Kanske för att nu vill ju hela klövern inkl SD(fortsatt) ösa på med invandring - från Indien, Pakistan osv trots att gränsen behöver stängas och återvandring ske från dessa och andra regioner. trots alla uppmärksammade problem med kriminalitet därifrån både här, därifrån självt med scammers på industrinivå, mer religiös extremism, och jihadproblemen som avslöjats i england från dessa regioner...
Så här säger Subrahmanyam Jaishankar
https://x.com/i/status/2064314247992197462
samma s.k. "misstag" av våra "ledare" igen mao. Destabilisera, ordna mer kriminalitet, konflikter inom gränserna för att ge sig skäl att ge sig själva mer makt. Eller bara illsint förstöra, vad vet jag.
även om det bara handlade om lönedumpning med billig arbetskraft... Nog nu.
Falsk oppositon.
8klöver!
Bara det minst dåliga alternativet, visst, men alldeles för kompromissade, och var det redan före de kom in Rikstagen....
Gränsen behöver stängas i princip HELT från dessa regioner.
Landet behöver utvisning av alla som begått brott där det finns brottsoffer
storskalig återvandring och remigration av islamister och bidragsplundrare från världens alla hörn.
Inte fortsatt massinvasion som enligt Jimmie nu är lugnt för att "den ändrat karaktär"... och inga gränser-Ulf förrädiskt går och för deals om rakt emot land och folks intressen och säkerhet.
innan man ens talar om fortsatt invandring och mycket mer reglerad sådan behöver problemen med tidigare massmigration på invasionsnivå redas ut och lösas. Starkare regelverk på plats. t.ex. utvisning. vid första brotter inklusive. all form av bedrägeri, bidragsfusk, ljugit sig in i landet, tjuvbrott, osv. inte bara brott som ger fängelse på 2 år,!?
dessutom ska inte en enda person tillåtas in i landet från länder som inte ens vill ta tillbaka emot sina kriminella avskrap...
osv.
Nytt måste in.
AfS är att föredra över SD.
ÖP har mycket medvind och jag ogillar det inte, även om ÖP också verkar vilja ha utökad övervakning osv så hade man inte avskytt om Allard fick stå och skälla ut politiker i riksdagen heller. Underhållande om inte annat och skulle göra fler intresserade av politik att börja engagera sig, och det behövs verkligen idag! mycket mer än en röstlapp var fjärde år.
Men det lutar afs just nu och det är faktiskt riktigt märkligt att svenska folket inte har röstat in AFS för länge sedan!
Det brukar ursäktas med att det "skulle ta röster från SD" frpn vad ibland verkar vara regimtroll - kanske SD ska sluta vara så tama kappvändare då.
Var de inte emot EU och natonedlemskap förut t.ex. eller minns jag fel??
var inte Sverige fullt förut?? men nu ska det massimporteras indier i linje med direktiven som ges via EU & FN och många länder i väst nu påtvingats ett tag...
Var det det som folk röstade in SD för?
. Tyckte alltid de såg ut som låtsasopposition och det har man bara fått mer bekräftat över åren trots att man försöker undvika politik...förundrad över att inte fler ser det och röstat in nytt, för det borde vara tämligen enkelt med tanke på hur långt migrationsinsvsionen gått.
Det har börjat nå en punkt där det kan bli väldigt utmanande att lösa på fredlig väg med.
Jag hoppas verkligen SD skärper sig inom partiet och börjar sätta Sverige först på riktigt...Stäng gränsen och påbörja remigrationen! Men korruptionen verkar ha fått för djupt grepp i partiet. Finns många inom partiet som gör ett bra jobb givetvis. Men jag tror nytt behöver komma in, som afs, och det börjar bli bråttom.