Idag, 04:31
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
SD är ingen broms. Dags att vakna upp. SD är ju inte samma parti längre som de var för cirka 10-15 år sedan. Det är det som är problemet. Somliga, likt du, har fortfarande en naiv syn att SD skulle vara emot invandring. Men deras agerande (eller brist på agerande) talare ju sitt tydliga språk.

Så det finns två grupper av människor. Dels de som lever kvar i tron om att SD är emot invandring, som de en gång var. De människorna har alltså inte uppdaterat sin bild av SD. Och sen finns det den andra gruppen som har insett att SD har bytt politik och inte längre är emot invandring, som har insett att en röst på SD är bortkastad, som har gått vidare och röstar på något annat istället.

Det är ju precis samma situation som innan 2010, när folk vågade rösta på SD trots att partiet var utanför riksdagen, för att de ville rösta emot invandringen. Tillräckligt många röstade till slut på SD och de kom in 2010. Nu är det dags att upprepa samma sak, med ett nytt parti utanför riksdagen som driver frågan om stoppad invandring/massinvandring, återvandring, deportation, indragna uppehållstillstånd och medborgarskap, stopp av folkutbytet, etc.

Behändigt att totalt ignorera att jag skrev: "Massinvandringen kommer inte att sluta"?

Inget av de mikroskopiska partierna MED, AfS, etc kommer någonsin att få ens mikroskopiskt inflytande. Vill man ha rödgrön röra efter i höst ska man däremot rösta på dessa mikroskopiska partier.

Dags att vakna.
Citera
Idag, 07:34
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Behändigt att totalt ignorera att jag skrev: "Massinvandringen kommer inte att sluta"?

Inget av de mikroskopiska partierna MED, AfS, etc kommer någonsin att få ens mikroskopiskt inflytande. Vill man ha rödgrön röra efter i höst ska man däremot rösta på dessa mikroskopiska partier.

Dags att vakna.
1) Det är irrelevant att bråka om brödsmulorna som är kvar när det pågår ett folkutbyte. Om "högern" eller vänstern ändrar någon skatt hit eller dit är irrelevant. Tidö lyckades få bort plastpåseskatten, grattis. De lyckades få bort dansförbudet, grattis.

2) SD har svikit för mycket för att de ska vara värda några röster av sina kärnväljare. Jag stöttade dem innan de kommit in i riksdagen, och en bit efter, men inte längre. Jag kommer inte vara deras bitch och fortsätta rösta på dem efter deras svek. Jag har mer självrespekt än så.

3) Korkade väljare som fortsätter rösta på SD är som gamla döende sossar.

Pensionärer som alltid röstat på S, som fortsätter rösta på S. Trots att de utfört folkutbytet, och alla i hemtjänsten, ålderdomshemmen, och vården numera är babbar som inte kan svenska. Trots att de blir förnedrade och våldtagna av babbar i äldrevården, så fortsätter pensionärerna att rösta på S.

På samma sätt är det med de korkade SD-väljarna. De är "emot" invandringen och SD har minsann alltid varit emot invandringen! Så de kommer vara trogna SD och fortsätta rösta SD. Trots att SD inte längre är vad de en gång var. Dessa väljare kommer aldrig vakna upp. De är lika korkade som S-väljare.

4) I slutändan handlar det om principer. Jag står upp för mig själv och vad jag tror på. Jag tror inte på SD och kommer inte lägga någon stödröst på något som inte förtjänar det. SD har svängt i för mycket och inte hållit vad de lovat, och då kommer jag inte belöna dem med en röst i valet. Sorry, men det är deras egna fel.
Citera
Idag, 10:30
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
1) Det är irrelevant att bråka om brödsmulorna som är kvar när det pågår ett folkutbyte. Om "högern" eller vänstern ändrar någon skatt hit eller dit är irrelevant. Tidö lyckades få bort plastpåseskatten, grattis. De lyckades få bort dansförbudet, grattis.

2) SD har svikit för mycket för att de ska vara värda några röster av sina kärnväljare. Jag stöttade dem innan de kommit in i riksdagen, och en bit efter, men inte längre. Jag kommer inte vara deras bitch och fortsätta rösta på dem efter deras svek. Jag har mer självrespekt än så.

3) Korkade väljare som fortsätter rösta på SD är som gamla döende sossar.

Pensionärer som alltid röstat på S, som fortsätter rösta på S. Trots att de utfört folkutbytet, och alla i hemtjänsten, ålderdomshemmen, och vården numera är babbar som inte kan svenska. Trots att de blir förnedrade och våldtagna av babbar i äldrevården, så fortsätter pensionärerna att rösta på S.

På samma sätt är det med de korkade SD-väljarna. De är "emot" invandringen och SD har minsann alltid varit emot invandringen! Så de kommer vara trogna SD och fortsätta rösta SD. Trots att SD inte längre är vad de en gång var. Dessa väljare kommer aldrig vakna upp. De är lika korkade som S-väljare.

4) I slutändan handlar det om principer. Jag står upp för mig själv och vad jag tror på. Jag tror inte på SD och kommer inte lägga någon stödröst på något som inte förtjänar det. SD har svängt i för mycket och inte hållit vad de lovat, och då kommer jag inte belöna dem med en röst i valet. Sorry, men det är deras egna fel.

Du röstar principfast på rödgrönt.

Varsågod.

Hoppas resultatet förnöjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in