2026-06-18, 12:11
  #61
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Ja eftersom de står inför samma problem. Det faller sig helt naturligt. Det kommer forsätta tills problemen är lösta. Vad det mynnar ut i vågar jag knappt tänka på…

Samtidigt känner jag ett visst lugn i kroppen när jag inser och börjar acceptera att Europas problem kanske inte kan lösas demokratiskt eller civiliserat. När européer känner att de inte har något mer att förlora och ser att allt annat kommer vara bättre än en uppenbart dyster framtid kommer spelplanen ändras radikalt.

Hoppas såklart varken på revolution, väpnade konflikter eller inbördeskrig, men jag kommer vara beredd på det. Jag kan lova dig att jag inte är ensam om det.

Lek krig på Xbox, det passar dig bättre. För inbördeskrig kommer förstöra hela Europa och göra att vi och våra barnbarn kommer leva i fattigdom och misär värre än du kan tänka dig.

Du tror inbördeskrig I Europa är något enkelt?
Citera
2026-06-18, 12:21
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Lek krig på Xbox, det passar dig bättre. För inbördeskrig kommer förstöra hela Europa och göra att vi och våra barnbarn kommer leva i fattigdom och misär värre än du kan tänka dig.

Du tror inbördeskrig I Europa är något enkelt?

Krig passar inte alla, jag förstår dig. Svenskar har varit fredsskadade alldeles för länge. Men inget varar för evigt.

Även om det känns mycket jobbigt och hemskt just nu så kommer det göra gott i det stora hela och inför framtiden.

Det finns säkert någon jour du kan ringa…
Citera
2026-06-18, 12:24
  #63
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
ALLA länder som har möjlighet bedriver lobbyverksamhet i andra länder för att gynna sina egna intressen. När Håkan Juholt står och bjuder världsledare på sill och pratar om ABBA så bedriver han lobbyverksamhet.

Visst men det står inte i proportion till vad Qatar gör.
Citera
2026-06-18, 12:55
  #64
Medlem
Split-eds avatar
Den röda delen i politiken går väl att leva med utan att det blir så otroligt farligt. Den röda delen kommer vara något mera lila den här gången.

Däremot MP, kommer sabba precis allt för oss.. Att folk inte begriper att det är ett samhällsomstörtande parti som vill sänka landet..
Citera
2026-06-18, 13:02
  #65
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Behövs det fler trådar om hur hemskt Sverige kommer bli om Sossarna vinner valet?

ja
Citera
2026-06-18, 13:03
  #66
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Så länge svenska kvinnor röstar för massinvandring och islam är det kört. Lägg därtill all valboskap som redan är importerad.

Jo det är tyvärr de bordskämda värklighetsfrånvända svenska kvinnorna som kommer bli deras egna förfall. Eller ja det kan ju sära på benen för muslimerna istället så dom är väl fine, de får väl anpassa sig till att bli sexslavar
Citera
2026-06-18, 13:20
  #67
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Den röda delen i politiken går väl att leva med utan att det blir så otroligt farligt. Den röda delen kommer vara något mera lila den här gången.

Däremot MP, kommer sabba precis allt för oss.. Att folk inte begriper att det är ett samhällsomstörtande parti som vill sänka landet..
Det är faktiskt aningen problematiskt att ett parti som har hög (högst?) andel högutbildade mer eller mindre är ett degrowth-parti. Visst, det är väl centrerat bland humanistiska utbildningar, men ändå. Aja, hade kunnat vara värre, de är ändå någorlunda vettiga i i jämförelse med Greens i andra länder.

Diverse förmögenhetsskatter som föreslås av S är dock något som oroar mig, annars tror jag inte S-komponenten i en Maggan-regering är särskilt skadlig.
Citera
2026-06-18, 13:22
  #68
Medlem
Kokkashugis avatar
Intressant att så många delar uppfattningen om att det kommer att gå åt helvete.

Jag tror inte man ska se allt nattsvart, volatila tider har alltid medfört möjligheter att tjäna pengar.
Citera
2026-06-18, 13:28
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux


Men visst är de blågula att föredra. Med rödgrönt styre kommer fler svenskar få sina liv förstörda av kriminella. Bränsle och mycket annat kommer bli dyrare. infantila floskler bli vanligare.


Finns inget blågula, finns bara korrupta Kristersson som inför 1984 lagar och spelar skjortan av Åkesson som är för gammal och trött för att bry sig.
Citera
2026-06-18, 13:34
  #70
Medlem
Fler än 1 av 6 som får rösta i riksdagsvalet är födda i annat land än Sverige. Så vi får nog tyvärr dras med Socialdemokraterna och vänstern i all evighet.
Citera
2026-06-18, 13:48
  #71
Medlem
Karmans avatar
Ja, jag är faktiskt riktigt orolig den här gången. Kan bli massor med stollerier: massor med höjda skatter, anti-företagar-politik, mildare lagar, kortare straff, återgång till gamla asyl och migrationslagar (vi får ett nytt 2015), värre gängkriminalitet, därmed ökning av skjutningar, spräningar och rädsla och splittring i samhället, ökad islamisering, feministisk utrikespolitik och massivt ökat bistånd till meningslösa projekt runt om i världen...
Citera
2026-06-18, 13:49
  #72
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokkashugi
Intressant att så många delar uppfattningen om att det kommer att gå åt helvete.

Jag tror inte man ska se allt nattsvart, volatila tider har alltid medfört möjligheter att tjäna pengar.
Det stämmer, men jag tror att de flesta inte bara ser det ur sin egen synpunkt, utan också ser till landets bästa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in