2025-12-26, 19:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Förra årets (2024) säsong 3
huu hade för mig det va längre än så, iallafall en säsong o titta på
Citera
2026-02-17, 13:13
Medlem
Kanastras avatar
Jag har precis börjat titta, är bara på första säsongen,
Jag har själv haft en hus på landet med lite djur och odlingar, och det är ju ingenting mot Clarkson men trots det så känner jag igen mig, det gör nog väldigt många som haft lantbruksdjur och även lite odlingar.
Det går liksom aldrig riktigt som man tänkt, och det man får se är ju bara en liten del av det. Med hus och övriga byggnader, maskiner, redskap, djur, regler osv så händer alltid saker och det är alltid massor att göra.

En fråga, hur ser odlingssäsongen ut där i England?
I Sverige så har vi ju i regel en odling per år, kanske ett par slagningar av vall, men hur är det i England, kan dom odla mer än oss?
Citera
2026-04-21, 09:57
Medlem
diseuses avatar
Enligt ett pressmeddelande från Amazon är femte säsongen på väg:
The first four episodes will launch exclusively on Prime Video on 3rd June, with two additional episodes released a week later on 10th June, followed by the final two episodes on 17th June.
Citera
2026-06-03, 20:44
Medlem
Ess85s avatar
Dom första avsnitten av säsong 5 är ute nu.
Citera
2026-06-04, 21:24
Medlem
Tearsinrains avatar
"There was a comment that I was Caleb after transition " höll på att spotta ut maten jag hade i munnen. Roligaste jag sett på TV kanske någonsin.
Citera
2026-06-04, 22:08
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
"There was a comment that I was Caleb after transition " höll på att spotta ut maten jag hade i munnen. Roligaste jag sett på TV kanske någonsin.
Jag tyckte lite synd om henne och undrar varför de tog med det.
Kaleb är verkligen inte bildad. Extrema kunskapsluckor som visserligen är roligt men man undrar hur han egentligen klara sig i livet.
Citera
2026-06-05, 12:28
Medlem
Ess85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Kaleb är verkligen inte bildad. Extrema kunskapsluckor som visserligen är roligt men man undrar hur han egentligen klara sig i livet.
Han är säkert inte så puckad som han framställs i serien.
Sen kan han det han behöver, Han verkar spendera mycket av sin tid på sin gård.
Citera
2026-06-06, 16:00
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Haha de tog väl med det för det var hysteriskt roligt? Var kul också när kameramannen sa "That might cost you more" eller vad han sa när Jeremy sa "If I only knew an Irish person to merry"

Kul också att han brände upp horungen Keir Starmer istället för Guy Fawkes.

Kaleb är dock väldigt duktig på sitt jobb. Att han inte kan olika kändisar och sånt är väl inget konstigt. Han har ägnat nästan hela livet på en farm.
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-06-06 kl. 16:03.
Citera
2026-06-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain

Haha hon är väldigt lik Caleb - garanterat släkt.
Citera
2026-06-06, 19:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess85
Han är säkert inte så puckad som han framställs i serien.
Sen kan han det han behöver, Han verkar spendera mycket av sin tid på sin gård.
+1, hans livserfarenhet och liv är rätt begränsat till en bondgård men där skiner han rejält
Citera
2026-06-07, 16:20
Medlem
godboys avatar
Jag gillar Clarkson, han har rätt i mycket. Sett S.5 A.1-4 nu och jag gillar att han ger politiken välförtjänt kritik. De har ju noll koll och risken är att vi i framtiden faktiskt får svälta på grund av deras fullständiga inkompetens.
Citera
2026-06-08, 21:04
Medlem
Taufatts avatar
Fasen vad speciellt med travellers som dyker upp i mängder och mer eller mindre ockuperar områden och vägar. Nu gick det ju ganska bra denna gång men man är ganska maktlös i både här och i England när liknande situationer uppstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in