2026-06-18, 13:09
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amberrebma
Fick en tanke. Vad tror ni?

Såg bilder ”i farten” (i FUP tror jag?) på flaskor med någon brandfara-symbol. Tänker på att dörren denna gång var stängd. Tänker på tändarna x flera.. i ett barnrum?? Ok att glömma 1 framme i lägenheten. Men 3 st och placerade i barnrummet?!

Kan E ha sprutat någon vätska som får det att brinna mer, placerat tändarna där, stängt dörren för hon hoppades på att detta skulle hända och att ingen då skulle tro något annat än en olycka. Kanske t o m att hon uppmuntrade E att hon får leka med dessa? Eller något sådant.

Men missade detaljen att komma hem i tid vilket då gjorde D:s kropp avslöjade E?
Kanske är helt ute och cyklar, är inte helt insatt. Men tanken slog mig.
Jag tänkte med på flaskorna när jag såg dom, jag har precis kommit till mormoderns förhör så vet inte om mamman blivit tillfrågad om dom.

Intressant att du skriver att hon kanske uppmuntrade flickan att leka med tändarna för exakt det tänkte jag för en liten stund sen när förhörsledarna frågade mormodern om tändarna.

Att hon kanske visade hur de fungerade o så, och "råkade" lämna 3 tändare i flickans rum.

Sen detta klipp mamman repostat på sin tiktok, som tidigare nämnts i tråden: https://www.tiktok.com/@memequeen.xo/video/7600564917770505494

Och att hon bara en vecka innan hade sökt på handtagslås till dörrar.

Det jag inte kan få nått hum om just nu är att en av brandmännen sa att han slet loss grinden som var för dörren in till flickans rum.

Så antagligen var både dörr stängd OCH grinden stängd när flickan var ensam.
Mest troligt var dörren låst med iom att mammans nyckelknippa hittades i rummet ( fast bilnyckel m.m låg i hallen vid ytterdörren, som någon klarsynt påpekade igår. Det mest naturliga hade ju varit att även hemmanycklarna lämnades ihop med bilnyckeln.)

Men varför skulle mamman stänga grinden igen när hon burit ut flickan?
Möjligheten finns iofs att grinden bara gått igen när brandmannen kom men det lät som att den ska ha varit låst iom han ryckte bort den o kastade den åt sidan.
Citera
2026-06-18, 13:19
Medlem
-Pelles avatar
Använd kondom, killar!

Detta är den största anledningen! inte att få könssjukdomar etc

Att råka få unge med en sån här bitch, hon var ju inte så fule ens, så vem kunde ana?!
aldrig mer en lugn stund i livet, ständigt ska du behöva oroa dig hur dåren sköter din lilla skatt
Ett snedsteg med att doppa i fel hål på midsommarfesten kan förgöra ditt framtida liv
Senast redigerad av -Pelle 2026-06-18 kl. 13:22.
Citera
2026-06-18, 14:28
Medlem
Mercedes avatar
Jag läser morfars förhör nu där han tidigare i förhöret fått veta att det finns misstankar om att mamman inte var hemma.
Deras känsla (det fetade) var att hon skulle ha dött i sömnen av röken och inte hunnit reagerat att det brann.
Det är ju så man helst vill tänka.

Att sen få veta att deras barnbarn varit instängd i sitt rum, ensam hemma i 18h, själv tänt på med hjälp av en tändare..
Inte haft en möjlighet att springa ut och ropa på hjälp.
Säkerligen vettskrämd, som gråtit och ropat efter en mamma som aldrig kom..

Kan man förlåta sin dotter med den vetskapen sen?

(s 1242)
FL: Och om hon skulle ha varit ensam. Hur skulle du bedöma hennes förmåga att
påkalla hjälp om någonting skulle hända henne?

VT: Jag tror inte hon hade klarat av att ringa om man säger så till 112 eller någonting. Men
hon hade ju säkert kunnat skrika och springa ut i trapphuset eller någonting om det hade varit.
FL: Och hur, kan du utveckla när du säger att du tror inte att hon hade klarat av att
ringa? Hur menar du då?

VT: Jag menar hon hade väl... Hon hade kanske någon enkel telefon. Jag tror inte hon
använde det. Men i ett sådant läge om det blir akut så... Nej. Jag vet inte. Men som sagt att
skrika på hjälp och att springa ut i trapphuset. Eller springa ut till lägenheten hade hon ju.
Absolut gjort. Vår känsla är ju att hon plötsligt... Sömnen av brandrök och kolmonoxid. Att
hon egentligen inte hann reagera på det. Det går ju väldigt snabbt om...det blir så.
Citera
2026-06-18, 14:36
Medlem
Efter att ha följt brunothesuperstar på instagram efter hennes dokumentation från rättegången så är det mer och mer bevisat att E är ett jävla monster.
Ursäkta ordvalet men detta är milt sagt. Hatar den här kvinnan som utsatt älskade lilla D för allt detta.
E går bokstavligen ut från rättssalen med ett leende och allt som brunothesuperstar skriver ser man så klart och tydligt att det inte var en diagnos D hade utan det här var hennes uppvisande av det trauma hon blivit utsatt för gång på och OCH DETTA MISSADE SOCIALEN FULLKOMLIGT?????

https://www.facebook.com/share/v/1FgyLkTScH/?mibextid=wwXIfr

Det här är en video från pappas facebook, ungefär ett halvår efter psykologen gjort sin orosanmälan angående att E lämnar D utan uppsikt och börjat lämna henne ensam. Man ser klart och tydligt D’s rädsla och panik i denna video 😭
Citera
2026-06-18, 16:19
Medlem
Socialtjänsten säger i fup att det är tydligt att flickan har diagnos, det är ju det
Hon inte har , kollas inte sånt myndigheter emellan ?
Citera
2026-06-18, 16:20
Medlem
[quote=Smulan666|95226381]
Socialtjänsten säger i fup att det är tydligt att flickan har diagnos, det är ju det

Sida 1153 i fup
Citera
2026-06-18, 16:43
Medlem
Emma uppger att hon inte minns något av de 42 tillfällena hon lämnat Danya ensam och att hon har förträngt hela den sista helgen då branden inträffade, enligt Bruno som befinner sig på plats. Emma berättade mer under polisförhöret men nu minns hon inte heller vad hon sagt till polisen, hon minns ingenting om sin egen dotter. Alltså jag känner bara mer & mer AVSKY för denna kvinna. FYFYFY jag hoppas adoptivföräldrarna gör henne arvslös (till den mån det går!!!).

Förövrigt efterlyser polisen en kvinna som skådats på en av övervakningsfilmera tillsammans med Danya, och som pekar mot någon av kamerorna. Minns inte Emma vem denna personen är heller? Har för mig att jag ev sett bilden i fup:en, en kvinna med långt mörkt hår.
Citera
2026-06-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulan666
Soc kan begära in uppgifter från vården , om de gjort detta i detta fall så hade de bara fått reda på att det fanns remiss skickad från bvc- psykolog för att utreda misstanke om diagnos som bvc hade .
Citera
2026-06-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Enligt förskolan så hade flickan dock väldigt hög närvaro så var faktiskt inte många dagar flickan var hemma.

Mamman däremot har väldigt många sjukdagar, dagar som visats att hon varit hos killen.

Om flickan inte var sjuk de dagar hon hade frånvaro så är jag tämligen övertygad om att det var för att mamman inte ville jobba.
Var nog knepigt att sjukskriva sig ännu mer, bättre lägga in en Vabbdag eller 2..

Nu jämförde jag inte vabbdagarna med dagarna/tiderna hon var hos killen men blir inte förvånad om flickan fick vara ensam hemma då.

Nä det var flera dagar ( inte i rad) Daya satt hemma själv och mamma på jobbet.. läs fup innan du uttalar dig
Citera
2026-06-18, 17:31
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasko

E går bokstavligen ut från rättssalen med ett leende och allt som brunothesuperstar skriver ser man så klart och tydligt att det inte var en diagnos D hade utan det här var hennes uppvisande av det trauma hon blivit utsatt för gång på och OCH DETTA MISSADE SOCIALEN FULLKOMLIGT?????

https://www.facebook.com/share/v/1FgyLkTScH/?mibextid=wwXIfr

Det här är en video från pappas facebook, ungefär ett halvår efter psykologen gjort sin orosanmälan angående att E lämnar D utan uppsikt och börjat lämna henne ensam. Man ser klart och tydligt D’s rädsla och panik i denna video 😭

Det fetade: syftar du på bilden som finns på Brunothesuperstars stories så är det AI.

Angående filmen, har inte facebook så är bara tillåten att se några foton och en film. På den filmen är hon tillfreds och leker i ett litet bollhav så jag antar att det inte är den du menar. Har du lust att berätta vad den andra filmen visar?
Citera
2026-06-18, 17:32
Medlem
Så enligt brunos instagram framkommer idag att:

- Emma sett röken på kamerorna men inte skyndat sig hem.

- Prioriterat att ta ner kamerorna när hon kom hem framför att rädda D.

Så med FUP i bakhuvudet så antar jag att hon kommit hem, klätt om sig så det ska se ut som att hon varit hemma, samt plockat ner kamerorna innan hon gick till D för att kolla om hon levde... och sedan satt på en show för hur hon gör hjärt och lungräddning på dottern.

Så även om hon kanske inte satt eld på sängen själv, så har hon varit helt likgiltig inför hur det har gått för hennes dotter.

Frågan är då om hon med vilje lämnat tändarna i Ds rum? Med Emmas "minnesförlust" så lär dock svaret på den frågan aldrig framkomma.

Ifrån FUPen så framstår hon som en extremt manipulativ, egoistiskt narcissist.
Citera
2026-06-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Det fetade: syftar du på bilden som finns på Brunothesuperstars stories så är det AI.

Angående filmen, har inte facebook så är bara tillåten att se några foton och en film. På den filmen är hon tillfreds och leker i ett litet bollhav så jag antar att det inte är den du menar. Har du lust att berätta vad den andra filmen visar?

Filmen jag länkade till finns i samma inlägg bland dom bilderna om det går att hitta?
Hur eller hur länken på videon jag skickade visar när hon ska åka rutschkanan och pappan tar fram handen å när D har åkt rutschkanan där på leklandet så börjar hon skrika å mitt i skriket kommer hon på sig själv typ å tar sig för munnen å man ser hur hon typ får panik å rädsla.. bara dom känslorna visar rätt mycket 🥺
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in