2024-10-05, 11:04
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Du hade verkligen gjort dig bra som politiker i Östtyskland år 1977.

Tack. Det var en fint kommentar som värmde kamrat.
Citera
2024-10-05, 11:06
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Jag vill tycka mig se att det har skett en märkbar förändring i hur ungdomar rör sig på stan när alkohol är med i bilden. Jag tycker inte att springet på stan har minskat, däremot så föredrar allt fler ungdomar att hänga på pubar eller lounger istället för att klubba till tidigt på morgonen. Ungdomar kanske helt enkelt söker efter mer sofistikerade tillställningar idag.

Ja det tror jag också. Iaf när det gäller svenska ungdomar. Man gör allt för att slippa blattarna så då blir det gallerier,hipsterpubar med mysig atmosfär, konstskolefester med mera. Här i Malmö har vi ett fenomen som är "vinbarer", jag vet inte riktigt vad som skiljer dem från vanlig restaurang eller pub men publiken är iaf vit, "hipp" och "ung vuxen".
Källa: döttrarna
Citera
2024-10-05, 11:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Ja det tror jag också. Iaf när det gäller svenska ungdomar. Man gör allt för att slippa blattarna så då blir det gallerier,hipsterpubar med mysig atmosfär, konstskolefester med mera. Här i Malmö har vi ett fenomen som är "vinbarer", jag vet inte riktigt vad som skiljer dem från vanlig restaurang eller pub men publiken är iaf vit, "hipp" och "ung vuxen".
Jag tror du har rätt.
För många år sedan bodde jag i Paris och där var det redan på det viset .
Publika danshak var sällsynta utan fransmännen umgicks på privata fester och klubbar istället.
Citera
2024-10-05, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Piger, der trives i Malmø, søger ofte ikke almindelige svenske mænd. Mange af dem tiltrækkes i stedet af udenlandske mænd, der er integreret i samfundet og lever en dekadent livsstil. Det er ikke ualmindeligt, at kvinder i Malmø lever et dobbeltliv, hvor de har en svensk partner, der forsørger dem økonomisk, samtidig med at de har relationer med udenlandske mænd, der kan tilbyde stoffer. Det, som dine døtre henviser til, er, at de ikke er interesserede i religiøse muslimer, da islam forbyder alkohol og sex før ægteskabet.
Senast redigerad av Dikotomi 2024-10-05 kl. 11:48.
Citera
2024-10-05, 11:43
Medlem
Bra jobbat politiker.

Förr tyckte ungdomar att det var roligt att "lära känna nya människor" när de var ute och festade.

Nu tvingas de hålla sig på privata fester för att slippa träffa aggressiva och otrevliga typer som hatar dem.

Så bra det blev. Eller inte...
Citera
2024-10-05, 11:45
Medlem
VerifieraMails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
även biograferna går dåligt men ingen vet vad det beror på

Har slutat gå på bio av samma anledning som konstaterat av flera. Senaste 3 gångerna härjades det genom hela filmerna. Filmades fotades babblades. Sa ifrån en gång och blev hotad.
Citera
2024-10-05, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Vad tror ni detta beror på?
Beror det på minskad alkoholkonsumtion, sociala medier eller finns det mer naturliga förklaringar till detta?

”En trend i flera städer
Sébastien Tutenges, docent på Lunds universitet, forskar om nattliv. Han berättar att trenden med färre besökare på nattklubbar märks av i flera svenska städer.
– Vi ser en nedstängning av ganska många nattklubbar i Sverige, och vissa städer i Sverige har inte kvar nattklubbar, säger han.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/betyget-till-borlanges-nattliv-obefintligt
Bara massa spännblattar där nuförtiden så det går bort!
Citera
2024-10-05, 11:55
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Bara massa spännblattar där nuförtiden så det går bort!
Ja dessutom blir man våldtagen på toaletten, på vägen hem eller i taxin, är det inte det som är vitsen?
Att bjuda hit muslimska våldtäktsmän från hela världen och släppa lös de på civilbefolkningen som får skylla sig själva för de är hedningar?
Det är så statsministern och hans kristna hora vill ha det!
Våldtäkt räcker inte ens till permanent utvisning, våldtäktsmän är välkomna tillbaka men om jag skaffar en fru från Moldavien, inte fan får hon komma hit för det är ju rasblandning!
Senast redigerad av Eurypterida 2024-10-05 kl. 12:02.
Citera
2024-10-05, 12:01
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dikotomi
Piger, der trives i Malmø, søger ofte ikke almindelige svenske mænd. Mange af dem tiltrækkes i stedet af udenlandske mænd, der er integreret i samfundet og lever en dekadent livsstil. Det er ikke ualmindeligt, at kvinder i Malmø lever et dobbeltliv, hvor de har en svensk partner, der forsørger dem økonomisk, samtidig med at de har relationer med udenlandske mænd, der kan tilbyde stoffer. Det, som dine døtre henviser til, er, at de ikke er interesserede i religiøse muslimer, da islam forbyder alkohol og sex før ægteskabet.

Ja jag vet inte, det stämmer inte när det gäller de unga vuxna jag känner... Men självklart har farligt leverne droger och pengar en stor lockelse på många. "Bad boys" etc.
Citera
2024-10-05, 12:07
Avslutad
sen dörrvakter också med en dryg, ovälkomnande attityd som att "här kommer bara fräscha nyduschade jurister med examen från handels som arbetar i Bryssel komma in idag - om de har dyr och fin kostym och nyputsade skor".
Citera
2024-10-05, 12:09
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Bra jobbat politiker.

Förr tyckte ungdomar att det var roligt att "lära känna nya människor" när de var ute och festade.

Nu tvingas de hålla sig på privata fester för att slippa träffa aggressiva och otrevliga typer som hatar dem.

Så bra det blev. Eller inte...
Den konspiratoriskt lagde kan hitta ett delsvar i hur skolan fungerat senaste 20 åren (jag har 5 barn). Ingen får göra någonting negativt, säger man ett fult ord blir det bannor, man ska vara för den ena eller andra folkgruppen, alla ska vara med, extrem stress med skrivningar och betyg. Man får inte längre vara en individ utan ska vara en mönsterelev. De som hakar på detta är de svenska vita med ordentlig familj, medans motsatsen bråkar som vanligt. Det måste vara konstigt för mina barn att ens gå på en bar eller klubb. Man är ju efter 12 år i svensk skola så nertryckt som människa och ser bara andra människor som problem som ska undvikas, inte som individer.

Tyvärr finns den perfekta världen för barn som gått i dagens skola på nätet. På tiktok kan allting vara perfekt, spelar ingen roll att det är oäkta.
Citera
2024-10-05, 12:09
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
sen dörrvakter också med en dryg, ovälkomnande attityd som att "här kommer bara fräscha nyduschade jurister med examen från handels som arbetar i Bryssel komma in idag - om de har dyr och fin kostym och nyputsade skor".
Och horor i alla åldrar, falskleg eller ej, du glömde det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in