2026-06-11, 13:50
Medlem
Kolwezi-Nisses avatar
Har sett alla släppta avsnitt den här säsongen nu, väntar med förväntan på de sista två och generellt hittills så tycker jag att denna säsong är klockren och ett snäpp upp jämfört med förra säsongen som jag inte riktigt tycker nådde upp till mina förväntningar.
Favoriten hittills är helt klart kalvningen i avsnitt 5
Citera
2026-06-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolwezi-Nisse
Har sett alla släppta avsnitt den här säsongen nu, väntar med förväntan på de sista två och generellt hittills så tycker jag att denna säsong är klockren och ett snäpp upp jämfört med förra säsongen som jag inte riktigt tycker nådde upp till mina förväntningar.
Favoriten hittills är helt klart kalvningen i avsnitt 5

Håller med om förra säsongen, det blev för mycket pub och för lite gård. Det är kul att se Clarkson spendera pengar på att testa vitt skilda delar av bondeyrket/lantlivet för det märks att han gillar det och tror på det i viss mån. Men pubäventyret kändes som pengar i sjön enbart för tittarsiffrors skull.
Citera
2026-06-17, 09:08
Medlem
Jeremy Clarkson har en "aggressiv" cancer, kan man tänkas få se honom dra det sista andetaget?
Citera
2026-06-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Jeremy Clarkson har en "aggressiv" cancer, kan man tänkas få se honom dra det sista andetaget?

Källa?
Citera
2026-06-17, 14:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
med tanke på sitt ohälsosamma leverne så är jag inte det minsta förvånad, kolla in hans tänder(obs ej för kräsmagade).

Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Källa?
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a7oQw1L_460sv.mp4
Citera
2026-06-17, 17:33
Medlem
Citat:
Tvärtom var hans cancer godartad och upptäcktes i ett tidligt skede. Prostata. Slutbesked hösten.

citat från S05 del 7
Citera
2026-06-18, 00:10
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Vad tråkigt. Jag gillar Clarkson, speciellt i Top gear och The Grand Tour. Jag har inte sett så mycket av farmprogrammet men det är också underhållande.
Citera
2026-06-19, 04:07
Medlem
Pripps0.0s avatar
Hur klarar sig vanliga bönder när Clarkson med sina resurser inte får det att gå ihop?

Citera
2026-06-19, 21:58
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Hur klarar sig vanliga bönder när Clarkson med sina resurser inte får det att gå ihop?

Stråsäd är dålig lönsamhet på så måste bli bra avkastning för att var lönt. Men de flesta bönder är nog mer fokuserade och testar inte allt. Jeremy har kor, olika får, getter, grisar och några fjäderfän. Inga riktiga flockar av några utan mer hobby nivå vilket inte drar in pengar. Sedan testar de allt annat också som svamp, miljöprojekt mm. Han har en konstig och ofta stor och dyr maskinpark med robotar så det är nog lite självförvållat att de inte går runt utan mest gör bra tv. England verkar också ha bra mycket jobbigare regler och krav än vad vi har i Sverige. Men syftet att visa problemen med lönsamhet för jordbruket går ju fram med tydlighet.
Citera
2026-06-20, 03:01
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Stråsäd är dålig lönsamhet på så måste bli bra avkastning för att var lönt. Men de flesta bönder är nog mer fokuserade och testar inte allt. Jeremy har kor, olika får, getter, grisar och några fjäderfän. Inga riktiga flockar av några utan mer hobby nivå vilket inte drar in pengar. Sedan testar de allt annat också som svamp, miljöprojekt mm. Han har en konstig och ofta stor och dyr maskinpark med robotar så det är nog lite självförvållat att de inte går runt utan mest gör bra tv. England verkar också ha bra mycket jobbigare regler och krav än vad vi har i Sverige. Men syftet att visa problemen med lönsamhet för jordbruket går ju fram med tydlighet.
Det har du såklart rätt i, tänkte inte på det.
Fast då borde de ju själva inte vara förvånade när de går minus varje år, kan man tycka. Nåja, jag gillar att han har ett ädelt syfte med programmet.
Citera
2026-06-21, 16:29
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Det blir minst en till säsong:

https://www.youtube.com/watch?v=uL5xlJQyIe8
Citera
2026-07-02, 14:22
Medlem
otellos avatar
En otroligt bra serie. Den visar verkligen vilka svårigheter bönder ställs inför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in