Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Mackz
Den var väl på lån? Han säger ju själv flera gånger att han är helt inkompetent, han gör ju pengar på både puben och farmshopen för han vet att det kommer vara många som besöker de just pga serien och och att det är just han som äger det. Sen vad jag har förstått utifrån andra youtubers som varit på farmshopen är att det är väldigt dyrt att handla där.
Själva gården verkar ju gå minus men han trivs ju med livet och vad jag har förstått så har han haft gården redan innan programmet. Serien belyser problematiken med att driva en gård, alla regler och hur krångligt det är. Sen betalar säkerligen Amazon en bra summa med till Clarkson och de andra som är med.
Frågan är om det egentligen är roligare att han gör dessa misstag med för stor plog och liknande. Men serien är underhållande även om det ibland blir lite mycket.
Jag tror inte de tjänar något på shopen och restaurangen. Möjligen går det på noll om man räknar bort investeringskostnaderna. Är nog så med svampen och bären också, ingen större förtjänst utan mest byte av pengar och inget betalt för arbetstiden.
Men Englands landsbygd och politik verkar fastnat för hundra år sedan eftersom allt känns så omodernt och omständligt.