Citat:
Ursprungligen postat av
Krasigt
Du extrapolerar utifrån ord, inte data. xAI har absolut inte de bästa i varken pre eller post-training.
Deras kommande versioner av Grok kommer vara tränade med denna mjukvarustack. Om man är mjukvaruingenjör själv (åtminstone en ok sådan) så förstår man betydelsen av detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Krasigt
Jag tror som sagt inte det bådar gott när alla medgrundare lämnar. De har inte topp 99:e percentilens talang. Jag ogillar Musk, men det har jag gjort i mer än ett decennium och låter inte direkt det påverka min åsikt om SpaceX, som har enorm potential. xAI är dock inget topp-labb och kommer sannolikt inte blir särskilt konkurrenskraftiga igen, även med förärvningen av Cursor.
Det har uppenbarligen inte påverkat utvecklingen att t.ex Tom Mueller lämnat SpaceX för att starta eget rymdbolag.
Så det är helt och hållet din egen vantolkning. Man ser att utvecklingen går i fortsatt rasande takt, och det är pga företagskultur och hur de nyttjar AI för att lösa problem. "Nyckelpersoner" är inte nyckelpersoner längre som det brukade vara förr, inte när vi är på väg att få hela företag som kommer drivas helt och hållet av AI. Detta har Elons företag implementerat på ett bättre sätt än de flesta andra tech-bolag, och det är antagligen därför deras R/D-kostnader är mycket lägre än konkurrenters.
Dina känslor vilseleder dig.