Citat:
Ursprungligen postat av
Allahelgon
Menar att om man skapar en händelse som leder till ett resultat är man ansvarig till del.
Så som du pratar hade de tagit livet av sig utan externa händelser. Är det så? Hade de varit döda om Dumpen inte publicerat?
Nej? Ja, men då ser du ju att de bär ett ansvar för vad som händer efter.
Ja gäddorna har skapat en händelse där de har ansvar för resultatet.
Det går det aldrig att komma ifrån.
Dom har sig själva att skylla.
Ja visst kan de ha tagit livet av sig utan externa händelser.
Det är ju få av dessa 800 gäddor som har begått självmord.
Kan de ha haft ett tungt bagage att bära sedan tidigare kanske.
Jag önskar inte livet ur folk men tycker det går till överdrift när man drar in gäddor i mobbing och lidande som sexuellt utnyttjade kan tvingas dras med.
Gäddorna passar liksom inte in där och det är ett hån mot drabbade människor.