Har sett alla släppta avsnitt den här säsongen nu, väntar med förväntan på de sista två och generellt hittills så tycker jag att denna säsong är klockren och ett snäpp upp jämfört med förra säsongen som jag inte riktigt tycker nådde upp till mina förväntningar.
Favoriten hittills är helt klart kalvningen i avsnitt 5
När kalven bajsar på honom vid kastreringen gjorde att jag vek mig dubbel av skratt
Har sett alla släppta avsnitt den här säsongen nu, väntar med förväntan på de sista två och generellt hittills så tycker jag att denna säsong är klockren och ett snäpp upp jämfört med förra säsongen som jag inte riktigt tycker nådde upp till mina förväntningar.
Favoriten hittills är helt klart kalvningen i avsnitt 5
När kalven bajsar på honom vid kastreringen gjorde att jag vek mig dubbel av skratt
Håller med om förra säsongen, det blev för mycket pub och för lite gård. Det är kul att se Clarkson spendera pengar på att testa vitt skilda delar av bondeyrket/lantlivet för det märks att han gillar det och tror på det i viss mån. Men pubäventyret kändes som pengar i sjön enbart för tittarsiffrors skull.
Jeremy Clarkson har en "aggressiv" cancer, kan man tänkas få se honom dra det sista andetaget?
Vad tråkigt. Jag gillar Clarkson, speciellt i Top gear och The Grand Tour. Jag har inte sett så mycket av farmprogrammet men det är också underhållande.
Hur klarar sig vanliga bönder när Clarkson med sina resurser inte får det att gå ihop?
Trist slut på säsongen, någon som vet hur det är med Jeremy idag? Detta måste ju ha spelats in förra hösten.
Stråsäd är dålig lönsamhet på så måste bli bra avkastning för att var lönt. Men de flesta bönder är nog mer fokuserade och testar inte allt. Jeremy har kor, olika får, getter, grisar och några fjäderfän. Inga riktiga flockar av några utan mer hobby nivå vilket inte drar in pengar. Sedan testar de allt annat också som svamp, miljöprojekt mm. Han har en konstig och ofta stor och dyr maskinpark med robotar så det är nog lite självförvållat att de inte går runt utan mest gör bra tv. England verkar också ha bra mycket jobbigare regler och krav än vad vi har i Sverige. Men syftet att visa problemen med lönsamhet för jordbruket går ju fram med tydlighet.
Stråsäd är dålig lönsamhet på så måste bli bra avkastning för att var lönt. Men de flesta bönder är nog mer fokuserade och testar inte allt. Jeremy har kor, olika får, getter, grisar och några fjäderfän. Inga riktiga flockar av några utan mer hobby nivå vilket inte drar in pengar. Sedan testar de allt annat också som svamp, miljöprojekt mm. Han har en konstig och ofta stor och dyr maskinpark med robotar så det är nog lite självförvållat att de inte går runt utan mest gör bra tv. England verkar också ha bra mycket jobbigare regler och krav än vad vi har i Sverige. Men syftet att visa problemen med lönsamhet för jordbruket går ju fram med tydlighet.
Det har du såklart rätt i, tänkte inte på det.
Fast då borde de ju själva inte vara förvånade när de går minus varje år, kan man tycka. Nåja, jag gillar att han har ett ädelt syfte med programmet.