Citat:
Ursprungligen postat av
Estet88
Jag litar inte på något parti fullt ut.
Men SD är det enda partiet som redan för 15 år sen hade rätt om allt skit som skulle hända med Sverige och vår abnorma asyl/invandringspolitik.
Tycker inte dom haft rätt, är väldigt vinklat ditt påstående. Alla som inte är naiva fattar att friktion kan uppstå om man tar in fel folk. Men SDs domedagsprofetsior om att det skulle bli inbördeskrig är ju bullshit. Även i städerna som är som mest invandringstäta är det väldigt stabilt. I Malmö finns det väldigt många invandrare, muslimer med och det funkar väldigt bra(svenskarna kommer bra överens med invandrare och vice versa), riktigt trevlig mysig stad där folket är mänskliga med ett hjärta, saknar inte empati som högerextrema alldeles för ofta gör. Malmö ger mig hopp om mänskligheten om något. Lögnarna som ljuger om den staden har antigen aldrig varit där eller har någon politisk agenda och därav pushar ett falskt narrativ.
Majoriteten svenskar som inte är fascister/paranoida av vanföreställningar lever sitt liv som vanligt, vad är det du menar blivit så dåligt? Att du tvingas se bruna nyanser bland människorna i samhället? Jag upplever ingen kriminalitet eller dåligt, och jag är sådan typisk sekulär Svenssonperson.
Mycket är inbillningar, man har läst för mycket propaganda i sina ekokammare och tror att det finns något inbördeskrig i Sverige medan landet funkar som vanligt för normala människor. Gängen (som till största del skapas av Sveriges dysfunktionella utdaterade narkotikapolitik egentligen) tar bara kål på andra kriminella verkar det som.
Vi behöver bättre integration, stabilitet, bättre villkor för sjuka, arbetslösa och andra utsatta i samhället. Kanske en reform (eller en testperiod) av narkotikapolitiken, samtidigt som man försöker ge folk en väg ut från kriminaliteten vilket kommer skapa stabilitet på sikt.
Tidö har inte svaren och jag tror innerligt på att dom inte kommer leverera, för det har dom inte gjort. Att säga "vad var det jag sa" räcker inte.