Citat:
Ursprungligen postat av
Karatematch
Fenomen som i att vi har begått ett stort fel i våra modeller.
Mörk materia är antagligen bara kvarkpar som på nått sätt parat ihop sig. Alternativ att man glömt räkna med framedraggingen massiva svarta hål, vilket ger illusionen av att allt rör sig för fort. Det är inte bara planeternas fart vi ser, utan även att det svarta hålet vrider hela galaxen. Lite som karusellen med hästar du vet.
Nu kanske du är nått på spåret och det är Jupiter eller nån annan gasplanet som står för signalen. Jag är inte rätt person att avgöra det

Mörk materia som kvarkpar är en mycket rimlig gissning – och den passar faktiskt med min modell.
Min mörka proton (mₚ' ≈ 240.3 GeV) skulle då vara ett bundet tillstånd av tre mörka kvarkar – en mörk baryon. Den mörka elektronen (mₑ' ≈ 348.7 keV) skulle vara en mörk lepton.
Tillsammans bildar de mörkt väte – en atom som liknar vanligt väte, men med helt andra massor och en annan finstrukturkonstant (α' ≈ 0.16).
Så, ja - mörk materia kan mycket väl vara kvarkpar som bildar mörka baryoner. Min modell förutsäger just det.
Och den förutsäger också en röntgenlinje vid 619.89 eV – Balmer‑α(alpha) för den mörka väteatomen.
Det är en testbar förutsägelse. Ingen annan teori har det.