2026-06-18, 08:52
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Muslimer är väl i Sverige för att ändra. Och ta över.

Tror du dom kommer göra det när dom utgör nånstans mellan 5-8% av Sveriges totala befolkning

Muslimer är en minoritet, vi är idag runt 10 miljoner invånare i sverige och om nu muslimer skulle utgjort 10% av befolkningen så är det 1 miljon så vi är isf 9 miljoner som inte är muslimer i landet.
Citera
2026-06-18, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Vad som är klandervärt enligt vissa är det inte för andra. Det samma gäller nedsättande. Det blir en bedömningsfråga. Ändå lyckas åtal leda till dom.

Tror du då inte att domstolarna också klarar av att skilja en hijab från schalett.?
Ska det genast gå till domstol? Redan nu har de svårt att hinna. Om jag envisas kanske. Det mesta kan vara en bedömningsfråga. Men ett klädesplagg är ju en konkret sak, som borde kunna definieras. Måste halsduken sitta fast för att det ska vara en hijab t ex?
Senast redigerad av IngridBe 2026-06-18 kl. 08:58.
Citera
2026-06-18, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Tror du dom kommer göra det när dom utgör nånstans mellan 5-8% av Sveriges totala befolkning

Muslimer är en minoritet, vi är idag runt 10 miljoner invånare i sverige och om nu muslimer skulle utgjort 10% av befolkningen så är det 1 miljon så vi är isf 9 miljoner som inte är muslimer i landet.

Det är jättebra att kvinnoförtryckande hijab nu börjat diskuteras på allvar.

https://kvinnokraft4.se/
Citera
2026-06-18, 09:09
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Muslimer är väl i Sverige för att ändra. Och ta över.

Märkligt låg just och läste om det, utvecklingen i Aceh-provinsen, södra Thailand och Filippinerna där muslimska separatister vill ta över.
Är det som är framtiden i Sverige, koranuppror 2.0? 😔

Eller som i Iran, där de fick hjälp av vänstern att komma till makten.
Citera
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Ska det genast gå till domstol? Redan nu har de svårt att hinna. Om jag envisas kanske. Det mesta kan vara en bedömningsfråga. Men ett klädesplagg är ju en konkret sak, som borde kunna definieras. Måste halsduken sitta fast för att det ska vara en hijab t ex?

Domstol direkt vet jag inte, kanske man kan göra som vid fortkörningsböter: bot i första hand, domstol vid nekande.
Att domstolar har ont om tid borde inte stoppa lagar, eller hur?
Hijab är definierad. Copy Paste från Islams egna handböcker. Där får du också svar på din halsduksfråga.

Har du några frågor om vilka mönster och färger på Hijaben som är OK, eller hur sömmarnas utformning kan ställa till det? Kanske materialet kan göra lagstiftning omöjlig? Vad händer om Hijaben vrids 3 grader mot normalt? Fortfarande Hijab?
Citera
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Det är jättebra att kvinnoförtryckande hijab nu börjat diskuteras på allvar.

https://kvinnokraft4.se/

En islamkritisk lobbyist som har samröre med SD.

Ja det tar jag ju seriöst vad hon skriver
Citera
2026-06-18, 09:14
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror du menar pusheffekt.

Ja, tack, det blev fel där. Pusheffekt var vad jag menade.
Citera
2026-06-18, 09:20
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
En islamkritisk lobbyist som har samröre med SD.

Ja det tar jag ju seriöst vad hon skriver

Kritik mot Hijab kommer mestadels från människor som aldrig har hört talas om SD. Skulle du kunna tänka dig att ta någon av dem seriöst?
Citera
2026-06-18, 09:31
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Nej man skall inte förbjuda promenader bara för att mord är förbjudet. Precis alla håller med dig.

Inget parti kommer att föreslå ett förbud mot könsstympning av pojkar eftersom det kommer att klassas som antisemitism. Vi lever i en värld där majoriteten hellre offrar pojkar och flickor än att bli kallad rasist/nazist/fascist.

Vi lever också i en värld där majoriteten offrar pojkar och flickor för att åsikter om den politiska motståndarsidans riktiga eller inbillade motiv väger tyngst.

Jo, men du har fel i sak. I längden kommer man inte att åstadkomma något genom att göra samma sak som det man påstår sig bekämpa.

Om man skall hjälpa människor att välja själva måste man ha lagar som låter dem välja själva istället för att en auktoritet väljer åt dem. Det är ingen uppmaning och stöd att välja själva att tvinga dem klä sig som SD och du vill istället för hur mullorna i Iran vill.
Citera
2026-06-18, 09:33
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Märkligt låg just och läste om det, utvecklingen i Aceh-provinsen, södra Thailand och Filippinerna där muslimska separatister vill ta över.
Är det som är framtiden i Sverige, koranuppror 2.0? 😔

Eller som i Iran, där de fick hjälp av vänstern att komma till makten.
Med tanke på hur korkade vänstern är så blir det lättare den vägen. De är ju redan på god väg har det visat sig.
Citera
2026-06-18, 09:45
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Citat:
Kritik mot Hijab kommer mestadels från människor som aldrig har hört talas om SD. Skulle du kunna tänka dig att ta någon av dem seriöst?

Vi såg ju nu senast när hon den mörkhyade ifrån riks var ute och intervjuade stockholmarna om eventuellt slöjförbud, det var ju en övervägande majoritet av dom som intervjuades som var emot slöjförbud.

SD's trams går inte hem i stugorna så som dom hoppats på verkar det som
Citera
2026-06-18, 09:57
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jo, men du har fel i sak. I längden kommer man inte att åstadkomma något genom att göra samma sak som det man påstår sig bekämpa.

Om man skall hjälpa människor att välja själva måste man ha lagar som låter dem välja själva istället för att en auktoritet väljer åt dem. Det är ingen uppmaning och stöd att välja själva att tvinga dem klä sig som SD och du vill istället för hur mullorna i Iran vill.

Jag förstår hur du resonerar men det här är ett fall där man får välja en av två dåliga lösningar:
1) Stöd att välja själva (glöm att det skulle få någon effekt, det är barn och ungdomar vs tjocka släkten)
2) Inskränkning av frihet för människor, främst då vuxna (de tvingas helt klart om de inte vill)

Jag väljer alternativ 2, och det är fler än än SD och jag som gör det.
Du väljer alternativ 1, och har tydliga underbyggda motiv till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in