2026-06-18, 00:58
  #901
Medlem
kitschis avatar
Jag tänker på straffvärdet. Det finns ett någorlunda liknande fall med ett par i Kungsör som dömdes för barnmisshandel, de fick 10 år vardera
Likheter i fallen:
- Barnen låstes in, som straff och när föräldrarna lämnade hemmet
- Barnen fick inte tillräckligt med mat
- Barnen blev försummade och osynliggjorda av föräldrarna
- Barnen hade begränsade möjligheter att förmedla till någon vad de utsattes för
- Barnen bedömdes som särskilt utsatta eftersom förövaren var likställt med de personer som de var beroende av för sin omsorg och trygghet
- Brotten barnen blev utsatta för skedde i deras eget hem, den plats där de förväntas vara trygga
Skillnader:
- Barnen i Kungsör dog inte
- Det har inte bevisats att Danaya blivit fysiskt misshandlad, däremot fanns misshandel med som en misstankedelgivning i polisförhöret, men verkar ha fallit bort till åtalet
- Danaya blev bevisligen lämnad så oerhört många gånger och under så lång period

Därmed hoppas jag på minst 10 år för Emma, då det även ingår vållande till annans död i detta åtalet.
Citera
2026-06-18, 09:01
  #902
Medlem
"Jag minns inte..." mammans ord i förhör när hon konfronteras om det som hände den dagen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/dodsbranden-i-biskopsgarden-mamman-kameraovervakade-sin-inlasta-dotter
Citera
2026-06-18, 10:16
  #903
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Jag tänker på straffvärdet. Det finns ett någorlunda liknande fall med ett par i Kungsör som dömdes för barnmisshandel, de fick 10 år vardera
Likheter i fallen:
- Barnen låstes in, som straff och när föräldrarna lämnade hemmet
- Barnen fick inte tillräckligt med mat
- Barnen blev försummade och osynliggjorda av föräldrarna
- Barnen hade begränsade möjligheter att förmedla till någon vad de utsattes för
- Barnen bedömdes som särskilt utsatta eftersom förövaren var likställt med de personer som de var beroende av för sin omsorg och trygghet
- Brotten barnen blev utsatta för skedde i deras eget hem, den plats där de förväntas vara trygga
Skillnader:
- Barnen i Kungsör dog inte
- Det har inte bevisats att Danaya blivit fysiskt misshandlad, däremot fanns misshandel med som en misstankedelgivning i polisförhöret, men verkar ha fallit bort till åtalet
- Danaya blev bevisligen lämnad så oerhört många gånger och under så lång period

Därmed hoppas jag på minst 10 år för Emma, då det även ingår vållande till annans död i detta åtalet.
Det fallet är över huvud taget inte jämförbart. Hovrättens bedömning var att det grövsta brottet, vilket var synnerligen grov misshandel, hade ett straffvärde på 7 år. De två barnen i Kungsör hade hållits inlåsta i en månad och utsatts för tortyrliknande misshandel. Det målet är, tvärtom, en tydlig indikation på att det är osannolikt att Emma får ett straff som närmar sig 10 år, och ytterst osannolikt att Emma får ett straff som överstiger 10 år.
Citera
2026-06-18, 10:55
  #904
Medlem
Är det någon som missat att Emma har återpublicerat en video på TikTok som visar en tjej som lämnar sitt brinnande hus med ett leende på läpparna, med texten ”I warned them i was tired” DET ÄR VÄL BEVIS NOG PÅ ATT HON ANLAGT BRANDEN SJÄLV?!?
Citera
2026-06-18, 11:06
  #905
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-ryd
Klart det finns en koppling! Annars jävligt märkligt att hon repostade den mågra dagar innan branden! Hon lämnade tändare i lillans rum, medvetet och hoppades på det bästa! Vilket vidrigt jävla avskum till ”mamma” 🤮
Hon hade även sökt på diverse "barnsäkra saker" som grindar o dylikt ca 1-1,5 veckor innan.

En grej jag reagerade på var handtagslås, så att handtaget på dörrar inte går att trycka ner o öppna.

Även lås till kyl och frys.
I FUP står det även att kyl o frys var låsta med lås.

Inte bara lämnade hon flickan ensam upp till 18h om dygnet.
Hon begränsade flickans möjligheter att äta med.

Inte konstig flickan hade så lågt blodsockervärde.

"innerst inne", medvetet eller inte, så tror jag att hon hoppades på att en "olycka" skulle ske.
Citera
2026-06-18, 11:19
  #906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Hon hade även sökt på diverse "barnsäkra saker" som grindar o dylikt ca 1-1,5 veckor innan.

En grej jag reagerade på var handtagslås, så att handtaget på dörrar inte går att trycka ner o öppna.

Även lås till kyl och frys.
I FUP står det även att kyl o frys var låsta med lås.

Inte bara lämnade hon flickan ensam upp till 18h om dygnet.
Hon begränsade flickans möjligheter att äta med.

Inte konstig flickan hade så lågt blodsockervärde.

"innerst inne", medvetet eller inte, så tror jag att hon hoppades på att en "olycka" skulle ske.
Otroligt graverande! Fy fasen vad sorgligt. Den lilla tjejen har fått utstå alldeles fruktansvärda saker. Jävla systemkolaps!!
Citera
2026-06-18, 11:21
  #907
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Det där är ett legalistiskt argument, men i det här fallet har lagen fel och bör ändras. Skjuter man upp sin sperma i en livmoder eller låter sig själv göras på tjocken är det ett gemensamt åtagande som gäller i 18 år. Nån behöver ta om hand ungen och den som gör det 0 av 365 dagar är än mer skyldig än den som gör det 320/365 dagar och låser in barnet resten av tiden och åker iväg till knullkompisen i staden bredvid.

Detta sagt av någon som tycker att denna Emma förtjänar att låsas in med bortkastad nyckel.
Antar du inte läst FUP?

Pappan bor i Bulgarien o han ville att flickan skulle bo hos honom. Han har skickat flera SMS till mamman där man kan se att det stämmer.

Mamman blockade pappan titt som tätt så pappan berättar i förhör att han fick ibland vara försiktig med vad han skrev för att inte bli blockad igen.

Men ändå kan man se att han klagar i meddelanden till henne att flickan är vanvårdad, att hemmet är smutsigt, att flickan ALLTID sitter med Ipaden osv.

Han tjatar på en kompis till mamman om bilder på flickan för att åtminstone kunna få se henne.

Han skriver även till mamman att hon aldrig tar ut flickan till parker o sånt och om flickan skulle bo hos honom skulle de vara i lekparken massor istället för att sitta med Ipad.


Att sitta o sprida skit om honom när man inte ens har koll på sanningen..

Kunde mamman manipulera soc ang orosanmälningarna så kan man ju bara ana hur det skulle gått om pappan försökt få vårdnaden..

Att mamman som tydligen inte ville ha sitt barn vägrade flickan att bo hos pappan som VILLE ha sitt barn visar på hur egocentrisk hon är.
Citera
2026-06-18, 12:02
  #908
Medlem
Finns en bild på flickan som ligger i sin säng i fUPen, där ser man på väggar och gardin att det är sprayat med sprayfärg/grafittispray. En 5-åring kan knappast bemästra att spraymåla med en sån burk så jag undrar om mamman sprayat på vägg och gardin för att det ska ta eld lättare? Såna färger är ju rätt brandfarliga/lättantändliga.
Citera
2026-06-18, 12:07
  #909
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Jag ville slänga in en spekulation angående något som varit uppe tidigare, varför Emma lämnade flickan ensam hemma ibland när hon jobbade trots att hon hade plats på förskolan. Jag tror att flickan var sjuk och inte kunde vara på förskolan, och att mamman helt enkelt inte hade lust att vabba.

Alternativt att det blev stressigt på morgonen, eller flickan kanske sov så det blev enklare att bara åka direkt till jobbet. Hursom så flaggar det för att i Emmas värld så handlade det bara om hennes egna behov och att hennes tillvara skulle fungera, utan att behöva tänka på ett barn. Så sorgligt.


Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Jag tror de va av bekvämlighet hon lämnade barnet hemma, kan ju varit trött efter sina egna nattliga bravader och va själv sen vilket skulle blivit ändå senare om man ska göra barnets morgon bestyr också plus lämna på dagis.
Är ju också märkligt då hon tyckte dottern va så jobbig, varför inte utnyttja dagis till max då? Eller va de mormorn som tyckte de va viktigt att barnet inte skulle behöva va så länge?

Enligt förskolan så hade flickan dock väldigt hög närvaro så var faktiskt inte många dagar flickan var hemma.

Mamman däremot har väldigt många sjukdagar, dagar som visats att hon varit hos killen.

Om flickan inte var sjuk de dagar hon hade frånvaro så är jag tämligen övertygad om att det var för att mamman inte ville jobba.
Var nog knepigt att sjukskriva sig ännu mer, bättre lägga in en Vabbdag eller 2..

Nu jämförde jag inte vabbdagarna med dagarna/tiderna hon var hos killen men blir inte förvånad om flickan fick vara ensam hemma då.
Citera
2026-06-18, 12:11
  #910
Medlem
Den här kvinnan är ju kraftigt störd.

Vart är alla feminister som försvarar hur kvinnor beter sig nu då?

Ska bli kul höra hur de tänker försvara det här.
Citera
2026-06-18, 12:25
  #911
Medlem
Fick en tanke. Vad tror ni?

Såg bilder ”i farten” (i FUP tror jag?) på flaskor med någon brandfara-symbol. Tänker på att dörren denna gång var stängd. Tänker på tändarna x flera.. i ett barnrum?? Ok att glömma 1 framme i lägenheten. Men 3 st och placerade i barnrummet?!

Kan E ha sprutat någon vätska som får det att brinna mer, placerat tändarna där, stängt dörren för hon hoppades på att detta skulle hända och att ingen då skulle tro något annat än en olycka. Kanske t o m att hon uppmuntrade E att hon får leka med dessa? Eller något sådant.

Men missade detaljen att komma hem i tid vilket då gjorde D:s kropp avslöjade E?
Kanske är helt ute och cyklar, är inte helt insatt. Men tanken slog mig.
Citera
2026-06-18, 13:09
  #912
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det som är verklighetsfrånvänt är:
1. Att rättsväsendet skulle slösa resurser på att åtala och fängsla personer för att de inte är närvarande föräldrar
2. Att det vore bättre för barn om föräldrar som är så sämst att de väljer bort sina barn blev tvingade att vara med barnen (förekomsten av brott mot barn skulle garanterat öka)
3. Att det vore bättre för barnen om föräldrarna fängslades än om de bara var frånvarande

Du drivs av ett sadistiskt behov av att bestraffa människor som du anser är omoraliska, och det behovet är viktigare för dig än vad som faktiskt förbättrar barns verklighet. Tack och lov styrs inte Sveriges rättskultur av den sortens destruktiva, patologiska sadism.


Men hon väljer att förbli mamma för då kan hon ha titeln " Jag är MAmmA" ,,
och dessutom har hon nån som hälsar på när hon är gammal jag är nu MOR MOR" är coot att skriva på facebbok.

Wt använder fittan för att skaffa titlar och rang (mamma, momor) att dom sen inte ens var bra föräldrar är det ju ingen som vet och ungen hade glömt tills den blev stor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in