2026-06-18, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
OK! Det har ju varit allmänt oroliga områden länge kring just Haninge-trakten. Även ifall jag personligen inte sett något värre grovt under min tid i dessa trakter så minns jag på rak arm ett flertal fall under årens gång som blev ganska uppmärksammade - allt från grov misshandel till skottlossning å några lik som hittades i nån container.

Det har konstaterats av dels mig själv och även tidigare av minst en användare till här på forumet att Haninge/Handen måste ligga någonstans i toppen i Sverige gällande grova våldsbrott. Det har varit en hel del mord och andra grova våldsbrott, har för mig vi fick det till iaf tre st dubbelmord och ett stort antal vanliga mord.

Jag tror det var i tråden om zigenarmorden på Jungfruns gata där fyra personer miste livet, bara 13 år tidigare inträffade ett trippelmord (Polismorden i Handen) och 2004 skedde dubbelmordet på Vitryssarna. Det har också varit flertalet uppmärksammade vanliga mord under 2000-talet, Mordet och våldtäkten på den 12åriga flickan (GM Kenny Lodra), mordet på Susann Sallinen, mordet vid Sanda skjutbana, mordet på 13-årige Milo för nåt år sen, ja jag skulle kunna fortsätta då detta är taget ur minnet, googlar man så finns det hur mycket som helst.

Nu kanske hela kommunen är ganska stor men ändå, mycket våldsbrott på relativt liten yta.
Citera
2026-06-18, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilen13
Det är tydligt ett svar mot Jordbro efter RBs disslåtar riktade mot Foxtrot
Hur kan du dra den slutsatsen ?
Kan lika gärna vara något internt
Citera
2026-06-18, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord

Konstig fråga. En väldigt kvalificerad gissning skulle jag säga, om man lyssnar båda sidornas låtar de släppt samt tar en titt i kommentarsfält. 100% ett bättre bidrag än dessa två gamlingar som surrar gamla haningeminnen
Citera
2026-06-18, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Kass skytt om han inte lyckas döda på så kort avstånd, om det nu är måltavlans pizza...
på 7 skott också
Citera
2026-06-18, 16:11
Medlem
Citat:
Hörru gamling, det är nya tider!
Citera
2026-06-18, 18:20
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Och andra låten släpptes 12/6. Att planera mord gör man inte över en natt skulle jag anta.
Nu var väl detta "mord" inte så väldigt välplanerat!
Citera
2026-06-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Snarare att man aldrig vet säkert ifall någon kommer dö eftersom det är en nedknarkad unge som skjuter?
Citera
2026-06-18, 23:03
Medlem
Citat:
Hörru gamling, det är nya tider!
Jaha så du vet egentligen vem vad hur foxtrott eller någon har gjort?
Berätya gärna.
Citera
Igår, 00:50
Medlem
Citat:
Jaha så du vet egentligen vem vad hur foxtrott eller någon har gjort?
Berätya gärna.
Jag menar bara att din teori känns väldigt långsökt och att disslåtarna är det riktiga motivet. Det är för passande om man tänker tidslinjen. Men jag kan ju såklart ha fel, så jag utesluter inte din teori helt.
Citera
Igår, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nolimit.se
på 7 skott också
Dålig pistol ombygd startpistol som dom borrat upp
Då får kulan sin egna väg..
Knappast någon fart heller
Citera
Igår, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Ett dråp är lättare att planera på grund av ordvalet eller frågade jag både brännvins advokaten och dj förlåt hinhåles advokat!
Ni som vet ni vet !!!! Ett dråp är aldrig en planerad handling för då är det ett mord om inte advokaten som säger den här 35 årige pojken får bestämma ! Då kan det vara Guds hand som Maradonna sa en gång .
Frågor på det? Vem vet
Citera
Igår, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nolimit.se
på 7 skott också
Träffade skytten med 7 skott i kroppen eller var det några skott i luften före eller efter alternativt brevid , eller det klassika man skjuter ett varningsskott i marken brevid angriparen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in