2026-06-15, 18:00
  #106309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du jämför mobboffer och sexuellt utnyttjade med Gäddor.
Menar du att Gäddorna blir mobbade?
Menar att om man skapar en händelse som leder till ett resultat är man ansvarig till del.


Så som du pratar hade de tagit livet av sig utan externa händelser. Är det så? Hade de varit döda om Dumpen inte publicerat?

Nej? Ja, men då ser du ju att de bär ett ansvar för vad som händer efter.
Citera
2026-06-15, 18:04
  #106310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Menar att om man skapar en händelse som leder till ett resultat är man ansvarig till del.


Så som du pratar hade de tagit livet av sig utan externa händelser. Är det så? Hade de varit döda om Dumpen inte publicerat?

Nej? Ja, men då ser du ju att de bär ett ansvar för vad som händer efter.

En intressantare frågeställning är väl hur många liv som räddats på grund av Dumpens publiceringar?

Det är inte så många som tagit livet av sig med tanke på att det är snart 800 gäddor.
Och nu har ju Dumpen mycket seriösare stöd än tidigare.
Citera
2026-06-15, 18:07
  #106311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Nej Gäddorna blir inte mobbade.
De flesta glöms bort och går vidare med sina dumheter.
Till skillnad mot för mobboffer och sexuellt utnyttjade som kan få livslånga skador.
Nu får vi hoppas att polisgäddan blir kallad till chefen för samtal.
Skulle gärna vilja höra vad som sägs där.
Eller hur?
Bra gjort Dumpen!
De flesta. Bra där. För det är MÅNGA som matas på nytt om och om igen. Det gås tillbaks och följs upp. Se gräv och andra tråden. Det är ingen som "glöms bort" och om de nu glöms bort faller argumentet om att det görs för att varna.

Så sluta ljug. Näsan din är ju fan tre meter redan.

Trauma kan vara en händelse som sedan sitter i livet ut. Något som kan liknas vid mobbing, där traumat kan sitta i. I detta fall finns det inget som tyder på att traumat är något positivt utan kan vara något negativt som får konsekvenser för andra parter senare så som ex barn.
Citera
2026-06-15, 18:11
  #106312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
I mindre orter blir dom definitivt inte bortglömda, och deras barn och anhöriga utsätts för trakasserier. Gäddan själv får självklart stå sitt kasst. Men det trista är anhöriga till gäddorna som blir utsatta.
Anhöriga och eventuella barn bryr sig de sjuka dumpenanhängarna inte alls om, för det är skillnad på barn och barn. Alla förstår att utsatta barn får allvarliga trauman , men dumpens anhängare förstår inte att barn till gäddor också traumatiseras . De får liksom skylla sig själva om de hade en icke dömd gädda till pappa. Det är på något sätt deras eget fel, felval liksom.
Citera
2026-06-15, 18:14
  #106313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Anhöriga och eventuella barn bryr sig de sjuka dumpenanhängarna inte alls om, för det är skillnad på barn och barn. Alla förstår att utsatta barn får allvarliga trauman , men dumpens anhängare förstår inte att barn till gäddor också traumatiseras . De får liksom skylla sig själva om de hade en icke dömd gädda till pappa. Det är på något sätt deras eget fel, felval liksom.

Vad är det du inte förstår? Dumpen erbjuder ju anhörigstöd. Om den är värdelös är väl en sak som du säkert tycker. Men varför erbjuder de stöd om de inte bryr sig?
Citera
2026-06-15, 18:24
  #106314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
I mindre orter blir dom definitivt inte bortglömda, och deras barn och anhöriga utsätts för trakasserier. Gäddan själv får självklart stå sitt kasst. Men det trista är anhöriga till gäddorna som blir utsatta.

Vad de primitiva och lågutbildade dumpenanhängarna tycker är helt ointressant , då de endast öser dumheter ur dumpens nonsensarkiv. Du blir rånad och misshandlad av personer som sedan erbjuder dina närstående stöd . Hur sjukt kan det bli och anhängarna tycker det är relevant och verkligt .
OMG!!
Citera
2026-06-15, 18:34
  #106315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
I mindre orter blir dom definitivt inte bortglömda, och deras barn och anhöriga utsätts för trakasserier. Gäddan själv får självklart stå sitt kasst. Men det trista är anhöriga till gäddorna som blir utsatta.

Hela dumpens verksamhet är totalt sinnessjuk och kriminell.
Förnedringsunderhållning för sinnessvaga som genererar en hel del pengar.
Viktigt när man inte är efterfrågad på arbetsmarknaden och måste försörja sig på något sätt.
Citera
2026-06-15, 18:42
  #106316
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Menar att om man skapar en händelse som leder till ett resultat är man ansvarig till del.


Så som du pratar hade de tagit livet av sig utan externa händelser. Är det så? Hade de varit döda om Dumpen inte publicerat?

Nej? Ja, men då ser du ju att de bär ett ansvar för vad som händer efter.
Ja gäddorna har skapat en händelse där de har ansvar för resultatet.
Det går det aldrig att komma ifrån.
Dom har sig själva att skylla.
Ja visst kan de ha tagit livet av sig utan externa händelser.
Det är ju få av dessa 800 gäddor som har begått självmord.
Kan de ha haft ett tungt bagage att bära sedan tidigare kanske.
Jag önskar inte livet ur folk men tycker det går till överdrift när man drar in gäddor i mobbing och lidande som sexuellt utnyttjade kan tvingas dras med.
Gäddorna passar liksom inte in där och det är ett hån mot drabbade människor.
Citera
2026-06-15, 18:50
  #106317
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är gäddorna som väljer att begå självmord. Man kan inte lägga ansvaret på någon annan.
Gäddorna ställer till det för sig, helt på egen hand.
De skriver att de är rädda för Dumpen men går ändå rakt in i deras nät.
På samma sätt som att om någon stör sig tillräckligt mycket på dig är det helt OK att avliva dig.
Citera
2026-06-15, 18:51
  #106318
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Hela dumpens verksamhet är totalt sinnessjuk och kriminell.
Förnedringsunderhållning för sinnessvaga som genererar en hel del pengar.
Viktigt när man inte är efterfrågad på arbetsmarknaden och måste försörja sig på något sätt.
Måste säga jag tycker fullblodade "dumplingar" är mer skrämmande än fjortiskåta Klas 53.
Citera
2026-06-15, 18:56
  #106319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Måste säga jag tycker fullblodade "dumplingar" är mer skrämmande än fjortiskåta Klas 53.
Absolut, men de riktiga pedofilerna är ju i minoritet på dumpen, samtidigt som tänkande individer inser att inga fjortisar träffar för dem helt okända 50 plussare.
Citera
2026-06-15, 19:10
  #106320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja gäddorna har skapat en händelse där de har ansvar för resultatet.
Det går det aldrig att komma ifrån.
Dom har sig själva att skylla.
Ja visst kan de ha tagit livet av sig utan externa händelser.
Det är ju få av dessa 800 gäddor som har begått självmord.
Kan de ha haft ett tungt bagage att bära sedan tidigare kanske.
Jag önskar inte livet ur folk men tycker det går till överdrift när man drar in gäddor i mobbing och lidande som sexuellt utnyttjade kan tvingas dras med.
Gäddorna passar liksom inte in där och det är ett hån mot drabbade människor.
Så det är alltså ok att slänga ut all info om vem man vill hur man vill för man är ju inte skyldig till konsekvenserna.

Så det är alltså ok att lägga ut alla dina mörkaste djupaste hemligheter utan att ta ansvar.
Om du blir attackerad för detta eller råka ut för något som får dig att må illa är det ju inte mitt problem eller ansvar.

Samma som du anser med dumpen. Klart som fan att de har ett fucking ansvar för sina egna handlingar. Alla bär ansvar för saker de själva gör så om något händer pga dumpens publicering är det för hellvete deras ansvar.

Detta är något som är väl etablerat i publiceringsreglerna.
Men ja, du tycks inte kunna tänka så långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in