2026-06-18, 10:50
  #49
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det är som det är. Och på det stora hela spelar det inte någon roll längre, vi sitter snart alla i samma, globalistiska sjunkande skepp ändå.

Är du orolig för de nästkommande fyra åren är mitt tips att istället fokusera på evigheten. Läs filosofi, meditera, skriv. Då skingras dimridån -detta skådespel - och man kan bara le åt eländet. Det är som det är, helt enkelt.

Så jag gjort sista 14 åren... slutade rösta.. det finns ingen hjälp åt vansinnet. Alla är bundna till räntor och evig tillväxt att försöka mata något som inte går att mätta, det är dömt att misslyckas hur de än vrider och vänder. Meningslöst att rösta på på valen cancer i skelettet, bergvägg i 190 km/h eller dricka 2 liter RoundUp - frigheten att välja, välja är viktigt säger de alla tre, det är din plikt, du måste ja tjena
Citera
2026-06-18, 10:55
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Vad ska man säga….

Det bor ungefär 1,2miljoner människor ifrån tredjeland i Sverige idag. Om nu sossarna vinner i höst är det nog dödsstöten för svensken….. invandrare ifrån dessa områden får ju 4-8 barn typ medans svenskar får 1-2 .

Vi är en minoritet inom 20 år .

Folk verkar inte vara underrättade över situationen.

Det är ca 7 miljoner etniska svenskar i Sverige idag. Alltså 3,5 miljoner med utländsk bakgrund. 2 miljoner av dessa är födda utomlands.

1,2 miljoner från tredje världen låter helt orimligt och naivt. Har man räknat med andra och tredje generationens blattar då?

Vi har tex närmare en miljon människor i Sverige med samordningsnummer. Ja ni läste rätt. Dessa ingår alltså inte i befolkningsstatistiken och man vet inte hur många av dem som är i Sverige.

Vi har egentligen ingen aning eftersom vi inte gjort någon folkräkning på 40 år.

Jag vet inte hur vi hamnade här och inga svenskar har bett om det, men det är ren ondska som orkestrerat det. De vill förstöra landet.

Snart är det bara revolution som återstår som enda lösning om inte svenskarna vaknar. Detta kan vara ett ödesval.
Citera
2026-06-18, 10:58
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Folk verkar inte vara underrättade över situationen.

Det är ca 7 miljoner etniska svenskar i Sverige idag. Alltså 3,5 miljoner med utländsk bakgrund. 2 miljoner av dessa är födda utomlands.

1,2 miljoner från tredje världen låter helt orimligt och naivt. Har man räknat med andra och tredje generationens blattar då?

Vi har tex närmare en miljon människor i Sverige med samordningsnummer. Ja ni läste rätt. Dessa ingår alltså inte i befolkningsstatistiken och man vet inte hur många av dem som är i Sverige.

Vi har egentligen ingen aning eftersom vi inte gjort någon folkräkning på 40 år.

Jag vet inte hur vi hamnade här och inga svenskar har bett om det, men det är ren ondska som orkestrerat det. De vill förstöra landet.

Snart är det bara revolution som återstår som enda lösning om inte svenskarna vaknar. Detta kan vara ett ödesval.

Svenskarna kommer inte vakna, iallafall inte vänterblivna… och när islam har tagit över så kommer sossarna på något underligt vis skylla på högern.
Citera
2026-06-18, 11:00
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det är som det är. Och på det stora hela spelar det inte någon roll längre, vi sitter snart alla i samma, globalistiska sjunkande skepp ändå.

Är du orolig för de nästkommande fyra åren är mitt tips att istället fokusera på evigheten. Läs filosofi, meditera, skriv. Då skingras dimridån -detta skådespel - och man kan bara le åt eländet. Det är som det är, helt enkelt.

Ja, får hålla med om detta.

Båda alternativen i riksdagsvalet är ganska dåliga. Och ytterst är det ändå i Bryssel och Washington som de stora besluten om hur Sverige skall styras tas.

Men visst är de blågula att föredra. Med rödgrönt styre kommer fler svenskar få sina liv förstörda av kriminella. Bränsle och mycket annat kommer bli dyrare. infantila floskler bli vanligare.

Men som du säger, vi är på samma sjunkande skepp oavsett. Och det är bättre att inte slösa tid på partipolitik utan ägna sig åt viktigare saker.
Citera
2026-06-18, 11:00
  #53
Medlem
Karlastars avatar
Öppna gränser igen och massiva skattehöjningar på arbete och kapital.

Sverige kommer bli nya Rumänien innan 2035.
Citera
2026-06-18, 11:06
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Så jag gjort sista 14 åren... slutade rösta.. det finns ingen hjälp åt vansinnet. Alla är bundna till räntor och evig tillväxt att försöka mata något som inte går att mätta, det är dömt att misslyckas hur de än vrider och vänder. Meningslöst att rösta på på valen cancer i skelettet, bergvägg i 190 km/h eller dricka 2 liter RoundUp - frigheten att välja, välja är viktigt säger de alla tre, det är din plikt, du måste ja tjena
Håller med till fullo!

"Alla är bundna till räntor och evig tillväxt att försöka mata något som inte går att mätta"
Precis så är det.

https://i.imgur.com/PVNPNWB.jpeg


Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, får hålla med om detta.

Båda alternativen i riksdagsvalet är ganska dåliga. Och ytterst är det ändå i Bryssel och Washington som de stora besluten om hur Sverige skall styras tas.

Men visst är de blågula att föredra. Med rödgrönt styre kommer fler svenskar få sina liv förstörda av kriminella. Bränsle och mycket annat kommer bli dyrare. infantila floskler bli vanligare.

Men som du säger, vi är på samma sjunkande skepp oavsett. Och det är bättre att inte slösa tid på partipolitik utan ägna sig åt viktigare saker.
Ja, mycket bättre att lägga den korta tid vi har här på att känna lugn, glädje och kärlek. Ingen idé att hetsa upp sig över människans knäppa hallucinationer.

Inte minst kommer det bli viktigt nu när stöveltrampen ekar i Moskva, Bryssel och Washington - "nu djävlar ska här minsann krigas!" Man kanske skulle inhandla sig en lykta och gå omkring i Stockholm som en modern Diogenes? Det hade varit ett bättre sätt att spendera sin tid än att leka pang pang i alla fall.
Citera
2026-06-18, 11:09
  #55
Medlem
Jag tror det kommer bli rätt liten skillnad.

Partierna anpassas sig efter verkligheten/folket - Socialdemokraterna är inte samma parti idag som de var för t ex 10 år sedan - särskilt inte när det gäller migrationspolitisk - det är så de lockat över väljare.
Citera
2026-06-18, 11:09
  #56
Medlem
Krasigts avatar
Är väl inte direkt en stor gissning, men jag tror vänstersidan kommer vinna majoritet med S + V + MP. Även om V fortsätter med sina hjärndöda antisemiter på lokal nivå så lär de endast läcka röster till andra partier på samma sida. Möjligen kan V och MP förlora röster till högern ifall det trappas upp hur pass radikal deras migrationspolitik är i förhållande till det vi har idag.

Eftersom S är mycket mindre idag och vi har en större mångfald så har V och MP mer inflytande i potentiella regeringsförhandlingar, vilket generellt bådar illa för S. Tror sannolikt att Magdalena kommer tappa förtroende ganska omgående ifall V och MP ges det inflytande de kräver i de viktigaste frågorna.
Citera
2026-06-18, 11:10
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Samma text skrivs i England, Frankrike, Nederländerna och alla länder där högerpopulister försöker vinna röster.

Alltid slå ner på egna folket och försöka försämra moralen

Ja eftersom de står inför samma problem. Det faller sig helt naturligt. Det kommer forsätta tills problemen är lösta. Vad det mynnar ut i vågar jag knappt tänka på…

Samtidigt känner jag ett visst lugn i kroppen när jag inser och börjar acceptera att Europas problem kanske inte kan lösas demokratiskt eller civiliserat. När européer känner att de inte har något mer att förlora och ser att allt annat kommer vara bättre än en uppenbart dyster framtid kommer spelplanen ändras radikalt.

Hoppas såklart varken på revolution, väpnade konflikter eller inbördeskrig, men jag kommer vara beredd på det. Jag kan lova dig att jag inte är ensam om det.
Citera
2026-06-18, 11:14
  #58
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Jag tror det kommer bli rätt liten skillnad.

Partierna anpassas sig efter verkligheten/folket - Socialdemokraterna är inte samma parti idag som de var för t ex 10 år sedan - särskilt inte när det gäller migrationspolitisk - det är så de lockat över väljare.
Problemet är att V och MP fortfarande är kvar i 2014 vad gäller migrationen, och S får inte 45% i valen längre. V och MPs inflytande kommer vara avgörande. Det finns väl en låg risk till ännu en JÖ p.g.a. just detta.
Citera
2026-06-18, 11:39
  #59
Medlem
scips avatar
Den svenska demokratin är bara en illusion numera.

Ett land som har varit på fritt fall nu I 40 år tillbaka I tiden kan aldrig bli bra på nytt.
Citera
2026-06-18, 12:04
  #60
Medlem
Så länge svenska kvinnor röstar för massinvandring och islam är det kört. Lägg därtill all valboskap som redan är importerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in