Citat:
Ursprungligen postat av
BlackRockInc
Så klagar idioter som du på att arbetslösa är "lata"

Kommer man till en intervju och säger nej till kaffe så är man oduglig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stiber
Skriver folk verkligen i sitt CV om de har gjort lumpen? Har nog aldrig sett det faktiskt...
Antar att du är för korkad för att förstå att vissa inte skriver ut sånt på CV:t ändå, och det låter ju som att du gör dem du nekar en stor tjänst genom att låta dem slippa jobba i närheten av dig.

Se boboboxbox svar:
Citat:
Ursprungligen postat av
boboboxbox
Den som inte listar sin värnplikt i CV:t - speciellt unga människor är dumma i huvudet och skall inte jobba hos oss.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Utesluter du inte extremt många födda 80- och 90-talet med din taktik? Att bara anställa 20-åringar och 50 plussare är något udda.
Jag utesluter de odugliga 80 och 90-talisterna. Jag har anställt massor av 80 och 90-talister.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smekarn87
En sann hjälte. Det är fan något lurt med folk som inte dricker kaffe. Att ha mjölk i kaffet är väl samma problem egentligen.
Precis. Jag kan överseende med mjölk i kaffet om det är en ung och vacker kvinna. En gång stötte jag dock på en ung och vacker kvinna som skulle till och dricka varm choklad, och där gick min gräns, så jag sade tack, men nej tack till henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dust0r
Har man inte gjort lumpen är man en syltrygg per automatik.
Du har inte känslan av teamwork eller kamratskap i ryggraden.
Jag förstår helt anledningen av att sålla bort sådana personer.
Man vill inte spendera 8 månader av betalt arbetstid att lära folk att ta ansvar.
Precis. Ofta kan man inte ens lära dem ansvar eftersom de är för gamla för att ändra hur de är. Det är försent för dem, och de är helt körda.
Citat:
Ursprungligen postat av
greddiefibbs
Jag jobbar som rekryterare, jag har en egen regel jag alltid utgår ifrån; Kan den arbetssökande som jag intervjuar brotta ner mig rent hypotetiskt så anställer jag. Jag tror aldrig att jag gjort en anställning som skurit sig.
Alla du anställer åker hem till dig och har sex med din fru, precis som du vill ha det.