2026-06-18, 00:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Dom varumärken som finns på hemsidan är ju helt irrelevanta no-name märken.

Jag förstår att Rolex inte vill associeras med denna butik.

Dom är ju helt körda, dom tycks ha märken som konkurrerar möjligen med Ur & Penn.
Citera
2026-06-18, 00:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Intressant - detta kände jag inte till. Finns det fler produktkategorier än klockor och bilar som (inofficiellt) enbart är till för dom utvalda? Ärlig fråga.

Ja handväskor t ex.
Citera
2026-06-18, 00:13
Avstängd
Ungefär som en bilhandlare skulle ha en skylt med Porsche.

Kund: tjena, jag såg på skylten att ni har Porsche, jag skulle vilja kika på en...
Butiken: stämmer, men vi har också en väldigt fin Kia Picanto, följ med här!
Citera
2026-06-18, 00:25
Medlem
Tearsinrains avatar
Inte första gången de gör bort sig. Tagit emot mycket svarta pengar bl.a.

Klockföretagen och andra lyxställen får sluta göda kriminellas tvätt.
Citera
2026-06-18, 00:25
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Dom är ju helt körda, dom tycks ha märken som konkurrerar möjligen med Ur & Penn.
Uropenn har ändå Citizen som är typ världens bästa märke.
Citera
2026-06-18, 00:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Uropenn har ändå Citizen som är typ världens bästa märke.

Ja ett betydligt bättre märke än något av dom Engström säljer.
Citera
2026-06-18, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Vad innebär att klockor hamnar på gråmarknaden?

Det innebär att klockorna säljs vidare direkt till butiker som till exempel Uret.se där de säljs dyrare till den som betalar.
Alternativt så är det klockor som köpts på auktoriserade butiker som direkt sålts vidare till grågandlare för att göra vinst.
Senast redigerad av Itoy 2026-06-18 kl. 00:38.
Citera
2026-06-18, 00:45
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Varför har Rob Engström slutat samarbete med Rolex? Har dom gjort nåt olagligt?
Utan att vara helt insatt så tror jag Rolex valt att avsluta samarbetet och vill att firman därför tar ner Rolexskylten.

Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Den där Rolexbutiken på Biblioteksgatan verkar det alltid vara kö utanför. Måste säljas mycket Rolex.
Kö ut på gatan? Någonsin? Bullshit hävdar jag.
Citera
2026-06-18, 00:56
Medlem
SeanPenns avatar
Vad är det för klåparbutik egentligen? Försöker dom locka till sig kriminella med flit? Från deras hemsida

”Det finns många som sparar i många år för att ha råd med exklusiva klockmärken – och det av god anledning. Exklusiva klockor som en Hublot är en märkesklocka som inte bara står för hög kvalitet och är tillverkade av gedigna material, de bär även på en lång historia och rykte som inhyser respekt.”
Citera
2026-06-18, 01:07
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honzik
Så på några år har Rob Engström förlorat tre stora schweizare. Cartier, Omega och Rolex.

Om det är som du säger så beror det nog inte bara på att rolex är dumma utan låter mer som att man helt enkelt misskött någonting själva, annars har jag svårt att tänka mig att andra lyxmärken av klockor också tar bort deras registrering.

Någonting undanhålls som vanligt i dessa historier för att man ska tycka synd om invandraren.
Citera
2026-06-18, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Om det är som du säger så beror det nog inte bara på att rolex är dumma utan låter mer som att man helt enkelt misskött någonting själva, annars har jag svårt att tänka mig att andra lyxmärken av klockor också tar bort deras registrering.

Någonting undanhålls som vanligt i dessa historier för att man ska tycka synd om invandraren.
Det är väl ingen som tycker synd om Rob Engström som har Rolex-skylt på Drottninggatan när dom inte ens säljer Rolex?!? Låter mer som att Sverige gått och blivit nåt jävla u-land.
Citera
2026-06-18, 01:30
Avstängd
Dom kanske kan göra en kopia på skylten så det står LOLex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här