Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Jag blir fan orolig när man läser det folk skriver här på forumet.
SD har inte gjort allt de sagt, SD har inte fått fler att utvisas bla bla bla bla.
När fan ska folk på flashback förstå hur politiken här i sverige funkar? Så länge det inte är en diktator eller ett parti som får över 50% så är det förhandlingar som krävs.
- SD har inte suttit i någon regering utan varit ett stödparti.
- Inget parti får igen allt man skriver utan allt är förslag som man sen förhandlar med andra partier om.
- På snart fyra år så har man lyckats minska antalet skjutningar långt mer än vad jag trodde skulle vara möjligt.
- Man har gjort sverige mindre intressant att ”fly” till.
- Flertalet gängmedlemmar har satts bakom lås och bom.
mm mm mm.
Ni som funderar på att rösta på AfS, vad kommer de kunna genomföra om de får 0,3% av rösterna i valet?
Ni som funderar på att rösta på ÖP, vad tror ni de kommer kunna genomföra om de får 2% i valet?
Svaret på båda dessa frågor är absolut noll. De kan skriva exakt vad som helst i sina partiprogram för de behöver inte stå för det då de inte kommer komma in i någon regering eller ens som opposition.
Det är inte du som bör vara orolig, utan SD.
Jag är besviken på SD att dom blivit Moderaternas lama röstboskap.
Det verkar som om det är fler som tycker det.
Men i övrigt håller jag med dig, man måste ge och ta i förhandlingar och SD gav för mycket.
SD skulle aldrig ha gett sig på A-kassan, dom borde ha fattat att det skulle minska väljare från fd S.
Så därför tycker jag det är bra att dom nu står upp och dissar Moderaternas ständiga kamp att försämra för vanligt folk.
Hoppas det forsätter så.
Det SD jag började rösta hade Moderaterna/Fredrik Reinfeldt/Ulf Kristersson som främsta fiende.
Nu så går SD i Ulf Kritersson/Moderaternas ledband och jävlas med sina egna trogna kärnväljare.
Jag velar mellan ÖP och SD.
Bryr mig inte om ÖP får någon makt eller kommer in i riksdagen eller inte.