Citat:
Ursprungligen postat av
Baheera
Det är väl knappast normalt med 1,5h avdelningsfika med tårta varje dag (14-1530) och åker du hem en timme tidigare så försvinner ju den timmen också
Jag skippar oftast fikat, tar några mackor framför datorn till lunch, och får massor gjort varje dag. De störmoment i form av lite småprat med kollegor är mindre än 30 min per dag, dvs motsvarande normal fikatid.
Brukar dessutom kunna svara på mail och annat på teamsmöten när det är något som inte rör en själv, så blir ganska effektivt ändå.
Ja, man kan ha teamsmötet hemma, men där har jag inte två datorer och kan inte jobba med andra saker samtidigt (vi har olika dator för internet och intranät) samt att timmen efter har man ett fysiskt möte osv
Om människan bara vore en maskin, som då den mottagit den babblande kontorsnomadens driftstopps-gåva kunde accelerera som ett UFO till full produktivitet när störsändningen avslutats.
Dessa ambulerande pratmaskiner på kontoret där bara glassbilsmelodin saknas vandrar med stor flit än hit, än dit, och ingen vill ha deras skit.
Och om din arbetsgivare skulle investera i två datorer för ditt och dina distansarbetarkollegors hemmakontor, är företagets affärsidé så värdelös att det vore slutet på företaget?
Vidhåller: Ingenting kommer fungera om man inte seriöst vill det ska fungera.