2020-04-15, 23:39
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Omskärelse på barn är en (inte nödvändigtvis, men oftast..) religiös rit som borde förbjudas.
Citera
2020-04-18, 21:34
Medlem
Sunrise01s avatar
Helt ärligt har bara läst trådens rubrik och pallar inte läsa inläggen men vet att det är förmodligen massa skitsnack. Precis som man klipper naglarna av hygieniska skäl elr håret så klipper man även förhuden men bara en gång då Inom förhuden så hamnar allt möjligt ifrån piss till sperma droppar som kan orsaka alla möjliga infektioner och lukta jävligt illa. Skitsnack att icke omskurna tvättar snoppen efter pisspaus har inte sett en enda jävel göra det på offentliga pissoarer, folk tvättar knappt ens händerna för fan. Brudarna dessutom gillar det omskuret snyggare, renare, uthåligare
https://www.youtube.com/watch?v=ArpRKXml5Iw
Citera
2020-04-18, 21:42
Medlem
Pusts avatar
Premiumartikel, men i den framgår att 70% av vuxna män (vilka invandrat till Israel) som omskärt sig känner ånger över operationen.

https://www.haaretz.com/israel-news/.premium.MAGAZINE-they-felt-pressured-to-get-circumcised-after-moving-to-israel-they-now-regret-it-1 .8227063
Citera
2020-04-18, 21:51
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Premiumartikel, men i den framgår att 70% av vuxna män (vilka invandrat till Israel) som omskärt sig känner ånger över operationen.

https://www.haaretz.com/israel-news/.premium.MAGAZINE-they-felt-pressured-to-get-circumcised-after-moving-to-israel-they-now-regret-it-1 .8227063

Självklart känner man sig tvingad att göra det som vuxen bara för att passa in är det inte roligt.
Senast redigerad av Sunrise01 2020-04-18 kl. 21:55.
Citera
2020-04-18, 22:17
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Självklart känner man sig tvingad att göra det som vuxen bara för att passa in är det inte roligt.

Det framgår att en vanlig anledning till att de genomgick operationen var för att kvinnor inte skulle se dem som smutsiga, alltså ungefär vad du skrev i ditt inlägg ovan.

Sedan kan man ju tycka att deras judiska identitet gjorde att det inte borde kännas så främmande för dem att göra operationen, men vad vet jag?
Senast redigerad av Pust 2020-04-18 kl. 22:19.
Citera
2020-04-18, 22:31
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Det framgår att en vanlig anledning till att de genomgick operationen var för att kvinnor inte skulle se dem som smutsiga, alltså ungefär vad du skrev i ditt inlägg ovan.

Sedan kan man ju tycka att deras judiska identitet gjorde att det inte borde kännas så främmande för dem att göra operationen, men vad vet jag?

Kanske var de inte så judiska utan ville bara till det rikare Israel från det fattigare Ryssland/Östeuropa, gissar bara jag med.
Citera
2020-04-18, 22:54
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Kanske var de inte så judiska utan ville bara till det rikare Israel från det fattigare Ryssland/Östeuropa, gissar bara jag med.

Jag vet att vissa rabbiner har gapat om att invandrare från Ryssland inte är äkta judar. Så du kan ha rätt till en viss del. Att en från forna Sovjet inte var omskuren behöver dock inte betyda att han inte är jude, då det var förbjudet i Sovjet att göra det.

Sedan finns det en liten grupp ryssar som praktiserar judendom. De är judar till religionen, men inte "genetiska" judar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Subbotniks

Citat:
The Subbotniks (Russian: Субботники, IPA: [Sʊˈbotʲnʲɪkʲɪ], "Sabbatarians") is a common name for Russian sects of Judaizers of Christian origin, who split from other Sabbatarians in the 19th century.[1][2] There are three main groups of people described as Subbotniks:

Judaizing Talmudists: Subbotnik converts to Rabbinic Judaism, also described as "Gery" (Russian: Геры), "Talmudisty" (Russian: Субботники-Талмудисты), or "Shaposhniki".[1]

Karaimites[3][4] or Karaite Subbotniks[1] (Russian: Субботники-Караимиты): also described as "Russian Karaites" (Russian: Русские Караимы),[5] considering themselves as adherents of Karaite Judaism.[6] However, it has been reported that they do not practice circumcision.[7][8]

Subbotnik Molokans (Russian: Молокане-субботники) sect: in contradiction to the previous Subbotnik sects they recognize the Gospel, but also practice some of the rules and precepts of the Old Testament.[9]
Citera
2020-04-19, 11:58
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Helt ärligt har bara läst trådens rubrik och pallar inte läsa inläggen men vet att det är förmodligen massa skitsnack. Precis som man klipper naglarna av hygieniska skäl elr håret så klipper man även förhuden men bara en gång då Inom förhuden så hamnar allt möjligt ifrån piss till sperma droppar som kan orsaka alla möjliga infektioner och lukta jävligt illa. Skitsnack att icke omskurna tvättar snoppen efter pisspaus har inte sett en enda jävel göra det på offentliga pissoarer, folk tvättar knappt ens händerna för fan. Brudarna dessutom gillar det omskuret snyggare, renare, uthåligare
https://www.youtube.com/watch?v=ArpRKXml5Iw
Källhänvisning till påståendet om infektionsrisk.
Citera
2024-10-05, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Men de blir ju muslimer med sönderskurna kukar, vad ska brudarna med dom till? Känner ingenting för att inte komma för tidigt!
Vem fan låter horungar karva sönder små barn? Regeringen!
Omskärelse borde räknas som grov misshandel, omedelbart omhändertagande!
Inom judendomen är omskurning en symbol för förbundet mellan Jahve och det judiska folket. Denna ritual, kallad brit milah, utförs vanligtvis på den åttonde dagen efter födseln av en pojke. Det ses som en plikt och en handling av tro, där omskärningen representerar en fysisk och andlig rening samt en identitet som judisk.

Inom islam är omskurning också en viktig tradition, även om den inte nämns uttryckligen i Koranen. Det ses som en sunnah, en rekommenderad handling som följer profeten Muhammeds exempel. Omskurning symboliserar renhet och lydnad inför Allah.
Citera
2026-06-18, 08:32
Avslutad
Ok, era jävla as. Ja, jag är omskuren. När jag var gammal nog att BESTÄMMA SJÄLV.

Nu är det färdiglekt. Ni GER FAN i pojkarna.

Ok?

Shalom på er era rövhattar.

Ni kan möta mig på Odinsplatsen strax efter 9.

Fegisar.

Tror ni inte att jag har sett er?

Herjafader är åter.
Citera
2026-06-18, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Ok, era jävla as. Ja, jag är omskuren. När jag var gammal nog att BESTÄMMA SJÄLV.

Nu är det färdiglekt. Ni GER FAN i pojkarna.

Ok?

Shalom på er era rövhattar.

Ni kan möta mig på Odinsplatsen strax efter 9.

Fegisar.

Tror ni inte att jag har sett er?

Herjafader är åter.

Vad händer på odinsplatsen?
Citera
2026-06-18, 09:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BroDude
Vad händer på odinsplatsen?

Om man säger så här - DEN mannen jävlas ni inte med så jävla gött o se nån som har stake. En bra person. Jag är så jävla nöjd. Och nu vet ni om signalen lite tydligare, så jag kommer att vara mer restriktiv med att påpeka den i fortsättningen.

Shalom Aleichum du underbara varelse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in