2026-06-16, 12:42
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Vilka menar du att folk ska rösta på istället? Antar att du menar SD. Hur många främlingar har äntrat Sverige sen senaste valet? Folk tycker nog att de inte ser mycket skillnad från förr. Hur mycket pengar plockar arbetsskygge Jimmie ut varje månad? Sånt sticker i ögonen.

Nej jag är partiobunden höger, som i detta val kommer att taktikrösta på L. Klarar L inte spärren är svensk höger rökt för alltid.

Avundsjuka är en svensk arbetarklassdygd, precis som statarna i Mobergs böcker sänker ni hellre varandra än bygger upp det gemensamma. Lika väl genomtänkta än ni när ni röstar indirekt rödgrönt.

Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Du är väl medveten om att invandringen till Sverige är i praktiken lika hög 2026 som 2022? Av det så omtalade "paradigmskiftet" bidde det ingenting.

Kommenterade detta nyss, se ovan.
Citera
2026-06-16, 12:45
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Nej jag är partiobunden höger, som i detta val kommer att taktikrösta på L. Klarar L inte spärren är svensk höger rökt för alltid.

Avundsjuka är en svensk arbetarklassdygd, precis som statarna i Mobergs böcker sänker ni hellre varandra än bygger upp det gemensamma. Lika väl genomtänkta än ni när ni röstar indirekt rödgrönt.

Kommenterade detta nyss, se ovan.
L hör hemma på soptippen och där hamnar det.
Citera
2026-06-16, 12:47
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Tidöregeringen har delat ut ca 100 000 uppehållstillstånd per år. Det är på samma nivå som tidigare. Att man minskar asylinvandringen (som motsvarar en väldigt liten del av den totala invandringen) ger knappt någon effekt.

Alla partier som är för EU (med en obligatorisk migration- och asylpakt för alla medlemmar) och judiskt inflytande kommer fortsätta folkutbytet. Du sitter och gråter om höger och vänster men förstår inte vad som händer.

Valet står mellan en höger som har åtminstone ett parti som vill hålla emot och en rödgrön röra som vill öppna portarna på vid gavel igen. Det finns inga andra alternativ på riksdags-menyn. Röstar du på något annat än ett Tidö-parti röstar du indirekt vänster.

Sverige har utmärkt sig för att ta in mer än övriga länder i EU. Övriga länder i EU var upprörda på Sverige. Och du sitter och skriver att jag inte förstår vad som händer din fåntratt.
Citera
2026-06-16, 12:48
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
L hör hemma på soptippen och där hamnar det.

Du hoppas alltså på rödgrön seger?

Och hur relaterar detta till Topic?
Citera
2026-06-16, 12:53
Medlem
Jag tycker SD måste bli straffade eftersom de skiter i sina väljare.
Sverigedemokraterna blir allt mer liberala. De verkar ha övergett flera av de frågor som många av deras väljare prioriterar. Invandringen ligger fortfarande på en extremt hög nivå och partiet har dessutom intagit en allt mer positiv hållning till EU, vilket gör att jag som EU-motståndare inte längre skulle kunna rösta på dem.

Att personer som Rubbestad har kunnat få inflytande inom partiet. En pedofil som driver hbtq frågor. Det säger allt om hur lågt de sjunkit.
Senast redigerad av FetaBurgarn 2026-06-16 kl. 12:56.
Citera
2026-06-16, 12:53
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Du hoppas alltså på rödgrön seger?

Och hur relaterar detta till Topic?
Jag relaterar det till det du just skrev, din korkade plattskalle.

Nej jag går inte och hoppas på något av det (din korkade plattskalle). Jag analyserar framtiden - framgångsrikt. Men högersidan har fullständigt bajsat på svenska folket. Du tror de kommer få på käften nu i valet. Det är vad jag tror. Ulf kommer få pisk på sin rynkiga hängande rumpa. Han borde få gå ut i arbetslöshet efteråt, inte sitta på politikerpension, det måste finnas arbetslinjen för honom också.

Ambition Sverige eller AFS är vad jag själv hoppas på. Istället för oduglingarna som sitter i det etablerade klägget.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2026-06-16 kl. 12:55.
Citera
2026-06-16, 12:55
Medlem
Galejans avatar
Citat:
(S), V, C & MP tackar er med öppna portar för massinvandring och höjd skatt. Hoppas ni är nöjda med er insats.

Frågor på det?
Mycket nöjda. Det är viktigt att förpassa Åkesson till B-laget i september.
Citera
2026-06-16, 12:56
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Jag relaterar det till det du just skrev, din korkade plattskalle.

Nej jag går inte och hoppas på något av det (din korkade plattskalle). Jag analyserar framtiden - framgångsrikt. Men högersidan har fullständigt bajsat på svenska folket. Du tror de kommer få på käften nu i valet. Det är vad jag tror.

Ambition Sverige eller AFS är vad jag själv hoppas på. Istället för oduglingarna som sitter i det etablerade klägget.

Du röstar indirekt vänster alltså.

Grattis du kommer att få det du röstar på = ökad massinvandring och höjda skatter samtidigt som internationell inflation tilltar.

Imponerande.
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-06-16 kl. 13:03.
Citera
2026-06-16, 12:57
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Sverigedemokraterna blir allt mer liberala. De verkar ha övergett flera av de frågor som många av deras väljare prioriterar. Invandringen ligger fortfarande på en extremt hög nivå och partiet har dessutom intagit en allt mer positiv hållning till EU, vilket gör att jag som EU-motståndare inte längre skulle kunna rösta på dem.

Att personer som Rubbestad har kunnat få inflytande inom partiet. En pedofil som driver hbtq frågor. Det säger allt om hur lågt de sjunkit.

Tråden handlar inte om SD, försök igen.
Citera
2026-06-16, 12:58
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Valet står mellan en höger som har åtminstone ett parti som vill hålla emot och en rödgrön röra som vill öppna portarna på vid gavel igen. Det finns inga andra alternativ på riksdags-menyn. Röstar du på något annat än ett Tidö-parti röstar du indirekt vänster.

Sverige har utmärkt sig för att ta in mer än övriga länder i EU. Övriga länder i EU var upprörda på Sverige. Och du sitter och skriver att jag inte förstår vad som händer din fåntratt.

(FB) Migrations- och asylpakten (tillämpad 12 juni 2026)

Framöver kommer länderna runt medelhavet (Spanien har just nu delat ut amnesti till 900 000 illegala immigranter) slussa iväg immigranter till bland annat Sverige. För varje enskild immigrant som Sverige väljer att inte ge chansen till uppehållstillstånd delas en böter ut på 200 000 SEK.

Inbillar du dig att NATO-Uffe och Åkesson kommer gå emot EU? Massinvandringen kommer givetvis fortsätta även om den patetiska högersidan i riksdagen får förnyat förtroende.
Citera
2026-06-16, 12:59
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Mycket nöjda. Det är viktigt att förpassa Åkesson till B-laget i september.

Du röstar på MP så du förstår ju åtminstone vad du röstar på.

Till skillnad mot alla som röstar så som de förstår (se TS).
Citera
2026-06-16, 13:02
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
(FB) Migrations- och asylpakten (tillämpad 12 juni 2026)

Framöver kommer länderna runt medelhavet (Spanien har just nu delat ut amnesti till 900 000 illegala immigranter) slussa iväg immigranter till bland annat Sverige. För varje enskild immigrant som Sverige väljer att inte ge chansen till uppehållstillstånd delas en böter ut på 200 000 SEK.

Inbillar du dig att NATO-Uffe och Åkesson kommer gå emot EU? Massinvandringen kommer givetvis fortsätta även om den patetiska högersidan i riksdagen får förnyat förtroende.

Inbillar du dig att de rödgröna kommer att minska eller öka intaget av migranter, det är frågan du bör ställa dig. Du tycks tro att rödgrönt blir bäst eftersom du röstar indirekt på det.

Lycka till med detta projekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in