2026-06-17, 20:06
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Synd, men antar Hemköp kommer sälja WasaSport?
Citera
2026-06-17, 20:08
Medlem
Moobs avatar
Vem äter ens pasta och knäckebröd i dessa low carb tider? Inte ofta jag gör det iaf. Detnär bara tom energi. Finns massor av mycket godare knäckebröd än wasa husman ändå.

Ica är dumma i huvudet och är maktgalna. Önskar verkligen att andra kedjor kommer in i landet och slår ut den där smutsiga kedjan ica. Men rätt fascinerande att de förstör varumärket ännu mer.
Citera
2026-06-17, 20:17
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Ingen knäckfråga för mig, jag äter bara typ surdegsbröd.
Trist dock med Barilla.
Citera
2026-06-17, 20:22
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Ingen knäckfråga för mig, jag äter bara typ surdegsbröd.
Trist dock med Barilla.

Barilla är budget!
Citera
2026-06-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
ICA är helt hopplösa!

Köpte ICA bacon, smakade inget. Ringde ICA centralt och frågade var de gjorde sin produkt, svaret var att det var svenskt kött men rimmat i ett annat land (kommer inte ihåg vilket) för de har inget rökeri.

Även haft en fråga till ICA centralt ang varför de tog bort Yes stora flaska från hyllorna, de skulle ev inte komma tillbaka (och har inte gjort). Numer beställer jag Yes stora flaska via Apotea.

För några år sedan försvann min Gröna Mjölk... kom en med ICA-s namn i stället!
Har de egna kossor eller...

ICA har blivit på tok för stora, jag beställer mina varor för hemleverans nu för tiden och då finns det inte mycket att välja på där jag bor.

Icas bacon är inte bacon.. Det är sidfläsk med en skvätt rökarom. Borde vara kriminellt att sälja sådant som bacon.
Citera
2026-06-17, 20:48
Medlem
Knäcke och pasta javisst, men Barilla har mer än så. Pastasåser, pesto m.m.

Känns som att det är ICA som bråkar mer än Barilla, annars skulle COOP och Axfood reagerat också om det vore Barilla som är oresonliga.

Spännande gamblat av ICA. Man går till ICA för att kunna välja, inte bli tvingad att välja bort.
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Nja, så är det inte alltid.
När lågprisbutiken inte kom till stan

Motstånd från lokala handlare och förhalade kommunala processer har i decennier hindrat lågprisbutiker att etablera sig i svenska kommuner. Faktum lyfter ett antal exempel som visar varför svensk mat är dyrast i Norden.
https://www.faktum.se/innehall/faktum-granskar/nar-lagprisbutiken-inte-kom-till-stan/
Svenska mat dyrast i Norden? Hahahaha.
Hört talas om gränshandeln mot Norge? Omsätter ungefär vad Coop Sverige gör… 😃
Citera
2026-06-17, 20:51
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGubbenGårEj

Känns som att det är ICA som bråkar mer än Barilla, annars skulle COOP och Axfood reagerat också om det vore Barilla som är oresonliga.

Spännande gamblat av ICA. Man går till ICA för att kunna välja, inte bli tvingad att välja bort.

Barillas pesto är sämst. Ljus och smaklös, de är godare om de är mörkgröna och kraftigare smak. Icas egna är bättre.
Citera
2026-06-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenGubbenGårEj

Det kan jag hålla med om att det troligen inte stämmer. Men man kanske räknar i förhållande till lön?

Det jag ville få fram var dock att det är svårt för lågprisbutikerna att etablera sig, så det kanske inte alltid bara är att gå till en annan butik om man vill ha Wasabröd.

Vilket fabrikat ska Ica sluta upp med härnäst? Apotekarnes? Findus? Gevalia? Cloetta?
Citera
2026-06-17, 21:01
Medlem
Testade ICAs egna knäckebröd en gång när de var på utgående sortiment och det var rena skräpet. Tyskt och smakade mycket märkligt.
Denna konflikt påminner förstås om Ica vs coca cola. Giganternas kamp.
Citera
2026-06-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Ett stort problem med ICA, COOP etc är att dom vill helst sälja sina egna märken vilket begränsar oss konsumenter. Många av ICAs produkter är undermåliga som då kommer att tvingas på mig när de vägrar ta in konkurrerande varor till sina egna.

Du kan alltid handla i en annan mataffär.
Citera
2026-06-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du kan alltid handla i en annan mataffär.
På många orter finns endast Ica, och det kan vara svårt för lågpriskedjor att öppna en butik.
Citera
2026-06-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
På många orter finns endast Ica, och det kan vara svårt för lågpriskedjor att öppna en butik.

Måste det vara lågprisbutiker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in