Citat:
Jag tänkte med på flaskorna när jag såg dom, jag har precis kommit till mormoderns förhör så vet inte om mamman blivit tillfrågad om dom.
Fick en tanke. Vad tror ni?
Såg bilder ”i farten” (i FUP tror jag?) på flaskor med någon brandfara-symbol. Tänker på att dörren denna gång var stängd. Tänker på tändarna x flera.. i ett barnrum?? Ok att glömma 1 framme i lägenheten. Men 3 st och placerade i barnrummet?!
Kan E ha sprutat någon vätska som får det att brinna mer, placerat tändarna där, stängt dörren för hon hoppades på att detta skulle hända och att ingen då skulle tro något annat än en olycka. Kanske t o m att hon uppmuntrade E att hon får leka med dessa? Eller något sådant.
Men missade detaljen att komma hem i tid vilket då gjorde D:s kropp avslöjade E?
Kanske är helt ute och cyklar, är inte helt insatt. Men tanken slog mig.
Såg bilder ”i farten” (i FUP tror jag?) på flaskor med någon brandfara-symbol. Tänker på att dörren denna gång var stängd. Tänker på tändarna x flera.. i ett barnrum?? Ok att glömma 1 framme i lägenheten. Men 3 st och placerade i barnrummet?!
Kan E ha sprutat någon vätska som får det att brinna mer, placerat tändarna där, stängt dörren för hon hoppades på att detta skulle hända och att ingen då skulle tro något annat än en olycka. Kanske t o m att hon uppmuntrade E att hon får leka med dessa? Eller något sådant.
Men missade detaljen att komma hem i tid vilket då gjorde D:s kropp avslöjade E?
Kanske är helt ute och cyklar, är inte helt insatt. Men tanken slog mig.
Intressant att du skriver att hon kanske uppmuntrade flickan att leka med tändarna för exakt det tänkte jag för en liten stund sen när förhörsledarna frågade mormodern om tändarna.
Att hon kanske visade hur de fungerade o så, och "råkade" lämna 3 tändare i flickans rum.
Sen detta klipp mamman repostat på sin tiktok, som tidigare nämnts i tråden: https://www.tiktok.com/@memequeen.xo/video/7600564917770505494
Och att hon bara en vecka innan hade sökt på handtagslås till dörrar.
Det jag inte kan få nått hum om just nu är att en av brandmännen sa att han slet loss grinden som var för dörren in till flickans rum.
Så antagligen var både dörr stängd OCH grinden stängd när flickan var ensam.
Mest troligt var dörren låst med iom att mammans nyckelknippa hittades i rummet ( fast bilnyckel m.m låg i hallen vid ytterdörren, som någon klarsynt påpekade igår. Det mest naturliga hade ju varit att även hemmanycklarna lämnades ihop med bilnyckeln.)
Men varför skulle mamman stänga grinden igen när hon burit ut flickan?
Möjligheten finns iofs att grinden bara gått igen när brandmannen kom men det lät som att den ska ha varit låst iom han ryckte bort den o kastade den åt sidan.