2026-06-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Exakt så. Mycket märkligt att förskolan inte tryckte på mer om att en utredning torde varit lämplig tidigare då flickan var så sen i språkutvecklingen (skolstarten närmade sig inför hösten). Eller flickans mormor, stämmer det att hon varit chef inom psykiatrin? Att bara köpa Emmas påstående att flickan har dessa diagnoser utan att en utredning gjorts är märkligt. Både Emma och mormor slänger ur sig påståenden om flickans diagnoser under förhören.

En sak jag reagerat på är att förskolan uppger att flickan var introvert och förhållandevis lugn medans Emma och mormor säger att hon var extrovert och väldigt energisk (krävande)??

Jag tänker att det inte är så konstigt att förskolan upplever flickan som introvert. Sök på attachment theory experiment på YouTube så finns det flera gamla studier på barn att se där anknytningen är förstörd där de visar just detta. Studier har visat att trots att barnen kanske inte visar utåt att de blir lämnade av sin anknytningsperson, i detta fall Emma, så har de kunnat se att på insidan har barnen en enorm stress. För även om vi vuxna logiskt nog vill tänka att hon borde varit som tryggast på förskolan så är nog sorgliga sanningen att hon var nog mest stressad över att inte veta om mamma skulle hämta henne eller inte.
Och när väl mamma hämta henne så kom alla känslor som sen Emma inte kunde hantera.

Vad jag läser så manipulerade Emma sin omgivning. Soc hade faktiskt inte mer att gå på och sanningen är faktiskt oavsett hur ont de gör att de hade inte ens skäl för ett hembesök.

Morföräldrarna är gamla och trötta märks i FUP, morfadern har dålig hörsel och minne. Mormor är sjuk i något vi inte vet men det beskrivs dåligt immunförsvar. Men att de älskar sitt barnbarn är väldigt tydligt.

Nej den som är 100% ansvarig här är Emma. För ingenstans i FUP visar det att hon faktiskt bett om hjälp, att HON kontaktat soc (vilket hon ju inte gjort enligt soc men hon själv säger). Hon har själv trauma och ger sitt egna barn det också. Flickans pappa ville ha vårdnaden men det vägrade hon utan då blockade hon istället. Hon kunde bett om en avlastningsfamilj från soc. Men ingenstans så står det faktiskt att samhället svek för hon lyckades dölja det för väl. För ja, hon verkade ju lura i folk att flickan hade autism utan att det fanns en färdig diagnos. Och det är faktiskt så att flickan gjorde framsteg i språket på slutet vilket kan ju ha talat emot autism utan snarare att hon bara vara sen pga trauma.
Citera
2026-06-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ja förmodligen. Jag har tagit upp tidigare att det är lustigt att morföräldrarna enbart var barnvakt i den bemärkelsen att de hämtade D tidigare på förskolan då Emma jobbade. De tar upp i förhören att Emma bara kunde fråga om hon önskade barnvakt men frågan är ju varför de aldrig haft D en helg tex? Flickan hade aldrig övernattat hos dom utan Emma (med en lam ursäkt från morfar att D inte kunde somna utan sin mamma (!!). Som ensamstående småbarnsmamma är det ju extra viktigt med ett nätverk som kan hjälpa till med avlastning emellanåt. Saknade frågor i förhören med morföräldrarna om detta, om de visste vem/vilka som ev hjälpte Emma med barnvakt på helger tex. Morföräldrarna avlastade henne inte (vad det verkar som) utanför arbetstid ur den aspekten vilket verkligen inte förmildrar omständigheterna kring hur Emma valde att ta ut sin ´´egentid´´. Men är det inte konstigt att de (mormor) säger att de inte ville lägga sig i Emmas liv (visa intresse och fråga vad Emma och D gjorde på helgerna när D oftast var ensam)? Hur mycket brydde dom sig egentligen, morfar mindes inte senaste gången de var hemma hos Emma trots att de bodde nära. Något stämmer inte här.

Men hur skulle de veta att hon lämnade d ensam på natten? Jag tänker på mitt eget nätverk och där finns det också några som sagt ”jag tar inte hem barnet till mig för barnet vill vara hos dig så passar hellre där”. Det är ju egentligen bara positivt att morfar lyssnar in barnet speciellt med tanke på att de alla tror hon har autism. Då är fasta personer och rutiner extra viktigt
Citera
2026-06-14, 20:26
Medlem
Läst genom fup nu men bla obduktionsrapport saknas?

Den här lilla flickan skulle fortfarande ha varit vid liv om socialtjänsten hade utfört sitt arbete.

Det går att tyda i fup att hon började lämna flickan ensam redan vid 1,5 års ålder. Att göra uttalanden om att ”man såg att hon hade en diagnos”, tacka fan för att barnets liv utvecklades som det gjorde! Hennes ända trygghet var morföräldrarna. När man läser meddelanden mellan Emma och föräldrarna så är det som att läsa en konversation ägnad en snorunge som har noll koll på livet.

Det här dravlet under förhören där ”jag minns inte”, ”jag vet inte” osv! Men hon minns varenda stavelse i hur jävla synd det är om henne, vad hon gått igenom, Dayas pappa bla bla bla. En stor jävla rungande eloge till polisen som klarar av att hålla knytnäven kvar i fickan medan de lyssnat på henne.

Några dagar efter att hennes dotter plågades ihjäl inlåst i sitt eget rum medan hon var och knullade så skickar hon ett sms till sin pojkvän att hon vill suga kuk. Från sin mammas telefon. Pojkvännen hon skaffade genom att skicka en bild på fittan.

Fy fan alltså.
Citera
2026-06-14, 21:02
Medlem
Hon minns och kan berätta huruvida katterna hade tillgång till mat, vatten och toalett, men när det kommer till dottern kan hon inte svara.

Om det nu finns någon högre makt ber jag av hela mitt hjärta att flickan nu har fått ro och kärlek på en annan plats och slipper känna rädsla, övergivenhet och ensamhet längre. Det här fallet har rört mig mer än något på mycket länge.
Citera
2026-06-14, 22:12
Medlem
BrorGertruds avatar
Riktigt vidrig psykopat till morsa alltså. Har pressat mig igenom FUPen och bara blivit mer och mer förbannad.

Stackars det där försvarslösa lilla barnet som bara ville ha en trygg punkt och sina föräldrar som alla andra. Men möttes av en iskall slyna som stängde in sig på toaletten det första hon gjorde och lät barnet stå utanför och hoppas att mamman skulle se henne sedan. Ligga i sin säng helt ensam med en surfplatta upptryckt i huvudhöjd som hon behövde somna till. Bli så understimulerad av sin egen mamma att hon istället börjar lära sig engelska för att hon tittar så mycket på Youtube.

Den där pojkvännen Viktor skulle jag vilja tvångssterlisera också.
Citera
2026-06-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosered
Hon har själv trauma och ger sitt egna barn det också.
Detta här.
Hon sitter i förhör och berättat hur svårt hon haft det som liten och en massa andra barndomstrauma hon varit med om, och detta verkar hon kunna ta så himla mycket och länge enligt fup. Och ja. Kanske hade Emma barndomstrauma. Och ja. Kanske var det en uppväxt fylld med trauma. Kanske hade jag i vanliga fall kunnat sympatisera med Emma och hennes trauma. Men nä. Inte efter jag läst fup och vad hon utsatt sin egen dotter för. Herregud. Lämna sitt barn ensam hemma så länge, så många gånger, under en så lång tid. Och dessutom kunna dra på sig sin fucking pyjamas så det ska se ut som att hon varit hemma vid när branden uppstod. Att hon inte verkade stressad enligt pojkvän när hon uppenbarligen sett på sin mobil att det ryker ut rök från rummet där hennes barn befinner sig i. I rummet, som hade gallerstaket som att barnet varit något djur instängt på zoo. Tyvärr verkar djuren som befinner sig på ett zoo ha det betydligt bättre än vad hennes dotter haft det. Stackars barn.
Citera
2026-06-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Riktigt vidrig psykopat till morsa alltså. Har pressat mig igenom FUPen och bara blivit mer och mer förbannad.

Stackars det där försvarslösa lilla barnet som bara ville ha en trygg punkt och sina föräldrar som alla andra. Men möttes av en iskall slyna som stängde in sig på toaletten det första hon gjorde och lät barnet stå utanför och hoppas att mamman skulle se henne sedan. Ligga i sin säng helt ensam med en surfplatta upptryckt i huvudhöjd som hon behövde somna till. Bli så understimulerad av sin egen mamma att hon istället börjar lära sig engelska för att hon tittar så mycket på Youtube.

Man undrar ju hur han kan vilja fortsätta vara ihop med henne

Försöker föreställa mig mina egna föräldrar i detta hur förbannade de hade varit på mig och den där Viktor om det vore jag som var Emma hur de inte längre hade släppt in honom i sitt och mitt liv

Men dessa föräldrar både bjuder in honom och Emma efter att barnbarnet dött som om ingenting hänt. Lånar ut telefonen så hon kan nå honom osv
Citera
2026-06-14, 23:25
Medlem
Ni är många som klagar på soc osv utifrån orosanmälningarna. Men det framkommer ju att E fick förlossningsdepression och dessutom levt i ett stökigt förhållande med pappan. Redan där borde ju insatser från både hennes mamma och pappa samt BVC/MVC/kvinnojouren steppat in.

Om man tänker på hon mamman i Örebro som blev av med sitt barn på förlossningen baserat på typ ingenting… neglect är nog vanligare bland kvinnor som lider av just förlossningsdepression och det är jävligt mkt fokus på det nuförtiden när en kvinna precis har fött. Men tydligen inte 2020 i Göteborg? Helt sjukt att hon inte fick hjälp direkt? Varför lämnade pappan Sverige undrar jag också.
Citera
2026-06-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud

Men är det klarlagt att V visste att barnet var ensamt? Jag trodde det själv först men jag hittar inte stöd för det i FUP.

Det rimliga är ju att utgå från att ens kk/partner har fixat barnvakt och jag skulle nog inte själv ha förhört mig om exakt var barnet till någon jag just träffat befinner sig om jag inte haft skäl till oro.
Citera
2026-06-14, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanneniBjorkhagen
Men är det klarlagt att V visste att barnet var ensamt? Jag trodde det själv först men jag hittar inte stöd för det i FUP.

Det rimliga är ju att utgå från att ens kk/partner har fixat barnvakt och jag skulle nog inte själv ha förhört mig om exakt var barnet till någon jag just träffat befinner sig om jag inte haft skäl till oro.

Nej enligt honom antog han att hon löst barnvakt åt flickan men de förklarar inte att han fortfarande är ihop med henne nu efter han vet vad hon gjort och de skaffade en hundvalp efter flickans död!
Citera
2026-06-15, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rcv80
Idag tycks det ha gått inflation i att just orosanmäla och jag tror man pratade om siffror som var 4:e barn i Sverige blir orosanmält.
Va? Det kan inte vara möjligt!
Citera
2026-06-15, 06:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
Läst genom fup nu men bla obduktionsrapport saknas?

Den här lilla flickan skulle fortfarande ha varit vid liv om socialtjänsten hade utfört sitt arbete.

Det går att tyda i fup att hon började lämna flickan ensam redan vid 1,5 års ålder. Att göra uttalanden om att ”man såg att hon hade en diagnos”, tacka fan för att barnets liv utvecklades som det gjorde! Hennes ända trygghet var morföräldrarna. När man läser meddelanden mellan Emma och föräldrarna så är det som att läsa en konversation ägnad en snorunge som har noll koll på livet.

Det här dravlet under förhören där ”jag minns inte”, ”jag vet inte” osv! Men hon minns varenda stavelse i hur jävla synd det är om henne, vad hon gått igenom, Dayas pappa bla bla bla. En stor jävla rungande eloge till polisen som klarar av att hålla knytnäven kvar i fickan medan de lyssnat på henne.

Några dagar efter att hennes dotter plågades ihjäl inlåst i sitt eget rum medan hon var och knullade så skickar hon ett sms till sin pojkvän att hon vill suga kuk. Från sin mammas telefon. Pojkvännen hon skaffade genom att skicka en bild på fittan.

Fy fan alltså.

Från sin mammas telefon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in