Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnySamhall
OK! Det har ju varit allmänt oroliga områden länge kring just Haninge-trakten. Även ifall jag personligen inte sett något värre grovt under min tid i dessa trakter så minns jag på rak arm ett flertal fall under årens gång som blev ganska uppmärksammade - allt från grov misshandel till skottlossning å några lik som hittades i nån container.
Det har konstaterats av dels mig själv och även tidigare av minst en användare till här på forumet att Haninge/Handen måste ligga någonstans i toppen i Sverige gällande grova våldsbrott. Det har varit en hel del mord och andra grova våldsbrott, har för mig vi fick det till iaf tre st dubbelmord och ett stort antal vanliga mord.
Jag tror det var i tråden om zigenarmorden på Jungfruns gata där fyra personer miste livet, bara 13 år tidigare inträffade ett trippelmord (Polismorden i Handen) och 2004 skedde dubbelmordet på Vitryssarna. Det har också varit flertalet uppmärksammade vanliga mord under 2000-talet, Mordet och våldtäkten på den 12åriga flickan (GM Kenny Lodra), mordet på Susann Sallinen, mordet vid Sanda skjutbana, mordet på 13-årige Milo för nåt år sen, ja jag skulle kunna fortsätta då detta är taget ur minnet, googlar man så finns det hur mycket som helst.
Nu kanske hela kommunen är ganska stor men ändå, mycket våldsbrott på relativt liten yta.