Citat:
Ursprungligen postat av
anyaellerd
Har du ens sett vad jag skrivit i tråden eller du tror du mår bättre att flytta ansvarsfrågan till människor, som vi faktiskt inte vet? Men jag har läst hela FUP och jag kan säga dig att mormor och morfar knappast visste om vad Emma höll på med. När du bevisar mig något annat ändrar jag min åsikt. Och kan du inte, så kommer jag också börja svartmåla dig som en dålig människa för saker du aldrig vetat om. Din tur.
Jag har läst dig och jag har läst FUP.
Jag är inget facit förstås; men jag har också egna barn i samma ålder och jag har föräldrar. Som älskar sina barnbarn djupt. Även om de inte träffats på månader så märker de minsta nyans i barnbarnens mående. De säger åt mig om de anser att jag kan förbättra min föräldraroll, de tar alltid barnbarnen i försvar, och allt med barnbarnens BÄSTA i åtanke. Detta är förstås inget unikt utan högst normalt med frisk och sund kärlek. Ingen är perfekt som förälder, men detta är djupt onormalt på alla sätt och vis.
Dessutom kan de inte vara helt friska och emotionellt intelligenta om de fostrat ett sådant monster. TYVÄRR. Jag önskar att D hade haft genuint brydda morföräldrar, så man kunde tänka att hon fått uppleva äkta kärlek och närhet. Men dessvärre verkar det inte så, och troligen hade hon varit vid liv om så varit fallet.