Citat:
Ursprungligen postat av
Estet88
Som SD väljare i 4 tidigare val, så är detta glädjande nyheter.
Egentligen hade jag tänkt skippa att rösta på SD för dom har ändrat sin välfärdspolitik när dom blev förförda av Tidö.
Nu kan det kanske bli en 5 gång, jag velar mellan ÖP och SD.
Det som ska diskuteras är: Kommer SD stå på egna ben och inte längre vara röstboskap åt Moderaterna utan krav på motprestationer?
Kommer SD gå till val som enskilt parti utan Tidö?
Vägrar gå med på nedskärningar
Sverigedemokraterna motsätter sig ytterligare sänkningar av a-kassan.
– Vi har varit väldigt tydliga under den här mandatperioden och kommer vara det också under nästa. Att vi accepterar inga försämringar i a-kassan på det sättet, sa han och tillade att det är ett krav från partiets sida, sa Jimmie Åkesson till Aftonbladet i lördags.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvkG2k/m-och-sd-i-strid-om-a-kassan
Man kan vara ett 49% parti och ändå sitta själv i skithuset, finns många exempel på det inom politiken.
Så länge egen majoritet saknas så måste allt bestå av gråskalor, allt annat är svagbegåvat (faktiskt)
Jag tolkar din fråga som "varför lägger inte SD mer krut på A-kassa som är vikig för mig"
Ja det är en blandning av prioriteteringar och vad som går att förhandla runt.
Kräver man frikort på A-kassa så måste ma ge bort något minst lika viktigt till andra sidan, t.ex ökad EU engagemang från Sveriges sida. Den svider rätt hårt hos många med. Förstår du problematiken här?
Bäst genomslag för sin röst får man om man röstar på stora partier med tydlig inriktning så man vet vad man får.