2026-06-16, 21:21
Medlem
Trovärdigheten blir ju noll, när man i tre och ett halvt år agerar dörrmatta åt reinfeldts knähund.
Citera
2026-06-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
SD är så rövknullade av M så de gör vad som för att få en omgång till. T.o.m. L avfärdar deras politik nu och den politik de var överens att genomföra. Tidö är ett skämt av vedervärdig M politik. Invandring har knappast upphört fastän MP gråter sig till söms. M välkomnar indier som är billig arbetskraft och hjälper till att sänka lönerna. L kommer blockera var enda beslut de inte vill genomföra av den tiden de har kvar i både Tidö och Riksdag. SD är ett skämt till fjollor idag som gett sig på både långtidsarbetslösa och kroniskt sjuka. De svagaste i samhället offrar de för att få vara dörrmatta åt M.
Glädjer mig att det finns folk som öppnat ögonen!
Ett Sverige där man sparkar på dom svagaste i samhället är inget Sverige jag känner igen.
Citera
2026-06-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estet88
Enligt en bekant som är aktiv lokalt i SD så har tidigare kritik helt avfärdats av ledningen av SD, men nu i vår har det börjat låta annorlunda.

Gräsrötterna är naiva och har inte koll på hur SD (eller politik) fungerar.

Jag har en lokalpolitiker från SD i en förening jag är aktiv i. Som tidigare SD-väljare kunde jag inte låta bli att påpeka för honom förra året att SD har svängt i så, så många frågor och att ledningen inte lyssnar på väljarna längre.

Han hade jättesvårt att försvara ledningen men sade, väldigt självsäkert, att kommande landsdagarna skulle det stora ändringar och att Jimmie skulle åka ut. Jag svarade att han kommer att ha fel.

Landsdagarna kom och gick och vad hände? Ingenting.

Politikern vågar inte ens träffa mig längre, mycket skäms han. Han har, kanske, lärt sig att lokala SD politiker och riksdagsfolket, speciellt ledningen, lever i olika världar och att småfolket ute i kommunföreningarna har ingenting att säga till om.

Min SD-tid är över. De är mer intresserade av israel än sverige.

Hade jag röstat idag hade jag röstat på ÖP. Allard kommer inte att förändra något eftersom han kommer att vara utmobbad av resten av riksdagen (inkl SD!) men jag skulle vilja ha in honom i riksdagen för underhållningsvärdet.

Ska jag bli knullad av alla politiker kan jag lika bra bli underhållen under tiden.
Citera
2026-06-16, 21:56
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Jag hoppas det är annorlunda nu.
Enligt en bekant som är aktiv lokalt i SD så har tidigare kritik helt avfärdats av ledningen av SD, men nu i vår har det börjat låta annorlunda.
Om SD skall växa mer måste dom rösterna komma från fd S väljare.
Då funkar det inte att bedriva Moderatpolitik.
"Vi är inte som alla andra" säger SD och det är väl sant i mångt o mycket.
Något arbetarparti har moderaterna aldrig varit oavsett hur mycket Reinfeldt försökte ljuga. Deras uppdrag är att se till att de förmögna blir ännu mer förmögna. Något ansvar för landet Sverige tar de inte.
Vänsterpartiet å andra sidan vet i fasen vad de vill. Kanske att de rika inte ska få vara det.
Miljömupparna vill rädda världen genom att få Sverige att späka sig till döds. Att vara föregångsland på miljösidan gagnar föga då både Kineser o Indier inte bryr sig ett smack om vad lilla nationen i höga nord sysslar med.
Sossarna, ja vad vill de? Ha en plats i regering o riksdag tillräckligt många mandatperioder för att kunna få livslång riksdagspension?
Kristdemokraterna ska låtsas värna om Sverige med någon slags biblisk bakgrund. Moderater fast skenheliga sådana?
Folkpartiklarna, förlåt Liberalerna, ja vilka representera de?
Bondeförbundet/Centern representerde en gång i tiden landets fria bönder, men den skaran är i dag så liten, så nu får de samla hipsters på Söder för att kunna sitta kvar i riksdagen.

så det är väl som DiLeva sjunger:
-Vem ska jag tro på, tro på, tro på......
Senast redigerad av GustavAdam 2026-06-16 kl. 21:58.
Citera
2026-06-16, 22:11
Avstängd
triptykens avatar
"Vi lovar, den HÄR gången kommer vi sluta med fjantigt poserande och faktiskt bry oss! Seriöst! Vi vet att vi aldrig gjort det förr men NU!"

SD, en random kvinnomisshandlare startar parti
Citera
2026-06-16, 22:17
Medlem
Balansaktens avatar
Jag har aldrig gillat SD, men en gång i tiden var partiet underdogs som provocerade och rörde om i grytan, vilket kan vara nyttigt i en demokrati.
Inte en frisk fläkt, men en unken stank som bröt igenom deodoranten, lite som punk.

Idag är SD bara ett populistiskt och kappvändande parti med en massa rättshaverister och idioter på sina listor.
Citera
2026-06-16, 22:29
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Jag hoppas det är annorlunda nu.
Om SD skall växa mer måste dom rösterna komma från fd S väljare.
Då funkar det inte att bedriva Moderatpolitik.
Försent! SD är körda. Soptippen nästa. De spelade sin roll som fejkopposition kanonbra!
Citera
2026-06-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Tycker inte dom haft rätt, är väldigt vinklat ditt påstående. Alla som inte är naiva fattar att friktion kan uppstå om man tar in fel folk. Men SDs domedagsprofetsior om att det skulle bli inbördeskrig är ju bullshit. Även i städerna som är som mest invandringstäta är det väldigt stabilt. I Malmö finns det väldigt många invandrare, muslimer med och det funkar väldigt bra(svenskarna kommer bra överens med invandrare och vice versa), riktigt trevlig mysig stad där folket är mänskliga med ett hjärta, saknar inte empati som högerextrema alldeles för ofta gör. Malmö ger mig hopp om mänskligheten om något. Lögnarna som ljuger om den staden har antigen aldrig varit där eller har någon politisk agenda och därav pushar ett falskt narrativ.

Majoriteten svenskar som inte är fascister/paranoida av vanföreställningar lever sitt liv som vanligt, vad är det du menar blivit så dåligt? Att du tvingas se bruna nyanser bland människorna i samhället? Jag upplever ingen kriminalitet eller dåligt, och jag är sådan typisk sekulär Svenssonperson.
Mycket är inbillningar, man har läst för mycket propaganda i sina ekokammare och tror att det finns något inbördeskrig i Sverige medan landet funkar som vanligt för normala människor. Gängen (som till största del skapas av Sveriges dysfunktionella utdaterade narkotikapolitik egentligen) tar bara kål på andra kriminella verkar det som.

Vi behöver bättre integration, stabilitet, bättre villkor för sjuka, arbetslösa och andra utsatta i samhället. Kanske en reform (eller en testperiod) av narkotikapolitiken, samtidigt som man försöker ge folk en väg ut från kriminaliteten vilket kommer skapa stabilitet på sikt.
Tidö har inte svaren och jag tror innerligt på att dom inte kommer leverera, för det har dom inte gjort. Att säga "vad var det jag sa" räcker inte.
Vad det är som blivit dåligt med mycket invandrare?? Titta bara på Malmös ekonomi tex.. Från en blomstrande industristad till Sveriges i särklass fattigaste kommun som är beroende av mängder med statsbidrag. Rymmer numer ett helt Norrköping med socbidtsgstagare.
Citera
2026-06-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Spelar ingen roll, har själv vittnat etniska svenskar ägna sig åt sådant som gängkriminella ägnar sig åt, dömda brott styrker det jag säger. Bryr du dig om kriminaliteten och att minska gängens inflytande så bör du vara för en stor reform av narkotikapolitik, annars kommer gängen ha stor makt i samhället. Och högern vill inte ha någon reform då dom förknippar droger med invandrare eller något (ofta okunskap som skapar irrationell rädsla), medan det är likamånga svenskar per capita som brukar droger. Det är en folksjukdom, missbruk. Den repressiva narkotikapolitiken som högern för skapar extremt mycket missbruk, våld/kriminalitet och misär. Kriminaliseringen av THCa som kommer snart kommer ge gängen många nya kunder och makt, helt idiotiskt tycker även vi som är emot missbruk.

Det är visst propaganda för att all forskning och vetenskap, verkligheten ger en helt annan bild av det du beskriver. Alla invandrare jag känner är mer kritiskt ställda till kriminalitet än du är. Men ändå så ska du försöka anklaga invandrare för kriminalitet? Enligt statistiken så är 99>% invandrare inte kriminella, tar du bort ickebrott(utan offer) såsom drogbruk så blir det mycket mindre.

Öppna ögonen, sluta vara offer för hjärntvätt, jag har en gång varit så pass vilseledd som du är, lögnerna och propagandan sätter sig det i det undermedvetna och man tror att det är någon sanning även om det är en lögn. Ha en trevlig kväll.
Eftersom bidragsbrott är kriminellt så är det du påstår(att 99 procent av invandrarna inte skulle vara ”kriminella”) ren bullshit. Flertalet undersökningar visar nämligen att runt 50 procent av invandrarna bidragsfuskar på olika sätt, t.ex. flertalet identiteter, felaktiga folkbokföringar, skenskiljsmässor för att få underhåll från staten, assistansfusk i mängder mm mm
Citera
2026-06-16, 22:38
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Som SD väljare i 4 tidigare val, så är detta glädjande nyheter.
Egentligen hade jag tänkt skippa att rösta på SD för dom har ändrat sin välfärdspolitik när dom blev förförda av Tidö.
Nu kan det kanske bli en 5 gång, jag velar mellan ÖP och SD.

Det som ska diskuteras är: Kommer SD stå på egna ben och inte längre vara röstboskap åt Moderaterna utan krav på motprestationer?
Kommer SD gå till val som enskilt parti utan Tidö?

Vägrar gå med på nedskärningar
Sverigedemokraterna motsätter sig ytterligare sänkningar av a-kassan.

– Vi har varit väldigt tydliga under den här mandatperioden och kommer vara det också under nästa. Att vi accepterar inga försämringar i a-kassan på det sättet, sa han och tillade att det är ett krav från partiets sida, sa Jimmie Åkesson till Aftonbladet i lördags.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvkG2k/m-och-sd-i-strid-om-a-kassan

Så du fattar inte att det är val lögner för att få sådana som dig att tro dom ska bättra sig?
Citera
2026-06-16, 22:42
Medlem
Jag lämnar SD i detta val så min röst kommer gå till Örebropartiet.
Orsaken är att jag stöttar Allard orsaken är att jag är trött på allt slöseri i stat, kommun och regioner. Jag har varit regionanställd i 20 pr och inte varit med om så mycket missbruk med pengar.
Och jag är inte bosatt i Örebro län
Citera
2026-06-16, 22:46
Medlem
Citat:
Givetvis finns det bra folk från alla länder.
Men MENA/Islam hade Sverige gärna fått slippa, har svårt att se något gott komma från den typen av kultur.
Vilken kultur kan tillskrivas ”islam” menar du? Indonesisk, turkisk, marockansk, bosnisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in