Citat:
För mig är det enkelt. Av alla partier så har SD minst dugliga politiker av alla. Det är lögner, rasism, järnrör, trollfabriker och annat som gör att jag inte har någon som helst tillit till partiet.
Jag har hört så många SD-politiker stå rakt upp och ljuga att jag inte litar på något som någon säger.
Kommer ihåg en politiker som stod och berättade om hur "invandrargäng som åkte runt i en stad i minibussar och gruppvåldtog svenska blonda flickor". Synd att det aldrig hade hänt i staden han påstod.
Samma person tog ut lön utan att delta på möten, bodde inte ens i staden och utnyttjade hela situationen.
Det som skrämmer mig är att så många är villiga att rösta på ett parti som är så odugliga som SD är, även om viss av deras politik är bra.
Jag har hört så många SD-politiker stå rakt upp och ljuga att jag inte litar på något som någon säger.
Kommer ihåg en politiker som stod och berättade om hur "invandrargäng som åkte runt i en stad i minibussar och gruppvåldtog svenska blonda flickor". Synd att det aldrig hade hänt i staden han påstod.
Samma person tog ut lön utan att delta på möten, bodde inte ens i staden och utnyttjade hela situationen.
Det som skrämmer mig är att så många är villiga att rösta på ett parti som är så odugliga som SD är, även om viss av deras politik är bra.
”SD har minst dugliga politiker av alla.” Det är en subjektiv värdering. Det finns inget objektivt mått som visar att SD:s politiker generellt är mer eller mindre kompetenta än andra partiers.
”Lögner, rasism, järnrör, trollfabriker.” Här blandar du olika saker. Järnrörsskandalen är verklig men det är snart 17 år (!!!) sedan. Flera SD-politiker har genom åren uteslutits eller avgått efter rasistiska uttalanden eller skandaler, aka DE ÄR INTE KVAR. Uppgifter om organiserade anonyma konton och så kallade “trollfabriker” kopplade till SD har varit föremål för omfattande granskning och debatt, men vad har det för värde när sossarna har sitt mediebolag AiP Media som driver politiska sajter och sociala medier-konton?
“Jag har hört så många SD-politiker ljuga.” Det är en personlig upplevelse och kan inte verifieras objektivt.
”Historien om minibussar med invandrargäng och gruppvåldtäkter.” Om ingen specifik politiker eller händelse anges går det inte att avgöra om berättelsen är sann. Flera svenska politiker från olika partier har genom åren spridit felaktiga eller överdrivna uppgifter om brottslighet så varför skulle denna vara sann?
”Att samma person tog ut lön utan att delta på möten och inte bodde i kommunen”. Ge mig namn eller ort, annars är det inte sant eftersom det inte går att verifiera om det är sant, mupp.