Citat:
Ursprungligen postat av
Estet88
Enligt en bekant som är aktiv lokalt i SD så har tidigare kritik helt avfärdats av ledningen av SD, men nu i vår har det börjat låta annorlunda.
Gräsrötterna är naiva och har inte koll på hur SD (eller politik) fungerar.
Jag har en lokalpolitiker från SD i en förening jag är aktiv i. Som tidigare SD-väljare kunde jag inte låta bli att påpeka för honom förra året att SD har svängt i så, så många frågor och att ledningen inte lyssnar på väljarna längre.
Han hade jättesvårt att försvara ledningen men sade, väldigt självsäkert, att kommande landsdagarna skulle det stora ändringar och att Jimmie skulle åka ut. Jag svarade att han kommer att ha fel.
Landsdagarna kom och gick och vad hände? Ingenting.
Politikern vågar inte ens träffa mig längre,
så mycket skäms han. Han har, kanske, lärt sig att lokala SD politiker och riksdagsfolket, speciellt ledningen, lever i olika världar och att småfolket ute i kommunföreningarna har ingenting att säga till om.
Min SD-tid är över. De är mer intresserade av israel än sverige.
Hade jag röstat idag hade jag röstat på ÖP. Allard kommer inte att förändra något eftersom han kommer att vara utmobbad av resten av riksdagen (inkl SD!) men jag skulle vilja ha in honom i riksdagen för underhållningsvärdet.
Ska jag bli knullad av alla politiker kan jag lika bra bli underhållen under tiden.