När man har sparkat ut alla klaner och gängkriminella. Då kan man börja jaga dessa, inte tvärtom.
Varför inte kasta ut så många som möjligt så fort som möjligt om det finns beslut på det? Kan vi lägga 100 miljarder extra per år på att upprusta försvarsmakten kan vi lägga 100 miljarder per år på att kasta ut både illegala, kriminella och hederliga människor med utvisningsbeslut.
Mamman kom till Sverige 2008 men fick utvisningsbeslut gång på gång. Hon valde att stanna kvar trots att hon skulle utvisas. Mamman fick sedan barn, denna nu 13 åriga Sandra som nu skall utvisas tillsammans med sin mor. Mamman har tidigare lyckats med att jobba som städare men når nu inte upp till dom nya lönekraven. Det verkar inte finnas en pappa med i bilden.
Visst är det sorgligt att Sandra skall utvisas. Det skär i hjärtat. Mamman borde ha blivit utvisad tidigare men har lyckats med att uppehålla sig i landet trots att hon inte har skäl att stanna kvar. Att hon har gjort det visar på vilken slapphänt myndighet vi har.
Jag är kluven inför vad jag skall tycka. Vad tycker ni?
Då jag själv väntar ut min preskriptionstid så valde faktiskt jag att bo en liten period i Mongoliet mycket trevligt dock
Mamman kom till Sverige 2008 men fick utvisningsbeslut gång på gång. Hon valde att stanna kvar trots att hon skulle utvisas. Mamman fick sedan barn, denna nu 13 åriga Sandra som nu skall utvisas tillsammans med sin mor. Mamman har tidigare lyckats med att jobba som städare men når nu inte upp till dom nya lönekraven. Det verkar inte finnas en pappa med i bilden.
Visst är det sorgligt att Sandra skall utvisas. Det skär i hjärtat. Mamman borde ha blivit utvisad tidigare men har lyckats med att uppehålla sig i landet trots att hon inte har skäl att stanna kvar. Att hon har gjort det visar på vilken slapphänt myndighet vi har.
Jag är kluven inför vad jag skall tycka. Vad tycker ni?
Klart det finns en pappa. Eller menar de att Sandra är en jungfrufödsel likt Jesus?
Din rubrik är fel. Sandra utvisas inte. Det är hennes mamma som utvisas och som väljer ta med Sandra än lämna dottern hos pappan.
Till stor del så torde detta vara ett systemfel. Att utvisningsdömda i regel inte frivilligt tillmötesgår besluten och lämnar Sverige är logiskt, så här behöver man från myndighetshåll vidta åtgärder som ser till att utvisningsbesluten verkställs. Däribland för att förhindra att situationer som dessa uppstår.
Mamman har vistats olagligt i Sverige sedan 2008. Och skaffat barn under tiden. Tydligen med en extremt anonym och frånvarande pappa.
Visst skulle vi föredra att de gängkriminella utvisades först - men hela världen får inte plats i Sverige. Hela världen kan inte leva på Sveriges skattepengar. Ska vi ta hit hela Mongoliet? Hela Somalia (ja, det har vi ju nästan gjort redan)? Och så vidare.