Citat:
Ursprungligen postat av
Martinkingentimell
Tack för ditt goda stöd. Jag ska skicka ett SMS till henne nu och skriva det. Jag borde kanske söka hjälp för egen del och reda ut varför jag är så mycket i behov av bekräftelse från okända kvinnor….
MVH
Du kanske skulle börja prata med någon om varför du inbillar dig att sexköp ens handlar om bekräftelse. Varför tror du det? Du betalar ju för det. Om en säljare i en skobutik säger
"Wow, de där skorna ser fantastiska ut på dig" tänker du samma sak där? Att du faktiskt får någon slags bekräftelse? Jag menar, säljaren säger ju exakt samma sak till alla kunder. Det är deras jobb.
Min hypotes är att sexköp ofta handlar om någon slags känsla av makt eller dominans. Det är inte nödvändigtvis ett sadistiskt ondskefullt behov. Men någonstans begriper du ju att prostitution som företeelse faktiskt är problematisk.
Tidvis händer det ju att kändisar åker tid för sexköp. Hugh Grant. Paolo Roberto. Etc etc. Snubbar som verkligen inte har några problem att knalla in på första bästa bar och hitta ett gratisligg vilken dag som helst i veckan. Så man kan ju fråga sig varför en rimligt snygg, världsberömd skådespelare får för sig att betala för en prostituerad.
Svaret är garanterat för att han går igång på själva transaktionen. Han tänder antagligen på att ge en hel bunt med sedlar till en kvinna han sedan har rimligt full tillgång att göra exakt vad han vill med. Även om han med enkelhet kan få ungefär samma sak gratis med valfri fan-girl i en bar. Det är själva köpet i sig det handlar om. Inte så mycket om akten eller någon bekräftelse, som han i vilket fall har obegränsad gratis tillgång till.
Eftersom du verkar vara inne på fler sexköp snarare än att ragga runt bland vanliga främmande kvinnor går det ju att misstänka att det snarare är transaktionen och den underliggande känslan av dominans du är ute efter. Det är väl det som din partner försöker uttrycka när hon pratar om misogyni.