2026-06-15, 17:41
Medlem
Kollade på Brunothesuperstars insta och där framkommer det att fd pojkvännen walid och emma umgåtts i hemmet och hört flickan skrika vid grinden utan att bry sig eller svara henne

Det framkommer och att Emma tar en tupplur mitt under rättegången
Citera
2026-06-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ich4055
Skriv ingenting för det är uppenbart vilken skara av folk du hör till. Eller skriv men har ok med kritik och ÄCKEL.
Bara det att du fastnar på orden här, visar att du inte förstår poängen överhuvudtaget.
Finns inget att hålla med om, eller inte hålla med, det är inte en politisk debatt, utan det handlar om MÄNNISKOLIV. Barn. Död. Det står over allt annat, det är ingen simpel ”åsikt” eller debatt.
Har du ens sett vad jag skrivit i tråden eller du tror du mår bättre att flytta ansvarsfrågan till människor, som vi faktiskt inte vet? Men jag har läst hela FUP och jag kan säga dig att mormor och morfar knappast visste om vad Emma höll på med. När du bevisar mig något annat ändrar jag min åsikt. Och kan du inte, så kommer jag också börja svartmåla dig som en dålig människa för saker du aldrig vetat om. Din tur.
Citat:
Ursprungligen postat av anyaellerd
Detta här.
Hon sitter i förhör och berättat hur svårt hon haft det som liten och en massa andra barndomstrauma hon varit med om, och detta verkar hon kunna ta så himla mycket och länge enligt fup. Och ja. Kanske hade Emma barndomstrauma. Och ja. Kanske var det en uppväxt fylld med trauma. Kanske hade jag i vanliga fall kunnat sympatisera med Emma och hennes trauma. Men nä. Inte efter jag läst fup och vad hon utsatt sin egen dotter för. Herregud. Lämna sitt barn ensam hemma så länge, så många gånger, under en så lång tid. Och dessutom kunna dra på sig sin fucking pyjamas så det ska se ut som att hon varit hemma vid när branden uppstod. Att hon inte verkade stressad enligt pojkvän när hon uppenbarligen sett på sin mobil att det ryker ut rök från rummet där hennes barn befinner sig i. I rummet, som hade gallerstaket som att barnet varit något djur instängt på zoo. Tyvärr verkar djuren som befinner sig på ett zoo ha det betydligt bättre än vad hennes dotter haft det. Stackars barn.
Citera
2026-06-15, 17:44
Medlem
Troligtvis har hon blivit proppad med tabletter, vilket inte borde vara tillåtet. Har man utsatt någon för det lidande Emma utsatt sin dotter så borde hon också få känna ångesten som medför vid en förhandling

Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Kollade på Brunothesuperstars insta och där framkommer det att fd pojkvännen walid och emma umgåtts i hemmet och hört flickan skrika vid grinden utan att bry sig eller svara henne

Det framkommer och att Emma tar en tupplur mitt under rättegången
Citera
2026-06-15, 17:45
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Har du ens sett vad jag skrivit i tråden eller du tror du mår bättre att flytta ansvarsfrågan till människor, som vi faktiskt inte vet? Men jag har läst hela FUP och jag kan säga dig att mormor och morfar knappast visste om vad Emma höll på med. När du bevisar mig något annat ändrar jag min åsikt. Och kan du inte, så kommer jag också börja svartmåla dig som en dålig människa för saker du aldrig vetat om. Din tur.
Det är dock anmärkningsvärt att de inte vill höras själva i rätten. Också något märkligt hur få gånger de hördes av polis. Jag vet inte varför åklagaren inte inhämtat ytterligare förhör med dem men gissningsvis har de bedömts inte kunna bidra till utredningen, och då beror det antagligen på att de inte verkat önska samarbeta med polisen.
Citera
2026-06-15, 17:56
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Ja det har jag och jag tycker han ljuger

I rest my case...
Citera
2026-06-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boppes50
Jag följer brunothesuperstar på IG. Hon har varit på rättegången idag och ska nog gå hela veckan.

Stort tack för tipset! Mycket intressant att följa 🙏 M e n blev en total besvikelse av att höra vilken strafflängd hon kan tänkas få (livstid är helt uteslutande) - från 1 år till max 6 år. Minus diverse avdrag. Vårat lagsystem är ett stort skämt 😡

Uff, att nås av infon hur mamman sitter på rättegången helt o b e r ö r d (tom tar en tupplur!!!) när en video spelas upp hur D gallskriker bakom grinden (mamman och Walid ignorerar henne helt). Det gör så ONT.
Citera
2026-06-15, 18:00
Medlem
Citat:
Finns det möjlighet till att kunna se inlägg/kommentarer på IG utan att ha konto?

Tror man måste följa för att se händelser där det mesta skrivs
Citera
2026-06-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det är dock anmärkningsvärt att de inte vill höras själva i rätten. Också något märkligt hur få gånger de hördes av polis. Jag vet inte varför åklagaren inte inhämtat ytterligare förhör med dem men gissningsvis har de bedömts inte kunna bidra till utredningen, och då beror det antagligen på att de inte verkat önska samarbeta med polisen.
Finns alltid anledningar till att inte vilja höras mot familj. Dessutom tror jag inte - och här kan jag kanske ha fel, men att inget av det som sagts i FUP i förhör med dem kommer att stärka åklagarens sakframställan eller ändra utfal i domen. Och i FUP framgår det tydligt att de hade noll vetskap om vad deras manipulativa, fruktansvärda och hemska adoptivdotter sysslade med. Det framgår snarare att de ville träffa henne, SMS från mormor som frågade Emma om flickan hade regnskor m.m. till förskolan vilket Emma svarar kort och kallt tillbaka med ett "nä" på. Antagligen har de varit väldigt naiva i en del avseende (vilket också framgår i FUP om att betala hennes räkningar, p-böter (till en bil som stod på dem vilket innebar att inkasso-krav kom hem dit). De har också hämtat lilla flickan på förskolan flera gånger i veckan.
Om de vetat vad Emma sysslat med och inte agerat hade jag så klart inte skrivit det jag gör.
Citera
2026-06-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Stort tack för tipset! Mycket intressant att följa 🙏 M e n blev en total besvikelse av att höra vilken strafflängd hon kan tänkas få (livstid är helt uteslutande) - från 1 år till max 6 år. Minus diverse avdrag. Vårat lagsystem är ett stort skämt 😡

Uff, att nås av infon hur mamman sitter på rättegången helt o b e r ö r d (tom tar en tupplur!!!) när en video spelas upp hur D gallskriker bakom grinden (mamman och Walid ignorerar henne helt). Det gör så ONT.

Jag tolkar det som att mamman tog en tupplur när D var inlåst och grät och skrek i sitt rum, inte under rättegången.
Citera
2026-06-15, 18:06
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell

Personen som uttalat sig om det har fel. Emma är åtalad för 42 fall av olaga frihetsberövande, 41 fall av framkallande av fara för annan, och 1 fall av grovt vållande till annans död. När man döms för flera brott så kan fängelse som överstiger maxstraff för det allvarligaste brottet (dvs. det med högst maxstraff) utdömas. Det allvarligaste brottet, sett till maxstraff, är olaga frihetsberövande, som har fängelse från 1 till 10 år i straffskalan.

Maxstraff för den samlade brottsligheten är 14 år (BrB 26:2). Minimistraffet är fängelse i 1 år.
Citera
2026-06-15, 18:07
Medlem
Hoppas "mormor" och "morfar" dör skamdöden.

För övrigt trodde jag det var Viktor som hjälpte henne fästa kompostgallret över barngrinden men det verkar vara Walid?
Citera
2026-06-15, 18:08
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Om de vetat vad Emma sysslat med och inte agerat hade jag så klart inte skrivit det jag gör.
Det vet du ingenting om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in