2026-06-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Händer förmodligen mycket mer bakom kulisserna än en disslåt så chilla lite.
Aha så varför skedde inte den här skjutningen innan han började släppa disslåtarna då? Det är ett himla sammanträffande iallafall.
Citera
2026-06-17, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilen13
Aha så varför skedde inte den här skjutningen innan han började släppa disslåtarna då? Det är ett himla sammanträffande iallafall.
Första låten släpptes 29/5.
Citera
2026-06-17, 13:31
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Ett allmänt "härligt ställe i orten" är mitt omdöme om detta område - speciellt den dunkla tunneln i anknytning till t-banan. Där pågår ju aldrig något skumt (lol). Jag vet dock inte ifall just den tunneln är inblandad i detta eller om parkeringsplatserna jämte t-banan möjligen är platsen för brottet. Kan ju vara vilken parkeringsplats som helst annars.
En pålitlig informativ vän på orten har informerat mig om att BP tycks vara den västra delen utav Sandstensvägen där Polisen stängde utav boendeparkeringen för spårsökning under gårdagskvällen.

Bilden i Aftonbladet (länkad tidigare i tråden) visar på 7 upphittade patronhylsor, medans vissa uppgifter (rykten?) talar om ett tvåsiffrigt antal avlossade skott.
Ingen mästerskytt m.a.o. eftersom BO var både vaken och talbar i samband med ambulanstransporten till sjukhus.

Vi får väl se vad ett ev. offentliggjort framtida FUP kan förtälja om händelseförlopp, inblandade parter (MGM o BO) m.m.
Citera
2026-06-17, 14:03
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
En pålitlig informativ vän på orten har informerat mig om att BP tycks vara den västra delen utav Sandstensvägen där Polisen stängde utav boendeparkeringen för spårsökning under gårdagskvällen.

Bilden i Aftonbladet (länkad tidigare i tråden) visar på 7 upphittade patronhylsor, medans vissa uppgifter (rykten?) talar om ett tvåsiffrigt antal avlossade skott.
Ingen mästerskytt m.a.o. eftersom BO var både vaken och talbar i samband med ambulanstransporten till sjukhus.

Vi får väl se vad ett ev. offentliggjort framtida FUP kan förtälja om händelseförlopp, inblandade parter (MGM o BO) m.m.

OK! Det har ju varit allmänt oroliga områden länge kring just Haninge-trakten. Även ifall jag personligen inte sett något värre grovt under min tid i dessa trakter så minns jag på rak arm ett flertal fall under årens gång som blev ganska uppmärksammade - allt från grov misshandel till skottlossning å några lik som hittades i nån container.
Citera
2026-06-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty474
Första låten släpptes 29/5.
Och andra låten släpptes 12/6. Att planera mord gör man inte över en natt skulle jag anta.
Citera
2026-06-17, 14:18
Avstängd
Citat:
Och andra låten släpptes 12/6. Att planera mord gör man inte över en natt skulle jag anta.
Jo men det här är ju inga "planerade" mordförsök. När man läser fupar etc från denna miljö ser man att det kan smälla på någon timme bara.
Skicka dit någon 15 åring och säger
"skjut första kille du ser i gucci keps"...
Så det är ingen raketforskning.
Mvh
Citera
2026-06-17, 14:36
Medlem
Citat:

Det är klart det är ett bra sammanträffande jag gissar också det har med disslåten att göra men man kan inte ropa än hej. Händer sjukt mycket i den världen vi inte vet något om dom ringer ju upp varandra på krypterade chattar och hetsar mot varandra, blåser varandra på sunmor gör fulingar osv finns många grejer jag kan komma på var t.ex. nån i Fox som blev rånad på sin bil för inte så länge sen.
Citera
2026-06-17, 15:50
Medlem
Varför står det ingenstans hur skadad han är?

Varför firar de när han verkar överlvet?
Citera
2026-06-17, 18:20
Medlem
En frihetsberövad efter skjutning i Jordbro
Citat:
En person har frihetsberövats efter skjutningen i Jordbro söder om Stockholm i tisdags kväll, bekräftar åklagare för Mitt i.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=14873d10-1fea-41be-8bd3-3e4d79bc55af
Citera
2026-06-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Varför står det ingenstans hur skadad han är?

Varför firar de när han verkar överlvet?
Vart firar dom?
Citera
2026-06-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
OK! Det har ju varit allmänt oroliga områden länge kring just Haninge-trakten. Även ifall jag personligen inte sett något värre grovt under min tid i dessa trakter så minns jag på rak arm ett flertal fall under årens gång som blev ganska uppmärksammade - allt från grov misshandel till skottlossning å några lik som hittades i nån container.
jag är uppväxt i jordbro, tidigt 70-tal. lämnade skiten 93 typ. just det där med lik i container hörde man talas om. var en turk vid namn Kemal om jag inte missminner mig som blev dödad(skjuten eller knivhuggen, oklart iaf) men det ryktades om att polisen hittade en styckad finne i en container i närheten av brottsplatsen. det här ska varit mellan eller intill radhusen som ligger precis granne med blockstensvägen. sanningshalt i detta får man nog ta med en nypa salt. tycker de flesta for med osanningar på den tiden(folk hypade upp saker för att det skulle låta ballt osv). samma här, inte upplevt något grovt under min uppväxt heller.
Citera
2026-06-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Jo men det här är ju inga "planerade" mordförsök. När man läser fupar etc från denna miljö ser man att det kan smälla på någon timme bara.
Skicka dit någon 15 åring och säger
"skjut första kille du ser i gucci keps"...
Så det är ingen raketforskning.
Mvh

Exakt, det svänger fort i hockey!,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in