2026-06-18, 08:55
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Har inte Barilla bäst kvalitet? Men det ör klarr, om man ständigt överkokar pasta blir det ingen hit.

Full whack på plattan och 10 minuter över tiden ...

Nope! Rustichella d'Abruzzo har bäst kvalitet, barilla är budget.
Citera
2026-06-18, 09:05
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteinloggad
Vad tycker vi om om knäckekonflikten?
Hoppas de behåller det ikoniska namnet Wasa. Det är snudd på ett svenskt kulturarv och tradition vid det här laget.

Upprinnelsen är väl ICAs vanliga dominans beteende. Man kan tro att de återupplivat Napoleon, Attila och Cesar för att ha dem i ledningen.
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Kungsörnen har alltid ägts av Lantmännen, men du har ju rätt i att mycket var bättre förr. Då stavade i alla fall inte folk som krattor
Den dålia kvalitn på spagettin grör oss til dyslekter fynfan. De är de jevla mjölt asså.
Citera
2026-06-18, 10:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Inte har väl Willys slutat med Barilla också?
Nej, just nu nedsatt pris på Barillas Fusilli och Penne Rigate pasta.
Citera
2026-06-18, 10:31
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Ett stort problem med ICA, COOP etc är att dom vill helst sälja sina egna märken vilket begränsar oss konsumenter. Många av ICAs produkter är undermåliga som då kommer att tvingas på mig när de vägrar ta in konkurrerande varor till sina egna.

Är det ICAs paramilitära styrkor som tvingar in dig i butiken och kräver att du köper av deras generiska produkter?
Citera
2026-06-18, 10:33
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
ICA har haft egna knäckebröd (och från andra märken) i över 20 år, men du har aldrig varit i Sverige?

Du visste inte att ICA finns i andra länder också?

Men nej, jag har frekventerat ICA-butiker från norr till söder i vårt avlånga land och aldrig sett deras egna knäcke.
Talar du om detta knäcke: https://handla.ica.se/produkt/2161892 ?

Det har inte funnits i över 20 år, men du har aldrig varit i Sverige?

https://www.dn.se/ekonomi/sa-tog-ica-over-ewalies-produkt-samma-recept-och-samma-bagare/

https://www.facebook.com/YstadIcaSupermarket/photos/nyhet-fr%C3%A5n-ica-kn%C3%A4ckebr%C3%B6d-perfekta-till-frukost-eller-mellanm%C3%A5l%EF%B8%8F-icasupe rmarkety/1269645885175101/

Den här butiken i Ystad började inte sälja ICA's egna knäcke förrän för åtta månader sedan.
Senast redigerad av SmygerOmkring 2026-06-18 kl. 10:37.
Citera
2026-06-18, 10:34
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
När börjar ICA med egna jävla knäcken då?
Som smakar pissfitta som resten av skiten de kallar sina egna varor?

Deras pasta är nog bland det sämsta jag smakat, det ska ersätta Barilla nu förmodar jag.
Vem fan köper kungsörnens spaghetti?

Det är inte meningen att du ska äta spaghetti/kokat bröd.
Citera
2026-06-18, 10:39
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det är inte meningen att du ska äta spaghetti/kokat bröd.

Haha, nej, så kan man se det, du tycker att pasta är att jämföra med bröd?
Citera
2026-06-18, 10:45
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
och du tycker att Wasa och Barilla representerar de minsta företagen i sortimentet?

Finns det mindre menar du, vilka då? Jag väljer så bra jag kan. Köper aldrig Lidl öht till exempel. Alltid svenskt först.
Citera
2026-06-18, 10:54
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej, just nu nedsatt pris på Barillas Fusilli och Penne Rigate pasta.

Haha genitaliskt
Citera
2026-06-18, 11:39
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Till tunnbrödsrulle använder man mjukt tunnbröd. Till sill och sånt kör man med hårt. Fungerar riktigt bra.

Har svårt att tänka mig att det endast handlar om det. Sånt brukar man kunna komma överens om i slutändan.

Kommer säkert nått ICA Egna Knäckebröd ( made in litauen ) snart
Citera
2026-06-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Dumkärringar eller någon som inte behöver leta röda prislappar?
För mig handlar det om inspiration. Att gå på willys är som att dränka huvudet i en bajamaja.
Röda pissiga hyllor med trashigt klientel. Samhall som arbetar. Vad är bra?

På Maxi kan jag strosa omkring bland trevliga oljor, kryddor. Bra kött och en en trevlig disk med bageri bredvid.

Sosse
Haha, när jag växte upp så var ICA en borgarbutik och Coop en sossebutik. Är du helt säker på att du verkligen är en sosse?

Oavsett politiskt åskådning så måste personen uppsöka en annan butikskedja för att få tag i Wasabröd tills konflikten är löst.
Citera
2026-06-18, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Ett stort problem med ICA, COOP etc är att dom vill helst sälja sina egna märken vilket begränsar oss konsumenter. Många av ICAs produkter är undermåliga som då kommer att tvingas på mig när de vägrar ta in konkurrerande varor till sina egna.

Hade jag vart statsminister så hade det första jag gjort att begränsa generalbutikers utbud av egenproducerade varor.

Det behövs mer konkurrens inte mindre. Även de varumärken de har utöver sina egna är högst begränsade. Samma sak gäller Axfood och Lidl.

Netto var en bra aktör.
Senast redigerad av Finmalet 2026-06-18 kl. 12:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in