Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
TS har fel! Ship To Gaza var en vällyckad, militär aktion som samlade mången inom Palestinavänstern...
Sant, det var en av dom få effektiva protesterna som faktiskt fick Israel stöta på patrull bland sina västallierade. Men det var ju ingen militär operation överhuvudtaget.
Det är det här som fascinerar mig så mycket. Jag hajjar att många i tråden inte gillar vänsterlallare - och det är ok - inga problem, man behöver inte tycka samma. Men just Palestinafrågan är så otrolig för att folk som är längst ifrån den, vet minst om den.
Ta fantasin om Ship to Gaza (eller Amrisarnas Ship to Cuba nu) - tanken verkar vara att man skulle ens kunna komma fram? Målet uppnåddes med råge, och dom skiftande tonerna mot Israel grundade sig litet i att Israels extremhöger har fria tyglar och inte tänker på internationella relationer.
Eller övervakarrörelsen - målet är inte att aktivt förhindra övergrepp mot enskilda palestinier utan att dokumentera dom.
Det är litet det jag tycker är svårt med TS fråga: han verkar tro att det är två enkla sidor där man måste heja på en av dom, och vara mot den andra...?
Litet som att påstå att om man är emot cancer, så måste man vara pro-klamydia?