Mamman har lyckats sköta samma jobb i 10 år utan problem , hade hon haft det mående hon påstår med att inte komma ihåg osv skulle det påverkat jobb och allt annat i livet också .
Visst! Bara ett sätt att slippa berätta och därmed slippa ta ansvar för vad man ställt till med.
Bra, idag kan hon inte gömma sig längre.
Hoppas innerligt hon får stå till försvar och inte bara hävdar ”jag minns inte”. Kan du uppdatera oss under dagen?
Ja alltså symptomen på ptsd handlar ju centralt om en ökad vaksamhet (fight/flight), lättskrämdhet och lätt till panik (som då kan leda till minnesluckor/dissociation under perioder). Den här människan har ju på alla sätt agerat totalt i motsats. Hon har ju skakat av sig eventuellt obehag kring att lämna sin dotter åt sitt öde, ”kompenserat” normal tillsyn med kameraövervakning, medan hon själv fått utlopp för sina lustar och begär.
Ja , hon har ju kunnat sköta livet utan att ha haft långa perioder av sjukskrivning eller bytt arbetsplats gång på gång dessutom hade hon inte låtit föräldrar avlasta i någon större grad . Emma säger att dottern är lik sin pappa och det sägs som något negativt
Bra, idag kan hon inte gömma sig längre.
Hoppas innerligt hon får stå till försvar och inte bara hävdar ”jag minns inte”. Kan du uppdatera oss under dagen?
Jag är tyvärr inte där, såg skärmdump på Brunos insta.
Mamman tycker att dottern liknade sin pappa. En man som det är uppenbart att hon hatar.
Citat:
Jag antar att det blir som vanligt: Tjänstemannaansvaret begravs lägligt i en utredning som inte kommer mynna ut i något konkret och som inte kommer rädda nästa barn som far illa.
1. Det påstås att flickan avled "senare", dvs. efter att ha förts till sjukhus. Flickan dödförklarades på sjukhus men allt pekar på att hon var avliden redan innan räddningstjänst var på plats.
Jag ville slänga in en spekulation angående något som varit uppe tidigare, varför Emma lämnade flickan ensam hemma ibland när hon jobbade trots att hon hade plats på förskolan. Jag tror att flickan var sjuk och inte kunde vara på förskolan, och att mamman helt enkelt inte hade lust att vabba.
Alternativt att det blev stressigt på morgonen, eller flickan kanske sov så det blev enklare att bara åka direkt till jobbet. Hursom så flaggar det för att i Emmas värld så handlade det bara om hennes egna behov och att hennes tillvara skulle fungera, utan att behöva tänka på ett barn. Så sorgligt.
Skummade igenom FUP. Den bulgariska lastbilschauffören som är pappa till flickan verkar väldigt vettig och hans beskrivelse av Emma som person verkar stämma till punkt och pricka. Hennes adoptivmamma verkar vara en jävligt jobbig kärring som försöker skydda sin adoptivdotter.
Emma var adopterad från Ryssland och verkar ha grava personlighetsstörningar. Hon borde dock gjort som sin mor och lämnat bort flickan.
Jag tror Viktor var fullt medveten om att Emma lämnade flickan ensam hemma medans hon var hos han och knullade. Han skyller på sina diagnoser i förhöret hela tiden och säger att han inte minns eller vet, att han är teknikhandikappad o.s.v.
Chattarna mellan Viktor och Emma är också något i särklass eller är det så folk skriver till varandra idag? Nästan allt är skrivet på engelska, extremt bristfällig engelska skall tilläggas.