Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Gissar du nu? Testa och se då. Du får gärna återkomma med att jag har rätt. Bra för min självkänsla...
Matt Stonie har klarat många sådana utmaningar.
Jag har många gånger ätit ett helt paket kokta Dote-ägg på en gång. Dels för att jag har monstruös aptit, och dels för att jag vill få i mig ordentligt med protein och övriga näringsämnen.
Om jag klarar att äta 1000 kcal i form av ägg på bara minuter, är det ändå ganska självklart att jag klarar att äta cirka 4 eller 5 gånger så mycket inom 24 timmar. Du har påstått att det går bra att steka äggen i valfri mängd smör om man är rädd om sin figur, men då blir det ÄNNU enklare att komma upp i extrema kalorimängder. Smör är ju värsta kaloribomben och stekta ägg är lättare att äta än kokta ägg.
Förresten, för några veckor sedan testade jag att dricka en liter grädde på en gång. Det var hur jävla lätt som helst, trots att sådana som du påstår att det är så jävla svårt att överkonsumera fett. Cirka 3700 kcal i form av grädde åkte smidigt ner i mig på cirka en minut.
Jag gillar att anta galna mat-utmaningar ibland. Jag är inte tjock eftersom jag vet vad jag gör. Om en sådan utmaning resulterar i ett överskott på flera tusen kcal, så balanserar man lätt ut det genom att ligga på underskott under resten av veckan. Sådana som Matt Stonie är uppenbarligen väl medvetna om det.