2026-06-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Saknar den Clara som hade mer integritet och snyggare stil. Är det någon 40+ som tycker att det är snyggt med det hon hade på sig på festen? Knallrosa glansig klänning med oformlig paljettkofta och rött hår?

Ja det här var roligt ” Jag bar en favoritklänning jag fyndat på Sellpy. I en tung, lyxig kvalité med fantastiskt fall.”

Ser ut som nått i polyester från Bikbok, spana in de riktigt dåliga sömmarna. Modemassakern hade en video om sånna sömmar nyss, hur det verkligen osar dålig kvalle.

Sen ” Till det bar jag ett par kolafärgade skor från Sezane, en röd spetsbehå från Lindex och ett par hjärtformade örhängen från H&M.” och verkligen inget matchade eller var fint ihop.

Kan inte förstå att någon kan tycka detta är fint.
Citera
2026-06-16, 22:41
Medlem
Håller med, och det känns som att det bara blir värre och värre med hennes gräsliga kombinationer av skrälliga färger, mönster som skär sig och sunkiga loppistrasor. Och vad är grejen med alla dessa bh:ar och underklädeslinnen som ska synas?! Det är anskrämligt. Systern som också har en minst sagt crazy stil lyckas i alla fall få piff på det hela på något vis. Clara ser mest ut som en kombo av clown och glädjeflicka. Sorry, not sorry.
Citera
2026-06-16, 23:51
Medlem
Citat:
Saknar den Clara som hade mer integritet och snyggare stil. Är det någon 40+ som tycker att det är snyggt med det hon hade på sig på festen? Knallrosa glansig klänning med oformlig paljettkofta och rött hår? Tycker att hon borde lagt fest-inlägget som premium att dela med endast de som betalar. Särskilt bilderna på barnens alster. Samma med upprabblingen av alla som var där med kommentar att hon minsann inte har något otalt med någon. Varför har hon behov av skriva det i ett inlägg om sin fest där bara vänner antas vara med?

Klänningen är från Ellos och 100% polyester. Fattar inte varför hon behöver kommentera vad hon har för färg på BHn? Eller (skoja om) att hennes syster beundrar hennes bröst? Det skriker 40-årskris om hela henne. Bekräftelsebehovet är enormt och att hon hela tiden framhäver sin egen, sin älsklings och sina barns förträfflighet vittnar om att det nog inte är så bra. Min aupplevelse är att det är de som mår som sämst och som har sämst relationer som har ett desperat behov av att framhäva allt som är bra. Det är väl som en slags skyddsmekanism där de kämpar för att övertala sig själva om att de har det bra. För erkänner de det motsatta har de inget kvar.
Citera
2026-06-17, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Klänningen är från Ellos och 100% polyester. Fattar inte varför hon behöver kommentera vad hon har för färg på BHn? Eller (skoja om) att hennes syster beundrar hennes bröst? Det skriker 40-årskris om hela henne. Bekräftelsebehovet är enormt och att hon hela tiden framhäver sin egen, sin älsklings och sina barns förträfflighet vittnar om att det nog inte är så bra. Min aupplevelse är att det är de som mår som sämst och som har sämst relationer som har ett desperat behov av att framhäva allt som är bra. Det är väl som en slags skyddsmekanism där de kämpar för att övertala sig själva om att de har det bra. För erkänner de det motsatta har de inget kvar.

Hjälmfrisyren has got to go. Och vilket trist skryt om brösten, att det är din syster av alla människor som glor.
Citera
2026-06-17, 00:47
Medlem
Citat:

På vissa bilder ser det ut som hon bär en donerad Playboy-morgonrock.
Citera
2026-06-17, 05:57
Medlem
Citat:
Saknar den Clara som hade mer integritet och snyggare stil. Är det någon 40+ som tycker att det är snyggt med det hon hade på sig på festen? Knallrosa glansig klänning med oformlig paljettkofta och rött hår? Tycker att hon borde lagt fest-inlägget som premium att dela med endast de som betalar. Särskilt bilderna på barnens alster. Samma med upprabblingen av alla som var där med kommentar att hon minsann inte har något otalt med någon. Varför har hon behov av skriva det i ett inlägg om sin fest där bara vänner antas vara med?

Att det borde ha varit premium enbart? Fast är det verkligen inlägg av det här slaget som folk vill betala för? Fast visst, samtidigt känns det väldigt privat för att lägga ut på en offentlig blogg.

Knäppt sentimentala kommentarer från hennes beundrarskara under inlägget. Folk som påstår att de grät när de såg bilderna eller åtminstone blev tårögda. Parasocialt…

Ja, konstigt ful paljettkofta. Och rosa ihop med det röda håret var inte fint.
Citera
2026-06-17, 11:03
Medlem
Ser att det inte bara är jag som är chockad över hur hennes stil utvecklats. Går man tillbaka till typ 2022 så hade hon så fin stil. Blond rufsig page (ser ut som Malin i Saltkråkan), fräsch sminkning, gedigna kläder i bra kvalitet. Tänker hon att då var hon ljuv och kuvad, och nu är hon sig själv och tar plats? I hennafärgat hår, hårdsminkad och med kläder som skär sig på längden och tvären?
Citera
2026-06-17, 23:58
Medlem
Vad i hela helvete är det som pågår med denna kvinna. Så extremt illa klädd och hela bloggen känns bara som att hon gått vilse i livet. Det finns absolut noll att inspireras av längre.
Citera
2026-06-18, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnsmal
Vad i hela helvete är det som pågår med denna kvinna. Så extremt illa klädd och hela bloggen känns bara som att hon gått vilse i livet. Det finns absolut noll att inspireras av längre.

Varför tycks hon ändå ha kvar så många följare? Långsam tillvänjning så man inte märker försämringen? Gammal (o)vana? Eller är det många som skiljt sig eller längtar efter att göra det? Blir kanske också som ett gäng som skriver kommentarer och känner igen varandras signaturer. Ett fenomen så gott som något.
Citera
2026-06-18, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Varför tycks hon ändå ha kvar så många följare? Långsam tillvänjning så man inte märker försämringen? Gammal (o)vana? Eller är det många som skiljt sig eller längtar efter att göra det? Blir kanske också som ett gäng som skriver kommentarer och känner igen varandras signaturer. Ett fenomen så gott som något.

Tycker att kommentarerna minskat drastisk ändå. Senaste veckorna har det varit mellan 5 och 10 kommentarer på varje premiuminlägg och då står hon väl för ett par kommentarer själv också antar jag? Så min uppfattning är att hennes följarskara minskar. I alla fall engagemanget från den. 35 kommentarer på det öppna festinlägget också, det är allså färre kommentarer än det var personer på festen?
Citera
2026-06-18, 08:28
Medlem
Citat:
Tycker att kommentarerna minskat drastisk ändå. Senaste veckorna har det varit mellan 5 och 10 kommentarer på varje premiuminlägg och då står hon väl för ett par kommentarer själv också antar jag? Så min uppfattning är att hennes följarskara minskar. I alla fall engagemanget från den. 35 kommentarer på det öppna festinlägget också, det är allså färre kommentarer än det var personer på festen?

Det har du nog rätt i. Tack. Jag har inte premium så kan inte se vad som skrivs där.

Sedan är det ju det där med att många börjar prenumerera på något, använder sällan tjänsten men det blir liksom inte av att säga upp den. Så hon kan förstås ha ett antal prenumeranter som inte läser bloggen nu men inte orka säga upp den just nu eller tänker att de ska fortsätta prenumerera för att läsa ikapp senare ”när de har tid”. (Och lyssna på alla ljudböcker senare, titta på alla filmer på den där strömningstjänsten och läsa den där tidningen som man har en prenumeration på). Om man inte har en väldigt pressad ekonomi - eller aspirerar på att vara med i Lyxfällan - så kan ju en massa sådana prenumerationer bara löpa på.
Citera
2026-06-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad.donna
Håller med, och det känns som att det bara blir värre och värre med hennes gräsliga kombinationer av skrälliga färger, mönster som skär sig och sunkiga loppistrasor. Och vad är grejen med alla dessa bh:ar och underklädeslinnen som ska synas?! Det är anskrämligt. Systern som också har en minst sagt crazy stil lyckas i alla fall få piff på det hela på något vis. Clara ser mest ut som en kombo av clown och glädjeflicka. Sorry, not sorry.

Begriper verkligen inte heller denna grej hon har med att använda underkläder som någon slags accessoar?! En röd bh som syns alldeles för mycket, kombinerat med cerise klänning och orange hår är liksom motsatsen till god smak för mig. Den arrangerade bild där systern sitter och beundrar hennes bröst får mig att vrida mig av obehag.

Sen fattar jag inte riktigt grejen med att ordagrant citera sms från vänner och texter från barnen som alla höjer henne till skyarna. Absolut, jättekul för henne, men detta ständiga humblebraggande får mig att ta fram en hög med skämskuddar. Det är minst tredje gången jag läser om hur hennes barn kallar henne för förebild och är sååå stolta över henne.

Pinsamt nr 3 är kommentarsfältet under födelsedagsfestinlägget, där hennes hyllningskör "gråter" och "blir tårögda"?!? Över någon annans fest??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in