sloja-hijab_hb10640/

Ser formuleringen olämplig ut?
Kan det strida mot religionsfriheten? Att täcka hår och hals är bara värderingsstyrt om man är muslim, inte om man vill ändå.
Citera
2026-06-18, 18:01
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Det har hon säkerligen det vore konstigt annars iom att dom flesta har ett namn men jag vet inte hennes namn och bryr mig inte heller om det och ist för att säga hon tjejen på riks så sa jag den mörkhyade så det blir lättare att veta vem man talar om.

Man skall ju ha jäkligt klart för sig att SD bryr sig inte ett jävla skit om hedersförtryck utan detta är ett politiskt spel för att göra Sverige oattraktivt för icke önskvärda så dom skall flytta här ifrån.

Oavsett om SD bryr sig ett skit eller inte borde du gilla eller förkasta förslaget i sig.
Citera
2026-06-18, 18:15
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Oavsett om SD bryr sig ett skit eller inte borde du gilla eller förkasta förslaget i sig.

Om du inte vid det här laget förstått var jag står i frågan är du mer än lovligt korkad
Citera
2026-06-18, 18:16
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Om du inte vid det här laget förstått var jag står i frågan är du mer än lovligt korkad

Jag har inte läst alla dina inlägg, och det senaste blir det sista. Glad Midsommar!
Citera
2026-06-18, 20:03
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Inte nog med att lagförslaget går emot religionsfriheten och är inriktat not en specifik grupp (diskriminering) som sägs vara viljelösa och oförmögna att säga emot tvång så finns också en till aspekt i detta som ofta tas upp bland counterjihadister.

Nämligen det att kvinnorna med slöja sägs ha dessa på sig för att visa för våldtäktsbenägna män att de ska ge sig på någon annan genom att hon i slöja är en av de egna och därmed fredade. Att det utmålar muslimska män som särskilt riskabla för kvinnor är något man tar med i detta bara i farten.

Sammantaget är lagförslaget givet för att Jimmie Åkesson tycker synd om kvinnor som har kommit på ett sätt att skydda sig från våldtäkter. Huvudet omsvept i ett tygstycke utgör ett bättre skydd än allt feministiskt självförsvar någonsin kunnat göra. Bättre är då - för jämställdhetens skull - att kvinnorna straffas för att de skyddar sig.

Jimmie Åkessons sedlighetspolis sliter slöjan av en kvinna och skriver ut böter. Sedan går hon runt hörnet och blir våldtagen för att hon ser ut som en ickemuslim. Det är tredje gången som hon får böter för olaga slöjbärande och uppnår därmed kriterierna för bristande vandel varpå det beslutas att hon ska utvisas.
Citera
2026-06-18, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Inte nog med att lagförslaget går emot religionsfriheten och är inriktat not en specifik grupp (diskriminering) som sägs vara viljelösa och oförmögna att säga emot tvång så finns också en till aspekt i detta som ofta tas upp bland counterjihadister.

Nämligen det att kvinnorna med slöja sägs ha dessa på sig för att visa för våldtäktsbenägna män att de ska ge sig på någon annan genom att hon i slöja är en av de egna och därmed fredade. Att det utmålar muslimska män som särskilt riskabla för kvinnor är något man tar med i detta bara i farten.

Sammantaget är lagförslaget givet för att Jimmie Åkesson tycker synd om kvinnor som har kommit på ett sätt att skydda sig från våldtäkter. Huvudet omsvept i ett tygstycke utgör ett bättre skydd än allt feministiskt självförsvar någonsin kunnat göra. Bättre är då - för jämställdhetens skull - att kvinnorna straffas för att de skyddar sig.

Jimmie Åkessons sedlighetspolis sliter slöjan av en kvinna och skriver ut böter. Sedan går hon runt hörnet och blir våldtagen för att hon ser ut som en ickemuslim. Det är tredje gången som hon får böter för olaga slöjbärande och uppnår därmed kriterierna för bristande vandel varpå det beslutas att hon ska utvisas.

Jag är ingen expert på Koranen, men som jag förstått det så finns det inget i Koranen som säger att kvinnor måste täcka sitt ansikte för att följa religionen. Det verkar mer vara en kulturell grej och alltså inget försvar för religionen. Religionsfrihet har alltså inget med detta att göra.

Det finns dock en del i Koranen som dels hänvisar till att kvinnan bör dölja sin barm (sina bröst) och klä sig anständigt, men inget refererar till att täcka hår eller ansikte. Detta är mer en kulturell sak som männen i dessa länder önskar för att deras kvinnor inte ska locka till sig andra män som inte kan behärska sig och bara måste våldta kvinnan om de ser ett fint svallande hår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in