Citat:
Ursprungligen postat av
LoveInAColdClimate
https://malinwollin.femina.se/gift-vid-forsta-ogonkastet/gift-vid-forsta-ogonkastet-vad-hande-sen/
Malin Wollin totalsågar Amanda och ifrågasätter varför Sebastian behandlats som en förövare av SVT.
Nu skedde ju mycket av det som Amanda och Sebastian pratade om "off cam", men jag tycker också att hon överdriver.
Om jag tänker tillbaka på Jimmie och Linnea så lade ju hon locket på efteråt och ville verkligen inte prata om det som skett (för mig är det en tydlig indikation på att något faktiskt har hänt, som hon pratar med sina närstående om) och hon ville lägga det här bakom sig för att det var smärtsamt och gränsöverskridande från Jimmies sida.
Amanda däremot har en ny partner och det vill hon visa upp med "sängmys" och planer om sammanboende och uppdelning av föräldraledighet. Hade det varit genuint hade hon väl inte velat vara med alls i "Återträffen"? Eller sitta i psykologsamtal med Sebastian innan för att "komma över" hans plumpa kommentarer, ett år senare?
Hon vill synas, hon vill kasta ved på elden och hålla diskussionen kring henne och Sebastian igång så länge det bara är möjligt. Hade jag varit med om det trauma (som hon påstår sig ha utstått) och därefter träffat en ny partner som jag känner mig trygg och tillfreds med, hade jag inte haft minsta lust att gå på någon återträff.
Jag hade bara - kort och gott - sagt att: "Jag är i en annan relation och på en annan plats i livet idag, och därav vill jag inte medverka."
Men hon vill VISA UPP!