2026-06-18, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Först när svenskar cyklar för Foodora har svenskarna integrerats fullt ut i den globala ekonomin.

Finns ingen anledning att importera cykelbud från andra sidan jordklotet, dessa jobb ska svenskar kavla upp och ta tag i.

Vad är det som bromsar? Facken som envisas med höga löner? Med lägre löner mindre massinvandring?

Poängen med TS som många tycks missa är att massinvandringen används som lönesänkande verktyg av svenskt näringsliv.

Svenskarna har att välja på massinvandring alternativt substantiellt lägre löner.

Sett till reaktionerna i tråden tycks svenska rassar välja fortsatt massinvandring och fortsatt bidragspolitik. Man väljer att softa i soffan medan man passivt kör sitt eget land på tippen?
Citera
2026-06-18, 15:35
Medlem
Citat:
Poängen med TS som många tycks missa är att massinvandringen används som lönesänkande verktyg av svenskt näringsliv.

Svenskarna har att välja på massinvandring alternativt substantiellt lägre löner.

Sett till reaktionerna i tråden tycks svenska rassar välja fortsatt massinvandring och fortsatt bidragspolitik. Man väljer att softa i soffan medan man passivt kör sitt eget land på tippen?
Poängen du lyckas missa är att många foodorabud är här på studentvisum och drygar ut sina stipendier genom att jobba. De lyfter inga bidrag i Sverige.
Citera
2026-06-18, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Poängen du lyckas missa är att många foodorabud är här på studentvisum och drygar ut sina stipendier genom att jobba. De lyfter inga bidrag i Sverige.

TS baseras på att Foodorabud inte lever på bidrag.

Det där får du nog tänka om, alternativt formulera om.
Citera
2026-06-18, 15:42
Avstängd
dude2ks avatar
Svensken har inte kraften/orken att bojkotta dessa företag. Engelsmännen har åtminstone förstått den politiska agendan bakom dessa jobb och bojkottar.
Citera
2026-06-18, 16:00
Medlem
Citat:
Mitt i prick! Svennarna har blivit för lata och bekväma. Nysvenskar tar låglönejobb som taxi-chaufför, buss-chaufför, Foodorabud, hemtjänst, städare. Samtidigt sitter svennarna hemma på bidrag och klagar på nysvenskar som inte jobbar?

Svennarna har blivit så lata/tröga att de inte ens orkar tänka när de röstar? Fokus är på mer bidrag, det är viktigast för svennarna. Dags för en ordentlig uppsträckning! Sänk lönerna ordentligt för svennarna och ut med dem på Foodora-cyklar eller acceptera massinvandring!

I höst går min röst till C.

C? För ett tag sen så hetsade du folk till att rösta L? Har du tagit din medicin?
Citera
2026-06-18, 16:47
Medlem
Citat:
TS baseras på att Foodorabud inte lever på bidrag.

Det där får du nog tänka om, alternativt formulera om.
Ok, då missförstod jag varför du skrev om bidragspolitik.
Citera
2026-06-18, 18:11
Medlem
Hardstekts avatar
Vilken jävla skittråd.

Dom här jobben fanns inte för 15år sedan.
Citera
2026-06-18, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Vilken jävla skittråd.

Dom här jobben fanns inte för 15år sedan.

De finns nu.

Sverige blir hela tiden mer globaliserat, vi kan inte gå tillbaka.

Sänker vi lönerna rejält och tvingar svenskar att cykla, annars drar vi bidragen, så kommer svenskar och massinvandringen att minska?
Citera
2026-06-18, 20:33
Medlem
fedorabud kommer inte finnas om 3 år. Allt övertas av robotar.
Citera
2026-06-18, 22:50
Medlem
Hoppas robotar kan trafikregler, för det kan inte dom från Indien. Dom kör på fel sida hela tiden.
Citera
2026-06-19, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ronlemmy
Hoppas robotar kan trafikregler, för det kan inte dom från Indien. Dom kör på fel sida hela tiden.

Inget jag någonsin sett, körde i Stockholm city dagligen i flera år, kör fortfarande där ca två dagar i veckan. Men ponera att det vore sant, det problemet löser vi med svenska cyklister på existensminimum. Svenskarna måste ner i lön för att stoppa massinvandringen.

Men svenskarna vill inte detta, de vägrar, de säger: GE MIG MER MASSINVANDRING OCH HÖGA BIDRAG SÅ JAG SLIPPER CYKLA?
Citera
2026-06-19, 23:02
Medlem
En germansk svensk kommer aldrig jobba på foodra. Möjligen får svensken detta som samhällstjänst. Men sen när samhällstjänsten är över blir det en mindre. Och någon invandrare måste hoppa in för en skitlön med övertid till på köpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in